Tinuviel

Erfaringer med ammevejledning på Skejby?

7 indlæg i dette emne

Hej alle,

Jeg skal føde på Skejby til februar (første barn) og er ret bekymret for amningen, da jeg synes omkring halvdelen af dem, jeg kender, ikke kunne få det til at fungere!

Jeg vil derfor gerne høre, om der er nogen af jer, der har erfaringer med ammevejledningen på Skejby, og om I synes, at den vejledning, der bliver givet er tilstrækkelig?

Jeg overvejer, om man skulle booke en privat jordemor til at vejlede én efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik fin ammevejledning på Skejby i 2007. At det så ikke blev en succes, kan jeg vist ikke give sygeplejersken skylden for;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes at ammevejledning på Skejby er rigtig god - men det afhænger også af en selv. Hvis man er indlagt på hotellet er det jo op til en selv at hive fat i sygeplejersken nok gange indtil man føler at man får mere styr på den rigtige sutteteknik, ammestillinger osv.

Men det der kan gøre det svært er at man bliver sendt hjem efter to overnatninger og da mælken som regel først løber til på 3-4 dagen og her ændrer brystet sig og det kan være svært for barnet at få rigtigt fat - her kan man bruge sin sp eller ringe til fødeafdelingen som man kan bruge de første 5 døgn efter fødslen til råd og vejledning.

Amning er noget mor og barn begge skal lære og det kan tage tid at få etableret. Men det bedste fra start er hud mod hud kontakt så meget som man orker for det er her man stimulerer mælkeproduktionen.

Men tag en snak med din jdm om det - det er noget de gerne vil snakke om og også er faglig dygtige til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber der er god vejledning da jeg skal føde og være indlagt der.

Fuck jeg håber hun vil ammes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Jeg har født på Skejby i 2005 og 2008 og har begge gange fået rigtig fin vejledning og to gode ammeforløb :).

Maj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde rigtig god ammevejledning, da jeg i oktober 2008 fødte Isaac.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber for dig at din amning kommer til at forløbe problemfrit :goodluck jeg har desværre ikke nogen erfaringer selv at dele ud af, da jeg også er gravid med mit første barn.

Jeg er ligesom dig bekymret for om jeg kan få amningen til at fungere, da man hører om så mange problemer fra andre omkring det. Men jeg håber inderligt at det vil lykkedes. Jeg har dog fået at vide at det vigtigste er at du ikke føler skyld eller nederlag, hvis det nu ikke lykkedes. Det er selvfølgelig enormt ærgeligt, men nogle gange kan det bare ikke lade sig gøre.. og så må man acceptere det og komme videre... og så nyde de andre gode ting du har med dit barn i stedet :biglove

Det skulle da også være ganske hyggeligt at give sutteflaske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER