Solvej99

"Jeg vidste ikke jeg var gravid"

20 indlæg i dette emne

(Skal I se det?)

I aften i Qtv på kanal 4 handler det om kvinder, der ikke vidste at de var gravide, før de skulle føde.

Det bliver jeg altså nødt til at se. Forstår slet ikke hvordan man ikke kan opdage det? :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak fordi du mindede mig om det. ;) Ja, jeg skal i hvert fald se det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige slået om på det... er lidt spændt på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke at jeg får tv'et fra manden i aften :rolleyes

Men jeg kan godt forestille mig, hvordan man kan gennemgå en graviditet uden at opdage det. Kender en, der havde rigtig svært ved at få børn (hun tror, hun har haft PCO, men ved det ikke... Det er mange år siden, hun fik sit mirakel, og jeg tror ikke at man kendte til PCO dengang). Hendes menstruation var MEGA uregelmæssig, hvis hun overhovedet fik nogen, og hun havde flere gange haft symptomer på graviditet uden at være gravid. Og til sidst gjorde det så ondt at blive skuffet at hun holdt op med at håbe. Og så blev hun så åbenbart gravid. Men troede jo igen at det var "falske" symptomer, og undrede sig heller ikke over manglende menstruation. Og hun var vist også lidt overvægtig, så lidt mave fra eller til gav heller ingen hints... Jeg kan ikke huske, hvornår hun opdagede at hun VAR gravid, det var godt nok inden fødslen, men jeg tror ikke at det var mange måneder inden.

Jeg tror at man kan "bilde sig ind" at man ikke er gravid, ligesom man kan "bilde sig ind" at man er det...

Nå, det var vist dagens strøtanker fra mig, hehe... Giv endelig lyd, om de sagde noget spændende i programmet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, ser det.

Jeg forstår heller ikke man ikke kan vide man er gravid. Jeg har begge gange vidst det efter æglæsningen <_< Men jeg har en veninde, hun opdagede det først da hun var 13-14 uger henne og en venindes veninde fandt først ud af det, da hun var 4 mdr. henne.

De havde så vidt jeg husker begge menstruation. Så på sin vis forstår jeg det, men jeg synes bare forandringerne i kroppen er så store. Men det er ikke ens at være gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, vi kan ikke tage den kanal <_< Gad jeg ellers godt at se

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det faktisk... Hvordan man kan være et lille nips og gravid uden man overhovedet kan se det, er mig en gåde! :o Men når man kun tager 2 kg. på, brysterne ikke ændrer sig, man vedbliver at kunne være i sine almindelige cowboybukser OG bliver ved med at have menstruationer fordi man fortsætter med p-piller, så kan jeg da sådan set lidt bedre sætte mig ind i at man ikke opdager det... Men undrer mig over om barnet ikke bevæger sig? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ målløs når jeg hører den slags.. jeg har været syg 2x9 mdr. og ABSOLUT ikke kunnet leve noget der bare MINDEDE om et normalt liv imens ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det faktisk... Hvordan man kan være et lille nips og gravid uden man overhovedet kan se det, er mig en gåde! :o Men når man kun tager 2 kg. på, brysterne ikke ændrer sig, man vedbliver at kunne være i sine almindelige cowboybukser OG bliver ved med at have menstruationer fordi man fortsætter med p-piller, så kan jeg da sådan set lidt bedre sætte mig ind i at man ikke opdager det... Men undrer mig over om barnet ikke bevæger sig? :unsure

Godt spørgsmål :unsure

Det kunne Pernille godt have spurgt om. Gad også godt vide om barnet har taget skade af den måde hun har levet på med byture osv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også slået over på det... Én der gik et par klasser over mig på min skole blev mor som 17-18 årig og hun vidste heller ikke at hun var gravid, før end hun fødte... Men hun var også en stor pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det faktisk... Hvordan man kan være et lille nips og gravid uden man overhovedet kan se det, er mig en gåde! :o Men når man kun tager 2 kg. på, brysterne ikke ændrer sig, man vedbliver at kunne være i sine almindelige cowboybukser OG bliver ved med at have menstruationer fordi man fortsætter med p-piller, så kan jeg da sådan set lidt bedre sætte mig ind i at man ikke opdager det... Men undrer mig over om barnet ikke bevæger sig? :unsure

Måske moderkagen sad foran. En af mine veninder kunne ihvertfald næsten ikke mærke hendes søn sprake pga. moderkagens placering.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigen blev da spurgt hvordan hun ikke mærkede spark fra den lille. Og hun fortalte at lægen havde snakket med hende om det. Og det var noget med, at når hun selv var så tynd og baby'en også så har sparkene bare føltes som bobler i tarmene.

Men hun var godt nok lille, kun 1900 gram ved fødslen.

Men Puha sikke en omvæltning det var for den sidste pige som fik en frivillig abort og får af vide et par måneder efter at hun stadigvæk er gravid- sikke et chock.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigen blev da spurgt hvordan hun ikke mærkede spark fra den lille. Og hun fortalte at lægen havde snakket med hende om det. Og det var noget med, at når hun selv var så tynd og baby'en også så har sparkene bare føltes som bobler i tarmene.

Men hun var godt nok lille, kun 1900 gram ved fødslen.

Men Puha sikke en omvæltning det var for den sidste pige som fik en frivillig abort og får af vide et par måneder efter at hun stadigvæk er gravid- sikke et chock.

Jeg hørte vist ikke ordentlig efter så :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg gerne have set!!! Inden jeg selv blev gravid første gang, forstod jeg heller ikke at man ikke opdagede en graviditet.. Men hvis det ikke havde været fordi vi prøvede og jeg selvfølgelig testede så kunne jeg godt havde gået i hvert fald 5 mdr før jeg opdagede noget, for jeg havde ingen symptomer.. Det eneste det indikerede det var en positiv test og udebleven mens (men det havde været væk i 4 mdr før, så).. Det kunne have været spændene at se programmet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh jeg ville også gerne havde set det, men havde sådan en hovedpine, at jeg måtte gå i seng. total øv.

Jeg gik på efterskole med en, som var gravid, hun havde så ikke fortalt det til nogen, (hun vidste det godt selv) men vi andre kunne ikke se det på hende, og hendes værelseskammerat opdagede heller ikke noget... Så man kan sagtens skjule en graviditet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en kollega der først fandt ud af hun var gravid da hun var 8 mdr. henne. eller det troede de hun var, men hun var faktisk 9 mdr henne! Så hun gik på barsel fredag eftermiddag og fredag aften fødte hun en lille datter :) Det tog hende lige lidt tid at forstå at hun var blevet mor, men det er der jo sådan set ikke noget at sige til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhhh jeg ville også gerne havde set det, men havde sådan en hovedpine, at jeg måtte gå i seng. total øv.

Jeg gik på efterskole med en, som var gravid, hun havde så ikke fortalt det til nogen, (hun vidste det godt selv) men vi andre kunne ikke se det på hende, og hendes værelseskammerat opdagede heller ikke noget... Så man kan sagtens skjule en graviditet

Det er jeg slet ikke i tvivl om man kan - det mærkelige er, at man kan undgå SELV at opdage det! :o

Mht. det med bevægelser... Altså, jeg er da også temmelig slank og Anna vejer nu ca. 600 g - og jeg kan GODT mærke hende. Man kan jo for pokker se undenpå maven, at noget bevæger sig derinde!:huh Det må være noget vildt psykisk påvirkning, eller et barn der ikke udvikler og opfører sig 'normalt' - det kunne jo måske have noget med moderens vilde byture at gøre :blink

Jeg var ikke lige 100% obs hele tiden: Hvorfor var barnet så lille? Blev hun født for tidlig eller er det evt. også pga. alkohol i graviditeten?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fandt selv først ud af at jeg ventede Freja ret sent (6 mdr henne) her stoppede min mens først og jeg voksede langsomt om maven, men derefter tog det lidt til og bevægelser kom kort før jeg fødte i uge 33+

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en lærer hvis datter først opdagede hun var gravid et par uger før fødslen.

Da hun fik at vide hun var gravid blev hun meget chokeret og i løbet af natten kom maven. Det er imponerende hvad kroppen kan fornægte hvis hjernen tror på det (eller ikke tror på at man er gravid).

Lige som anorektikere kan se sig selv i spejlet og selv se at de er meget tykke - hvilket de jo ikke er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft en lærer hvis datter først opdagede hun var gravid et par uger før fødslen.

Da hun fik at vide hun var gravid blev hun meget chokeret og i løbet af natten kom maven. Det er imponerende hvad kroppen kan fornægte hvis hjernen tror på det (eller ikke tror på at man er gravid).

Lige som anorektikere kan se sig selv i spejlet og selv se at de er meget tykke - hvilket de jo ikke er.

Det er så vildt det der. Utroligt hvad kroppen kan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER