betina88

nogen der ved det????

9 indlæg i dette emne

hej i skønne tøser...

er der nogen af jer der ved om man skal slappe af og have fri et hvis antal dage efter IUI eller man kan arbejde dagen efter?? jeg tænker bare at jeg har hørt man ikke må dyrke motion og heller ikke løfte tungt, og så tænker jeg lidt at når jeg arbejder med ældre mennesker(hvilket indebærer tunge løft indimellem) om det er en fordel at holde fri et par dage lige efter IUI ???

håber i kan hjælpe.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik altid afvide dengang - at der ikke var nogen problemer i at tage på arbejde eller noget som helst.

MEN jeg ville hvis jeg var dig personlig - med det arbejde du har.. tænke på mig selv og IKKE bære på tunge ting.

Men det er jo også bare min mening og erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik altid afvide dengang - at der ikke var nogen problemer i at tage på arbejde eller noget som helst.

MEN jeg ville hvis jeg var dig personlig - med det arbejde du har.. tænke på mig selv og IKKE bære på tunge ting.

Men det er jo også bare min mening og erfaring :)

Men du har jo om nogen prøvet det... Så ville tage dine råd for gode varer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i alt været igennem 9 IUI forsøg og jeg er taget direkte på arbejde hver gang :) Du må gøre som du plejer, dog må du ikke gå i svømmehal før et par dage efter..

Men hvis du har et arbejde hvor du skal bære tunge ting, så hold lidt igen..

Det er ved ægudtagning/oplægning man skal slappe meget mere af og holde fri en dag eller to efterfølgende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er forskelligt. Ved min gyn i Aabenraa og på Trianglen i Kbh. Skulle jeg bare hoppe ned og videre. Men her ved min nye hun i Sønderborg, der foretrækker hun både man bliver liggende lidt samt slapper helt af resten af dagen. Så jeg vil anbefaler du gør hvad der passer dig bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du må gøre lige hvad du har lyst til.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for jeres svar... ;) man vil jo nødig risikere noget , når nu man er kommet så langt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide jeg kunne gøre lige som jeg plejer.

Første gang var jeg til træning samme dag og satte ikke tempoet ned.

Anden gang gjorde selve insemineringen ret ondt, så jeg slappede af på sofaen resten af dagen.

Samme resultat begge gange: negativt.

Så jeg tror på man må gøre hvad man selv har det bedst med, men samtidig lade være med at ændre for meget, for der er jo stadigvæk kun ca. 15% chance for det lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder som sygeplejerske, og det er jo et rimeligt tungt og stresset job ligesom dit. Jeg er alle de 4 gange jeg er blevet insemineret taget på job dagen efter. (har ikke kunne samme dag pga transport på ca 4½ time til mit behandlingssted. Jeg er blevet gravid de 3 af de 4 gange jeg har været afsted. Jeg har så været så uheldig at miste de 2 af gangene, men tror ikke det er fordi jeg tog på job bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER