Andromeda

Lidt intimt spørgsmål - om sex inden graviditet

14 indlæg i dette emne

Jeg håber I vil svare på et spørgsmål af lidt mere intim karakter. :-)

Når nu kæresten og jeg går i gang med at prøve at lave en baby vil jeg gerne give de bedste forudsætninger for at det bliver til noget.

Men nu når vi normalt har sex får jeg sådan en trang til at at tisse bagefter og jeg har læst at hvis man ikke gør det kan det forøge chancen for at få blærebetændelse... :-/ Men hvis jeg går ud og tisser med det samme tisser jeg vel også mange af sædcellerne ud??

Hvad gør I sådan lige bagefter når I prøver at blive gravide? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg gik ud og tissede som jeg plejede. Og blev gravid uden problemer.. har hørt at det ikke gør en forskel fx at blive liggende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da vist en af de mange myter som endnu ikke er blevet gjort til skamme... Du bliver hverken mindre eller mere gravid ved at laegge benene i vejret efter sex... et af afsnit i mission baby paa dr 1 handlede om myter og overlaegen og JM sagde god faar en tissetur efter sex... Jeg har samme problem og jeg er da blevet gravid... held og lykke :seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber I vil svare på et spørgsmål af lidt mere intim karakter. :-)

Når nu kæresten og jeg går i gang med at prøve at lave en baby vil jeg gerne give de bedste forudsætninger for at det bliver til noget.

Men nu når vi normalt har sex får jeg sådan en trang til at at tisse bagefter og jeg har læst at hvis man ikke gør det kan det forøge chancen for at få blærebetændelse... :-/ Men hvis jeg går ud og tisser med det samme tisser jeg vel også mange af sædcellerne ud??

Hvad gør I sådan lige bagefter når I prøver at blive gravide? :-)

Hmm altså tror bestemt ikke det skulle være et problem, da man jo tisse ud af urinrør og ikke skeden. De sædcellerne der er stærke nok til at komme til ægge "falder ikke bare ud", men er så stærke at de godt kan svømme frem til ægge også selv om ud står op ;). Har også høret og kvinde der står på hoved for at hjælpe sæden frem, men det hjælpe ikke.

Held og lykke med PB :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De levedygtige sædceller skal nok blive oppe selvom du går på toilet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm altså tror bestemt ikke det skulle være et problem, da man jo tisse ud af urinrør og ikke skeden.

Det er rigtigt men jeg synes nu alligevel at når jeg går på toilettet lige efter sex, så strømmer en del af sæden automatisk ud når man tisser, fordi man sådan slapper af i musklerne. ;-)

Men jeg er rigtig glad for at høre at det åbenbart er en myte! :kuller

Så vil jeg da gøre lige som jeg plejer. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt men jeg synes nu alligevel at når jeg går på toilettet lige efter sex, så strømmer en del af sæden automatisk ud når man tisser, fordi man sådan slapper af i musklerne. ;-)

Men jeg er rigtig glad for at høre at det åbenbart er en myte! :kuller

Så vil jeg da gøre lige som jeg plejer. :-)

Det er de sædceller der ikke er levedygtige der komme ud.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I sæd er der noget "hjælpevæske" - som hjælper selve sædcellerne til at komme frem til målet. Det er det, der kommer ud ofte ret kort tid efter sex - sædcellerne bliver deroppe, og kommer først ud når de dør - ofte 3-5 dage senere uden at du opdager det. Så gå du roligt på toilet efter sex.

Hjælpevæsken er også forklaringen på at steriliserede mænd sagtens kan komme (og sprøjte) - der er bare ingen sædceller i deres sæd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smutter også altid forbi toilettet efter sex.

har læst et sted at det "hjælpevæske" der kommer op også helst skal ud, ellers kan der forkomme infektion af en eller anden art..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ikke tænkt på at sterile mænd også sprøjter noget ud. :blush

Det kan jeg da godt se nu! At det virker logisk med den væske.

Føler mig en smule dum nu, hihi ;-)

Så vil jeg da helt roligt gå på toilettet som jeg plejer! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger altid en halv time efter, hjælpevæske eller ej. Efter snart 2 år, så tager jeg ingen chancer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ligger altid en halv time efter, hjælpevæske eller ej. Efter snart 2 år, så tager jeg ingen chancer ;)

Forståeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck Held og lykke med projekt baby :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber at blive gravid rigtig hurtigt, men tror måske også at hvis der går lidt tid så ender jeg sikkert også med at blive liggende med benene i vejret bare for at være sikker, hihi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER