Solvej99

D-vitamin

19 indlæg i dette emne

(Hvornår på dagen giver I?)

Jeg startede med at give min søn D-vitamindråber i går. Jeg synes det er meget sparsomt med oplysninger på pakken, så derfor ville jeg høre om, der er nogen, der ved hvornår på dagen det er bedst at give dem? Før mad, efter mad, under mad?

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

D-vitaminer bliver kun optaget med fedt, så det er bedst at give dem i forbindelse med "et måltid"...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg giver ham dem når jeg kommer i tanke om det :D

er ikke så god til at huske det altid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg giver ham dem når jeg kommer i tanke om det :D

er ikke så god til at huske det altid.

Me too! :whistling og det sammen med jerndråberne... Jeg kan knapt nok huske at jeg selv skal have mine vitaminer og farmand er ikke god til at hjælpe med at huske det heller... men i dag SKAL han have det...

Ofte giver jeg dem blandet sammen med jerndråberne for Elias bryder sig ikke om smagen af d-dråberne alene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg giver ham dem når jeg kommer i tanke om det :Der ikke så god til at huske det altid.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun istemme koret - når jeg husker det! (hvilket langt fra er hver dag... :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver det hver morgen når vi vasker ham og gør ham klar - og så får han morgenmad med jerndråber i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger at huske det sammen med nattøjet, men glemmer det også ofte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Hvornår er det man starter med jern-dråberne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jern er 6mdr til 1 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me too! :whistling og det sammen med jerndråberne... Jeg kan knapt nok huske at jeg selv skal have mine vitaminer og farmand er ikke god til at hjælpe med at huske det heller... men i dag SKAL han have det...

Ofte giver jeg dem blandet sammen med jerndråberne for Elias bryder sig ikke om smagen af d-dråberne alene...

Hvilket mærke D-vitamin bruger du? Min kæreste har smagt på vores og han syntes ikke det smagte af noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket mærke D-vitamin bruger du? Min kæreste har smagt på vores og han syntes ikke det smagte af noget :)

Jeg har også smagt vores og de smager heller ikke af noget. Vi blander dem lige med et par dråber mælk...

Mit svar på tråden er som så mange andres -når vi husker det. Det er altså ikke helt nemt :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilket mærke D-vitamin bruger du? Min kæreste har smagt på vores og han syntes ikke det smagte af noget :)

Jeg bruger multitabs tror jeg det er, dem man køber på apoteket... Jeg synes de smager af olie, så kan egentlig godt forstå at Elias ikke synes de smager godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også smagt på vores D-dråber og synes heller ikke det smager af noget. Grunden til jeg smagte på det var, at Smilla ligner en der synes det smager godt... Faktisk synes hun det er lidt sjovt at få dem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger multitabs tror jeg det er, dem man køber på apoteket... Jeg synes de smager af olie, så kan egentlig godt forstå at Elias ikke synes de smager godt...

Nå okay. Det er de samme vi bruger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har købt dem i rema 1000 med magnus og myggen på .. ved ik lige hvad mærke det er .. oliver syns de smager godt ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du behøver ikke at give jern dråber, hvis han får 400ml MME om dagen - det dækker behovet.

Fra 6mdr altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger dem fra apotektet - med pipette.

kan dryppe dem direkte i munden på ham istedet for at de skal på en ske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roald får sine, når han får tøj på om morgenen. Han synes, de er sjove, så hvis han bliver irriteret over at få tøj på, lyser han straks op igen, så snart han ser flasken med d-dråber blive fundet frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER