Miss_matilde

Medarbejder møde i arbejdstiden..?

15 indlæg i dette emne

Hej Alle Sammen

Har lige brug for hjælp...

Hvor mange af jer kan/må holde medarbejder møde (uden chefen) i arbejdstiden - så evt. butikker mv. lukkes ned?

Altså et møde - som medarbejderne selv indkalder hinanden til - og IKKE hvor det er chefen der har indkaldt..

Vores butikskoordinator - mener ikke vi kan nævne nogen firma overhovedet hvor medarbejderne skal holde deres møde i fritiden.. Hvilket jeg allerede kan et par stykker...

MEN nu vil jeg gerne lige høre jer ad :)

På forhånd tak..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg jo mest arbejdet i offentlig regi. Men da jeg arbejdede som lærer, der lå møderne altid efter undervisningstiden. Og som sosu-hjælper og ufaglært var det altid så vidt muligt efter de flestes arbejdsdag (dog kunne det ikke blive efter alles, da der både kræves, dag, aften og nattevagter) Men de møder blev altid hold om eftermiddagen, hvor de fleste dagvagter lige var afsluttet og der kun normalt ville være 2 aftenvager på arbejde. Så ville man have nogle fra en af de andre afdelinger til at passe afdelingen mens mødet stod på.

Har aldrig før hørt, at det var i arbejdstiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i en børnehave og der holdes der hver uge mandagsmøde fra 12 - 13 på legepladsen.

Dvs. vi står alle voksne i en rundkreds og snakker om alt det der nu skal snakkes om, mens der stadig er et halvt øje på ungerne der leger omkring os.

Alternativt skulle vi holde mødet efter lukketid (dvs. nogle skulle hjem og komme igen senere da ikke alle arbejder til lukketid) og der skulle betales for 8 times ekstra arbejde hver uge - en stor udgift på et ellers trængt budget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder på fabrik og hos os ligger møder altid i arbejdstiden.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi må gerne holde dem i arbejdstiden. Det styrer vi vist nogenlunde selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder dem udenfor arbejdstiden. Hvis vi ikke gør det, kan alle ikke deltage for butikken kan ikke lukkes ned i åbningstiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger.. det er rart med lidt forskellige syn på sagen :)

Er stadig interesseret i og høre om flere firmaer hvor man IKKE holder møder i arbejdstiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det "tæller" da jeg jo ikke ligefrem arbejder i butik, men derimod i et kommunalt botilbud for sindsslidende...

Men vi har et par gange om året et møde, hvor alle vi vikarer mødes med chefen og en af de faste for at snakke om hvordan det går og udveksle erfaringer. Det er ALTID udenfor vores arbejdstid, altså sådan at alle vi vikarer skal møde ind til det, da vi jo aldrig er på arbejde samtidig. :) Det er jo så på en måde i arbejdstiden, forstået på den måde, at botilbudet aldrig "lukker", så der er hele tiden noget andet personale til at være sammen med beboerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, det kan godt være at jeg ikke helt har fattet emnet, men det virker mig lidt underligt at lukke en butik for at holde møde? :blink Synes da i hvert fald ikke lige jeg kan huske at være gået forbi en butik inde i byen, hvor der så er et skilt på døren med "lukket pga. medarbejdermøde". :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså som jeg ser det er det et møde hvor chefen ikke er indkaldt.

Medarbejderne kan da ikke selv bestemme at de lukker butikken en time eller to er det ikke det samme som at strejke ?

og når de ikke vil holde det i fritiden skal de så have det betalt?

Hvorfor skulle en arbejdsgiver betale for noget som han ikke ved hvad er og det ikke er sikkert at vedkommende får noget ud af, samt miste omsætning i de par timer.

Det forstår jeg slet ikke folk forlanger, men dt er vel kun mig og mine meninger :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun mig, der er forvirret over om der menes arbejdstid eller åbningstid? Hvis mødes skal holdes efter lukketid, så skal medarbejderne blive længere den dag - men det er vel stadig arbejdstid = de får løn for det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, det kan godt være at jeg ikke helt har fattet emnet, men det virker mig lidt underligt at lukke en butik for at holde møde? :blink Synes da i hvert fald ikke lige jeg kan huske at være gået forbi en butik inde i byen, hvor der så er et skilt på døren med "lukket pga. medarbejdermøde". :)

Nu var det jo UDEN chefen...

Og i og for sig vil de have afløserer til at passe butikkerne - mens de selv vil have løn for holde møde...

Altså som jeg ser det er det et møde hvor chefen ikke er indkaldt.

Medarbejderne kan da ikke selv bestemme at de lukker butikken en time eller to er det ikke det samme som at strejke ?

og når de ikke vil holde det i fritiden skal de så have det betalt?

Hvorfor skulle en arbejdsgiver betale for noget som han ikke ved hvad er og det ikke er sikkert at vedkommende får noget ud af, samt miste omsætning i de par timer.

Det forstår jeg slet ikke folk forlanger, men dt er vel kun mig og mine meninger :balloons

Nej chefen er ikke med.. det er udelukkende medarbejderne der vil holde et møde... sætte afløser til og passe butikkerne - mens de vil have løn for og holde møde...

"Vi" mener jo heller ikke at det kan være rigtigt at de vil have løn - få afløserer til at passe butikken osv.. det vil koste over 10.000 kr at holde det møde så..

Er det kun mig, der er forvirret over om der menes arbejdstid eller åbningstid? Hvis mødes skal holdes efter lukketid, så skal medarbejderne blive længere den dag - men det er vel stadig arbejdstid = de får løn for det?

De vil holde det en hel almindelig arbejdsdag - i tidsrummet de normalt skal passe deres butik!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu var det jo UDEN chefen...

Og i og for sig vil de have afløserer til at passe butikkerne - mens de selv vil have løn for holde møde...

Nej chefen er ikke med.. det er udelukkende medarbejderne der vil holde et møde... sætte afløser til og passe butikkerne - mens de vil have løn for og holde møde...

"Vi" mener jo heller ikke at det kan være rigtigt at de vil have løn - få afløserer til at passe butikken osv.. det vil koste over 10.000 kr at holde det møde så..

Jamen for pokker da kn de ikke se at det ikke er i arbejdsgiverens intresse med deres så må de også selv betale <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov glemte lige at sige muligvis en fagforening kan svare på det sorry :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen for pokker da kn de ikke se at det ikke er i arbejdsgiverens intresse med deres så må de også selv betale <_<

Hov glemte lige at sige muligvis en fagforening kan svare på det sorry :balloons

Tror alt i alt chefen sagde de skulle holde det i deres fritid (altså tage en fridag) - og så ville han give maden...

Men han ville meget gerne høre om firmaer som IKKE lader dem holde sådanne møder i arbejdstiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER