Guest

Lukas hjertebarns

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Tusind tak for at du ville dele med os :biglove

Hvor er det dejligt, at alt endte så godt! :7himmel Det må være et stort mareridt at føde et barn med sådan en alvorlig sygdom!

Stort kram til jer alle tre :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du delte med os :)

Hvor må det havde været nogen forfærdelige dage! Dejligt at høre at det hele endte godt. Skønne billeder !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold din historie fik mig til at stortude! Hvor må det være hårdt! Så dejligt at læse det endte godt! Tror faktisk det er første gang jeg hører om et barn der er blevet lyn-døbt på hospitalet med lykkelig udgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for din beretning. Hvor var det egentlig heldigt du missede udskrivningen om fredagen og er glad for det endte godt for jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh min sødeste Gitte-mus...

Hvor jeg dog tudet da jeg nu ENDELIG fik læst beretningen igennem...

:kiss Tænker på jer... og håber at i alle har det godt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åhhh hvor var jeg nervøs for lille Lukas da jeg læste, men dejligt at det gik godt.

Flot at I fik holdt barnedåb på sygehuset med organist, egen præst og salmer. Det vidste jeg slet ikke man kunne. Jeg troede bare hospitalspræsten kom forbi og lige sagde dåbsritualet uden salmer mv.

Har han men i dag, eller er han bare en rask lille dreng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak fordi jeg måtte læse jeres historie :) Hvor et det dejligt at læse, han har det godt i dag!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hej.

Først og fremmest tillykke med jeres søn! Hvor ser han skøn ud!

Puha... Sikke en omgang I har været igennem og hvor kender jeg hele forløbet!

Vi fik selv et lille hjertebarn og vidste heller ikke noget før 2 dage efter hendes fødsel. Heldigvis var vi heller ikke taget hjem :)

Det er fantastisk hvad de små pus kan overleve, når de er så små! Det må være nogle rigtige fightere vi har fået!

Jeg håber Lukas må få et fantastisk liv, selvom han skal gå til kontrol o.l. Heldigvis kan lægerne så meget i dag, at vi stadig har vores børn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi kunne få lov at holde barnedåben i kirken fordi Lukas var så flot stabil, han kørte på et minimum af medicin der holdt hullet i hjertet åbent på ham (ja jeg ved det lyder åndsvagt :rolleyes )

Vi havde en sygeplejerske med nede som den eneste fra afdelingen, og havde der været nogen komplikationer undervejs er jeg også overbevist om at vi var blevet kostet tilbage på afdelingen prompte.

Vores præst spurgte selv hvor meget ritual der skulle være, og vi valgte at det skulle være så meget lig en barnedåb som overhovedet muligt, hvis vi kun ville have haft selve dåbsritualet uden salmer tror jeg også de havde respekteret det, men er glad for vores beslutning. Jeg tror de gør meget for at følge forældrenes ønske i de situationer, så det hele bliver så 'rigtigt' som muligt. :kram2

Skal det gå rigtig stærkt, ja så kan hvem som helst der selv er døbt sige ritualet og dermed døbe barnet, det blev der heldigvis ikke brug for her. :7himmel

Lukas er fremstillet den 24/7 i vores egen kirke. Det foregår næsten som en almindelig dåb, bortset fra at han ikke blev døbt igen, altså han fik ikke vand i hovedet en gang mere.

Han har som sådan ikke nogen mén af operationen, men skal følges resten af sin barndom med kontroller, der er en risiko for at han får forsnævringer af karrene der hvor han er opereret, og sker det skal der selvfølgelig gøres noget ved det. Håber og ber for at det ikke sker. Samtidig har han et lille hul på den ene hjerteklap, og det skal også kontrolleres at det ikke bliver større. Så vi vil aldrig helt glemme alt det her, vi vil blive mindet om det hver gang kontrollen nærmer sig. Den næste kontrol er om ca 2 måneders tid (har endnu ikke fået brevet) og jeg kan mærke allerede nu at knuden i maven er begyndt at melde sig. Inderst inde tror jeg på at det er som det skal være, men jeg har fået et helt andet forhold til statistik 8 promille bliver født med en hjertefejl om året, så de 5 procent der oplever komplikationer efter den operation virker ENORME i min verden :prik

Åhh det må være hårdt med de kontroller. Man kan nok ikke lade være med at spekulerer på "hvad nu hvis..." Håber jeres lille guldklump trives fint og ikke får komplikationer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER