Glowin

Dåbsgaver til egne børn?

22 indlæg i dette emne

Silje skal jo døbes på søndag... Og Morten og jeg kan ikke helt finde ud af om hun skal have en gave fra os?

Jeg har været inde og aflevere hendes oldemors salmebog til indgravering af navn - så begge deres navne står derpå (det er hende Silje er opkaldt efter til mellemnavn) som hun så får..

Men.. Skal hun have en regulær gave af os, som forældre?

Hvad har I gjort/gør I? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gav ikke noget til Lærke.

Jeg har dog et smykke til hende, som hun får når hun forstår, for det var min mors, så det behøver hun ikke få nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke noget til Lærke.

Jeg har dog et smykke til hende, som hun får når hun forstår, for det var min mors, så det behøver hun ikke få nu!

Smuk idé! :loveshower

Og Tillykke med din mor idag Heidi :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smuk idé! :loveshower

Og Tillykke med din mor idag Heidi :kram2

Tak skal du have Majken... Men hun er her jo desværre ikke mere... :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav vores datter en gæstebog, som dåbsgæsterne skrev i. Ligeledes har de gjort det til hendes første fødselsdag, og i næste uge, når hun fylder 2 år. Kommer den frem igen.

Det synes jeg er en hyggelig gave at få, når hun bliver stor.

Den sidste gang der bliver skrevet i den, er jo nok til hendes konfirmation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du have Majken... Men hun er her jo desværre ikke mere... :boo

Netop derfor ':kram2' ;)

Ved hvordan du har det .. savnet bliver ikke mindre, slet ikke når man kommer til mærkedagene :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav vores datter en gæstebog, som dåbsgæsterne skrev i. Ligeledes har de gjort det til hendes første fødselsdag, og i næste uge, når hun fylder 2 år. Kommer den frem igen.

Det synes jeg er en hyggelig gave at få, når hun bliver stor.

Den sidste gang der bliver skrevet i den, er jo nok til hendes konfirmation.

God idé .. Jeg har lavet en scrapbog til Silje hvor det er meningen at gæsterne skal skrive i på søndag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist aldrig hørt om, at forældrene giver barnet en dåbsgave... Egentlig spøjst eftersom forældre jo giver jule- og fødselsdagsgaver mv.

Jeg overvejer, om vi skal give Filippa en bog med barnets egen historie, altså sådan en som bestilles, og hvor Filippa bliver hovedpersonen + der er nogle fakta såsom fødselsdag, vægt, længde mv. Jeg ved ikke rigtig, hvem der ville give sådan en ellers (når ingen af bedsteforældrene er kyndige ud i at bestille gaver på nettet), men jeg synes, at det er sådan en sød ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav en børneopsparing, med 3000,- som man må give om året på. Den havde vi nu givet under alle omstændigheder, det var bare en god anledning til at få de praktiske detaljer på plads :) Og ellers må man jo sige at festen i sig selv er en gave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist aldrig hørt om, at forældrene giver barnet en dåbsgave... Egentlig spøjst eftersom forældre jo giver jule- og fødselsdagsgaver mv.

Jeg overvejer, om vi skal give Filippa en bog med barnets egen historie, altså sådan en som bestilles, og hvor Filippa bliver hovedpersonen + der er nogle fakta såsom fødselsdag, vægt, længde mv. Jeg ved ikke rigtig, hvem der ville give sådan en ellers (når ingen af bedsteforældrene er kyndige ud i at bestille gaver på nettet), men jeg synes, at det er sådan en sød ide :)

Sådan én gav vi også Marlon i dåbsgave..... Den er bare så sød :loveshower

Og så kan hans søskende jo også få deres egen historie når den tid kommer :kuller

(og desuden så koster den ikke alverden, og en barnedåb kan jo i sig selv være dyr nok ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke givet vores unger noget, festen var vist dyr nok i sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist aldrig hørt om, at forældrene giver barnet en dåbsgave... Egentlig spøjst eftersom forældre jo giver jule- og fødselsdagsgaver mv.

Jeg overvejer, om vi skal give Filippa en bog med barnets egen historie, altså sådan en som bestilles, og hvor Filippa bliver hovedpersonen + der er nogle fakta såsom fødselsdag, vægt, længde mv. Jeg ved ikke rigtig, hvem der ville give sådan en ellers (når ingen af bedsteforældrene er kyndige ud i at bestille gaver på nettet), men jeg synes, at det er sådan en sød ide :)

Hvad er det for en bog...

Kan godt ske jeg spørg lidt dumt, men er da nysgerrig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det for en bog...

Kan godt ske jeg spørg lidt dumt, men er da nysgerrig... :)

Du kan se den her :) KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gav ikke Isaac noget, han fik nok gaver af gæsterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan se den her :) KLIK

dete r baqre den som hedder babybog (barnedåbsbogen) inde på deres hjemmeside ikke...

Hehe... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke givet vores børn gaver, når de er blevet døbt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dete r baqre den som hedder babybog (barnedåbsbogen) inde på deres hjemmeside ikke...

Hehe... :)

Jo det er den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er den ;)

alletiders...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøøh det fik Silke ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte et sølvarmbånd med mariehøner til Clara.

Mest så hun havde det som minde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sandra fik en børnearmbånd som har tilhørt min mor. Hun har ikke og kommer ikke til at gå med det, men minderne der er forbundet med skal hun have at vide når hun bliver større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke givet vores børn dåbsgave. På en måde lidt underligt for når de skal konfirmeres skal de da bestemt have en gave, men til dåb følte vi ikke det var nødvendigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER