Betty87

Hvad gør i??

17 indlæg i dette emne

Nu er det sådan at jeg er en partyabe (ikke at jeg kommer til at savne alkohol), men jeg vil jo ikke drikke fra nu og fremefter... Men hvordan kan jeg skjule det for mine venner til de mange gilder? Har i nogle tips/undskyldninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm jeg havde tænkt mig at bruge undskyldninger som

"nej tak jeg er kører i aften"

"jeg har tømmermænd/dårligt fra i går"

"jeg har haft lidt sygdom på det sidste"

vil nok helst bruge den med kørsel eller sige jeg har været/er syg :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke der er grund til at lægge alt alkohold på hylden når du endnu ikke er gravid.

Personligt vil jeg ikke droppe alkoholen fuldstændig, når vi starter babyprojektet, men jeg vil heller ikke tage på de vilde drukture eller sådan noget. Alkoholen vil jeg først lægge helt på hylden i det øjeblik, jeg står med en positiv test.

Jeg synes det er svært at komme på undskyldninger - det er lidt nemmere hvis man kender dig og din omgangskreds. :) Så mit råd vil nok nærmere være, at vente med at lægge alkoholen på hylden til I er gravide - til den tid må vennerne vel også godt kende sandheden..

Held og lykke med det :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååh jaah nu.. ja så vil jeg heller ikke smide alkoholden, men holde igen.

men i starten af graviditeten vil jeg nok komme med undskyldninger inden graviditeten er offentlig gjort..

men igen, meget forskelligt fra person til person :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men alle anbefalinger går jo på at man skal undgå alkohol fra man begynder på at prøve..

Årh det er bare så svært at skulle smide en hvid løgn overfor vennerne..

Jeg synes med at holde igen og sippe indtil jeg er gravid..

Men nogle gode undskyldninger! Jeg kan heldigvis også bruge undskyldningen om at jeg skal på arbejde morgenen efter - så derfor drikker jeg ikke så meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tidligt i en graviditet (som man jo må formode det er, hvis man endnu ikke ved man er gravid) deler man endnu ikke noget med barnet, så personligt ser jeg ikke noget problem i et enkelt glad vin en gang i mellem eller en øl, hvis det er det man er til. :)

Men det vigtigste er jo at DU har det godt med det - jeg kan kun fortælle hvordan jeg har det, og hvordan jeg har tænkt mig at gøre. :)

Og det der med de små løgne - dem er jeg bedst til at komme på i øjeblikket. Jeg er simpelthen en fantastisk spontan løgner. haha. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så tidligt i en graviditet (som man jo må formode det er, hvis man endnu ikke ved man er gravid) deler man endnu ikke noget med barnet, så personligt ser jeg ikke noget problem i et enkelt glad vin en gang i mellem eller en øl, hvis det er det man er til. :)

Men det vigtigste er jo at DU har det godt med det - jeg kan kun fortælle hvordan jeg har det, og hvordan jeg har tænkt mig at gøre. :)

Og det der med de små løgne - dem er jeg bedst til at komme på i øjeblikket. Jeg er simpelthen en fantastisk spontan løgner. haha. :whistling

Åhh sådan et "talent" ville jeg gerne have en gang i mellem :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh sådan et "talent" ville jeg gerne have en gang i mellem :lolhit

Haha! Det er også et fantastisk talent at have! :rolleyes Men jeg gør dog mit bedste for ikke at bruge det for ofte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Det er også et fantastisk talent at have! :rolleyes Men jeg gør dog mit bedste for ikke at bruge det for ofte ;)

hihi, ja man kunne jo komme galt af sted med det... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhaa hvis jeg skulle have fulgt det.. så havde jeg været total tørlagt for alkohol i snart 6 år.. :rolleyes

Drikker bestemt ikke som for 6 år siden... MEN jeg nyder meget gerne et glas vin, en kold øl osv...

Fokuser ikke så meget på det.. nyd livet mens du har det... og lad være med at drikke dig en pind i øret hver eneste weekend... ;) så skal alt nok gå...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puhaa hvis jeg skulle have fulgt det.. så havde jeg været total tørlagt for alkohol i snart 6 år.. :rolleyes

Drikker bestemt ikke som for 6 år siden... MEN jeg nyder meget gerne et glas vin, en kold øl osv...

Fokuser ikke så meget på det.. nyd livet mens du har det... og lad være med at drikke dig en pind i øret hver eneste weekend... ;) så skal alt nok gå...

:ditto Bare i 2 år og ikke i 6 år (uretfærdig lang tid sødeste :kram2 )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men alle anbefalinger går jo på at man skal undgå alkohol fra man begynder på at prøve..

Årh det er bare så svært at skulle smide en hvid løgn overfor vennerne..

Jeg synes med at holde igen og sippe indtil jeg er gravid..

Men nogle gode undskyldninger! Jeg kan heldigvis også bruge undskyldningen om at jeg skal på arbejde morgenen efter - så derfor drikker jeg ikke så meget..

Jeg har det som dig læst anbefalingen :) og min plan er at følge den, for har ikke lyst til at finde ud af jeg er gravid efter en ordentlig bytur :( ville fint kunne drikke et enkelt glas, men det er sååååå sjældent vi er rigtig i byen hvor jeg bliver tilbudt også kan jeg godt sige nej tak den ene gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige startet på noget medicin mod for højt blodtryk, så det var en oplagt forklaring... Jeg sagde, at jeg liiiiige skulle have medicinen til at virke rigtigt, inden jeg må drikke alkohol igen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg ikke vil drikke en aften siger jeg altid bare at jeg har taget panodiler mod hovedpine og ikke vil mixe sprut og piller. ;-) Det godtager de fleste.

Men det er utroligt at man skal bortforklare at man ikke drikker overfor sine venner. :-( Det synes jeg er ret øv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare sige, at man så vidt muligt skal lade være med at sætte sit liv på standby, fordi man forsøger at blive gravid... Nogle bliver gravide ved et knipseslag, mens andre må gå i flere år og vente på at blive :gravid Fordi man drikker et enkelt glas vin eller en øl - er det ikke noget barnet tager skade af så tidligt i graviditeten... Ligesom med alt andet er det alting med måde :) :goodluck Jeg er rimelig nygravid og det eneste tidspunkt jeg egentlig drikker på er et enkelt glas vin eller to, når vi spiser hos mandens og mine forældre :) Dog siger jeg ofte nej tak, hos mine forældre, da jeg hellere vil have en sodavand, så her er jeg ikke bange for, at de skal fatte mistanke.... Derimod tror jeg at det bliver noget sværere at holde skjult for mine svigerforældre, da min svigerfar har en 6. sans ;) men her må historien bare hedde sig, at jeg er i gang med en vægttab, hvilket jeg også var/(er) inden jeg blev gravid og så må jeg jo bare sige at alt alkohol og slik er skåret væk....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er helt naturligt, at man gerne vil gøre alting "rigtigt", men man kan altså let blive alt for optaget af hvad man må og ikke må! Jeg tror egentligt, at det pres man lægger på sig selv kan udvikle sig til en form for stress, og så er det ikke let at blive gravid ;)

Som en anden skriver, deler man ikke noget med fostret i tiden inden man kan teste positiv. Derfor er der ingen grund til at slå sig selv i hovedet, hvis man tager et glas vin og så tester positiv kort efter - det skader ikke barnet!

Når man fraråder alkohol tror jeg mere det handler om, at man ikke skal drikke sig i hegnet konstant, da det kan forringe ens chancer for overhovedet at undfange et barn, men det er jo en helt anden snak! Desuden bør manden jo også holde sig fra alkohol, da det ikke er godt for sædkvaliteten, men det er der sjovt nok ikke så meget snak om :rolleyes .

Mht. undskyldninger, så har jeg simpelthen bare sagt, at jeg ikke havde lyst til at drikke - det er blevet respekteret. Dog er jeg blevet afsløret, da jeg sagde nej tak til rødvin ved et arrangement. Jeg ELSKER et godt glas rødvin og skulle ikke køre, så det kunne min kollega godt regne ud :D Han sagde dog ikke noget, men ventede til jeg selv sagde til ham, at jeg var gravid.

Held og lykke med projekt baby :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligesom de fleste andre, så venter jeg altså med at ændre mine alkoholvaner til der er en positiv streg.

I de to uger fra æl til testdag forsøger jeg at holde en lille smule igen med de vildeste drukture (dog ikke altid lykkes!), og så er alkohol bandlyst i dagene omkring inseminering, der er jeg nok lidt hysterisk da jeg har læst at ifm. inseminering forværrer alkoholindtag chancerne ret betragtelig. Jeg tænker dog ikke over det de måneder vi prøver selv.

Jeg kommer også til at få et problem når jeg engang står med en positiv streg. Jeg er faktisk nogle gange begyndt at sige nej hos mine svigerforældre nu, så de ikke fatter så meget mistanke. Til firmaarrangementer og store fester tror jeg at jeg tager imod et glas, og så forsøger at kun sippe til det i håb om at folk så ikke lægger mærke til det. Jeg kan nemlig ikke komme i tanker om en undskyldning som folk ville købe der, medmindre jeg tilfældigvis skal køre hjem, men det skal jeg sjældent...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER