mor til de dejligste børn

Nogle der har født i Herning eller Viborg

18 indlæg i dette emne

Hej Piger.

Det er meget lang tid siden jeg har været herinde, men nu kommer jeg krybende igen... Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid og jeg har været igennem 2 fødsler som jeg selv syntes har været ret stygge, så jeg jubler ikke helt endnu (nogle vil nok synes det er lidt uforskammet...). Silkeborg (som jeg før har født på) har lukket fødegangen, så nu står den enten på Herning eller Viborg (eller hjemmefødsel, men vi har ikke særlig meget plads og tror vores børn bliver nødt til at blive passet af nogen i vores hus...). Derfor vil jeg meget gerne høre både dårlige og specielt gode erfaringer fra disse to fødeafdelinger. Håber nogle kan hjælpe;-)

Mvh. Brita

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Brita

Nu er det så godt nok ved kejsersnit jeg har født begge gange. Første gang akut og anden gang planlagt.

Jeg har født i Herning begge gange, og det har jeg været rigtig glad for. Der er en super fødegang med store rum og mulighed for at føde på alle tænkelige måder. Inden den første fødsel tilbragte jeg en del tid der inden det endte i kejsersnit :( I tilknytning til fødegangen er patienhotellet, hvor man som første gangsfødende eller flergangsfødende med komplikationer bliver tilbudt et ophold. Jeg har har oplevet at få rigtig god støtte og vejledning af søde og imødekommende sygeplejesker. I tilknytning til patienthotellet er børneafdelingen/neonantalafdelingen, hvor fortidligt fødte og andre babyer med problemer kan få hjælp, og hvor man selv som forældre kan være tæt på sit barn.

Vores første barn var indlagt på børneafdelingen de første 3 uger, og jeg syntes det var rigtig dejligt, at jeg kunne være tæt på ham mens han stadig var på "børnestuen" og at han indimellem kunne komme med ned på vores private stue, hvor vi bare kunne være os. Jeg kender ikke Viborg sygehus, men jeg kan i hvert fald varmt anbefale Herning, og jeg synes, at der er en enorm tryghed i at føde et sted, hvor jeg ved, at de stort set kan klare alle tænkelige komplikationer.

Det blev lidt langt, men jeg håber, at det kan hjælpe dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle dig om Herning om nogen dage... skal føde der i løbet af de næste dage :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hvert fald kun anbefale en fødsel i Herning..... Jeg fødte der for nyligt, og jeg følte mig utrolig godt behandlet! De er super professionelle, og gode til at tage hensyn til den enkelte.....

Hvis der er noget specielt du gerne vil vide, så spørg endelig :)

(og stort tillykke med graviditeten ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan fortælle dig om Herning om nogen dage... skal føde der i løbet af de næste dage :loveshower

Rigtig meget held og lykke!! :loveshower

Vil meget meget gerne høre om det når du har overskud, og haster ikke jeg er kun lige blevet gravid :rolleyes

Håber I får den dejligste lille bebs :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hvert fald kun anbefale en fødsel i Herning..... Jeg fødte der for nyligt, og jeg følte mig utrolig godt behandlet! De er super professionelle, og gode til at tage hensyn til den enkelte.....

Hvis der er noget specielt du gerne vil vide, så spørg endelig :)

(og stort tillykke med graviditeten ;) )

Tak :balloons

Her kommer lige en helt storm af spørgsmål :whistling

Var der meget ro omkring jordemoderen eller gik hun lidt til og fra?

Havde du skiftende jordemødre eller den samme?

Var der badekar/bassin på fødestuen? Hvis det ikke var første barn, hvor lang tid fik I så lov at være der efter fødslen?

Ha' det rigtig godt med jeres lille bebs :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :balloons

Her kommer lige en helt storm af spørgsmål :whistling

Var der meget ro omkring jordemoderen eller gik hun lidt til og fra? Der var utrolig meget ro.... Hun gik en enkelt gang, men ikke længe, og det var på et tidspunkt hvor der var "plads" til det..... Og så sad hun somme tider og skrev lidt på computeren om fødslen, ved et bord på fødestuen, men hun var der med det samme hvis hun kunne mærke jeg havde brug for det.

Og der var afslappende musik på stuen.... Havde det ikke været for smerterne, havde det næsten føltes som wellness ;)

Havde du skiftende jordemødre eller den samme? Det var den samme hele vejen, og først til allersidst kom der en mere og assisterede ved selve fødslen..... Det var super godt!

Var der badekar/bassin på fødestuen? De går meget ind for vand op til/under fødslen, så der er store fødekar på alle stuerne, og de har desuden Danmarks største fødestuer :)

Jeg nød selv godt af det dejlige varme vand :)

Hvis det ikke var første barn, hvor lang tid fik I så lov at være der efter fødslen? Det var første barn :)

Ha' det rigtig godt med jeres lille bebs :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kan kun give Troldemor ret. Det er et skønt sted at føde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig meget held og lykke!! :loveshower

Vil meget meget gerne høre om det når du har overskud, og haster ikke jeg er kun lige blevet gravid :rolleyes

Håber I får den dejligste lille bebs :stork

Vi fik en rigtig god fødselsoplevelse i Herning!!! :loveshower

Jordemoderen, der fulgte os det meste af fødslen (fra 15:00 til Kristine blev født 23:18), var den sødeste jordemoder! Jeg kunne ikke ønske mig en bedre. Hun var meget rolig og blev på fødestuen det meste af tiden. Hun var ude to gange for at få noget at spise. Det var på nogen gode tidspunkter (for mig), og havde der været et ellen andetr, kunne vi have ringet på klokken, så var hun kommet med det samme.

Jeg ville gerne have født i vand, men det var ikke muligt, fordi babyens hjerteslag skulle overvåges hele tiden med ctg. Desuden skulle mit blodtryk måles hele fødslen igennem. Men der er fødekar på alle fødestuer. Fødestuerne er iøvrigt store med en rigtig god atmosphere.

Jeg krydser fingre for dig, at du får en lige så god fødselsoplevelse, som jeg havde!!! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte for 5 uger siden i Viborg og havde en rigtig god oplevelse..

Jeg nåede ikke Silkeborg - hun kom 6 dage "for sent" :hurra

Det er store, lækre og næsten nye fødestuer bl.a. med kar.

Jeg var heldig at have den samme jordemoder under hele forløbet - stille, rolig og kompentent.. Hun passede lige til os.

De havde godt nok utrolig travlt (det var natten mellem 14. og 15. august, inden Silkeborg-personalet kom), men jeg bemærkede det ikke.. Det gjorde min kæreste dog.

Jeg kan kun anbefale Viborg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa:-)

Tusind tak for svar og STORT tillykke med jeres babyer, misunderjer virkelig at I er kommet godt på den anden side af fødslen:-)

Tak for svar. Husk at nyde de kære små, bli'r så hurtigt store;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende tråd, følger lige med her, da jeg også skal føde på Herning Sygehus.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fødte på Viborg, det endte desværre i akut kejsersnit, men jeg har kun positivt at sige om Viborg.... det er et dejligt sted, nye flotte fødestuer, det sødeste personale, vi fik super god behandling hele vejen igennem.... kan kun varmt anbefale det.... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herning og bestemt ingen succes men fik heldigvis August levende med hjem og det er vel det vigtigste :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herning og bestemt ingen succes men fik heldigvis August levende med hjem og det er vel det vigtigste :balloons

Vil du ikke fortælle lidt om din oplevelse, var det fordi du fik kejsersnit imod din vilje, var de uprofessionelle eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du vil dele lidt flere informationer MLM ??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min erfaring er så lidt gammel :P

Fødte i Herning i 2002 (før ombygning) og i 2006 (efter ombygning)

Har kun ros tilovers for fødestuerne og personalet :)

Det var store badekar og lækre store stuer med eget badeværelse.

Ville gerne føde der igen, men nu bor jeg jo i Randers :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER