Morpige

Kan de sige det?

71 indlæg i dette emne

Jeg har købt et Ticket to heaven regnsæt sidst i juni, med fleecefor

I går skulle vi bruge det for første gang, men opdager at bukserne er str. 122 og jakken 134

Men butikken vil ikke bytte jakken fordi det er for lang tid siden. Kan de tillade sig det?

(Bare lige en hurtig opdatering :) TTH har sendt mig både en ny jakke og nye bukser. Det er sørme da fin service :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er jeg sikker på de kan da man kun har 2 ugers bytte ret. Men hvis de stadigvæk har varen synes jeg godt de kunne være flexsibel at bytte den ene del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Tina, men jeg tror det er forkert. De 14 dage er en returret man har ved køb på nettet.

Men her er der jo tale om en fejl ved varen og så har man vel to års reklamationsret? Med de sædvanlige 6 måneder på deres side - vil jeg tro...

Håber nogen er inde i om det gælder fejlleveringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.e-handelsfonden.dk/vaerd-at-vide-om-nethandel.aspx

på linkets side står der:

Når du vil reklamere over en vare

1. Jeg har fået en forkert vare. Skal sælger eller jeg betale for at sende varen retur? Netbutikken skal betale omkostninger til returforsendelse i hele reklamationsperioden på 24 måneder.

___________

Det lyder da som om jeg har retten på min side. Kan se at andre butikker siger det skal være opdaget inden 2 måneder og det er det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet det nu og behøver ikke hjælp. Det står her:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/klagefrist?tc=54C58B6CA1C54CE7B853C9918900F129

Klag hurtigt

Når du opdager en mangel, skal du klage til sælgeren inden for rimelig tid. Det er svært at sige præcis, hvad der er ”rimelig tid”, men sælgeren har mulighed for at afvise din klage, hvis du er for længe om at klage. Hvis du klager, inden der er gået to måneder, fra du opdager manglen, vil du altid have klaget inden for rimelig tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej x

Jeg klager over det indenfor rimelig tid:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/klagefrist?tc=54C58B6CA1C54CE7B853C9918900F129

Når du opdager en mangel, skal du klage til sælgeren inden for rimelig tid. Det er svært at sige præcis, hvad der er ”rimelig tid”, men sælgeren har mulighed for at afvise din klage, hvis du er for længe om at klage. Hvis du klager, inden der er gået to måneder, fra du opdager manglen, vil du altid have klaget inden for rimelig tid.

Jeg vil gerne have det ombyttet til str. 122 som bestilt og det returneres for din regning som loven siger.

Med venlig hilsen

Pernille

SÅDAN!! (Det er ikke første gang jeg har problemer med denne butik, så nu vil jeg ikke handle der mere!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ak forbrugerklagenævnet vil ikke behandle sager under 500 kr. mere:( så må det gå via advokat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber du får den byttet når nu du har retten på din side! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber du får den byttet når nu du har retten på din side! :-)

Tak :) Han lyder ikke så flink i den anden ende. Jeg fik brev tilbage:

Hej Pernille.

Der er ingen mangel ved varen, og vi kan ikke tage den retur fordi den har jo været brugt.

Hilsen

og jeg svarer så:

Jo der er en mangel ved varen. Jeg har bestilt str. 122 og I har leveret str. 134. Det er en mangel. Og jakken er ubrugt.

Derfor!

Og jeg kan se at I kunne afhjælpe det. I har en jakke i 122 på jeres side.

Hilsen

Pernille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han skriver:

Du skriver at han skulle have det på, så mærkerne må jo være taget af og derfor brugt, så vi kan ikke tage det retur. Du skulle have gjort opmærksom på problemet allerede ved leveringen.

Hilsen

Jeg skriver:

Ikke iflg. lovgivningen, der skal jeg som jeg har sendt til dig, gøre opmærksom på det inden to måneder og i samme øjeblik jeg opdager det. Jeg opdager det da jeg har sendt ham af sted med bukserne men stadig har jakken. Bukserne piller han af på vejen, så de bliver ikke brugt. Om der er mærker på eller ej er irrelevant. Der er en fejl ved varen og jeg gør opmærksom på det inden 2 måneder hvilket er den gængse tid. Og da I har lavet fejlen ville det være meget fint af jer at rette den inden jeg skal blande advokat ind i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*CK jeg synes altså du er sej Pernille! :respekt

Håber de giver sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu mene, at i den øjeblik du piller mærket af varen har du "accepteret" den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

F*CK jeg synes altså du er sej Pernille! :respekt

Håber de giver sig :)

Tak :) Det gør han ikke. Jeg må lige sætte det ind

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nu mene, at i den øjeblik du piller mærket af varen har du "accepteret" den.

men det siger loven ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mig:

Ikke iflg. lovgivningen, der skal jeg som jeg har sendt til dig, gøre opmærksom på det inden to måneder og i samme øjeblik jeg opdager det. Jeg opdager det da jeg har sendt ham af sted med bukserne men stadig har jakken. Bukserne piller han af på vejen, så de bliver ikke brugt. Om der er mærker på eller ej er irrelevant. Der er en fejl ved varen og jeg gør opmærksom på det inden 2 måneder hvilket er den gængse tid. Og da I har lavet fejlen ville det være meget fint af jer at rette den inden jeg skal blande advokat ind i det.

Butikken:

Så må du blande en advokat ind i det. Mener ikke at du kan klage når du har taget varen i brug, det er årsagen. Hvis du havde gjort os opmærksom på det inden, havde der naturligvis ikke været nogle problemer med at tage varen retur.

Mig:

Det er helt i orden. I hører fra mig.

Hilsen

Pernille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo ikke tale om en fejl ved varen, men en fejlleverance når der er tale om en forkert størrelse. Så synes jeg at du som kunde bør kontrollere at det er den rigtige vare du har modtaget inden du pakker den ud af emballagen - eller i dette tilfælde, piller mærket af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan høre at I forveksler det lidt med en almindelig vare. Det er det ikke. Her er tale om en fejl.

Lad os antage at det var en blender. I får den sendt og tager den ud. Den er pæn og ser ok ud. 1,5 md. senere skal I bruge den, og opdager så at den ikke kan tændes, fordi der en løs forbindelse. I så fald ved I at I har reklamationsret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo ikke tale om en fejl ved varen, men en fejlleverance når der er tale om en forkert størrelse. Så synes jeg at du som kunde bør kontrollere at det er den rigtige vare du har modtaget inden du pakker den ud af emballagen - eller i dette tilfælde, piller mærket af.

ja jeg burde have tjekket, men loven skriver at jeg skal tjekke med det samme indenfor 2 måneder. (uanset hvad man normalt gør)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har intet forstand på det overhoved, så kan nok ikke hjælpe ret meget...

Men blender eksemplet er jo ikke at sammenligne, for hvis du opdager efter 1,5 måned at den er i stykker, men du ikke har brugt den, så er varen jo defekt - det er jo ikke tilfældet her :)

Men igen så kender jeg slet ikke lovgivningen, det var blot min første tanke..

Har du fundet ud af mere ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad siger de, når du siger at du skal have tjekket inden de 2 måneder er gået ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvad siger de, når du siger at du skal have tjekket inden de 2 måneder er gået ???

De siger bare at mærket er pillet af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De siger bare at mærket er pillet af

Ok, mærket skulle have siddet på simpelthen... Det er godt nok surt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg nok rigtig irriterende, men jeg tror altså ikke det bliver betragtet som en fejl på varen (juridisk set), at det er en forkert størrelse- desværre. Der er jo ikke fejl på selve varen, men "kun" at størrelsen er forkert. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke du vinder en sag, selvom den bliver prøvet ved advokat (og kan det være omkostningerne til advokat værd?)

At butikken så godt kunne bytte varen, når der nu er mærker på osv er en anden sag- det kunne de jo godt gøre for at være lidt servicemindede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har ikke engang sagt undskyld for at sende det forkerte. Det var det mindste de kunne gøre. Det er bare sådan noget der gør mig sur og får mig til at gå videre. Jeg har før vundet sager af lignende karakter. Faktisk vores vugge i sin tid, hvor de viste vugge med stof tilbehør og så bare sendte vuggen. Men der fik jeg pengene for stoffet, da sælger gav op.

Jeg synes det er så tarveligt af dem at de gør sådan. Jeg ville ønske jeg havde opdaget det med det samme. Men siden loven er enig med mig, så kæmper jeg videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg nok rigtig irriterende, men jeg tror altså ikke det bliver betragtet som en fejl på varen (juridisk set), at det er en forkert størrelse- desværre. Der er jo ikke fejl på selve varen, men "kun" at størrelsen er forkert. Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke du vinder en sag, selvom den bliver prøvet ved advokat (og kan det være omkostningerne til advokat værd?)

At butikken så godt kunne bytte varen, når der nu er mærker på osv er en anden sag- det kunne de jo godt gøre for at være lidt servicemindede ;)

Du har lov til at være irriterende søde :) det er en fejl når bukser og jakke ikke passer sammen. (var de i det mindste identiske, men nej)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER