MissViola

Vil kun lave lort i bleen

7 indlæg i dette emne

Vores datter smed bleen pga ny "veninde" i vuggestuen startede i januar (2 1/2 år) og gik uden ble. Og lavede lort et par gange på wc'et, men så stoppede det igen og hun ville have ble på. Hun har haft 3 - 4 uheld. Virkelig flot syntes vi.

I maj smed hun den om natten også. Og har faktisk ikke haft mere end 3-4 uheld på den konto heller.

Vi gør ikke ret meget for at presse hende til at lave på wc'et da hun gennemgår flere ting pt - lige startet i BH og skal være storesøster om få dage/uger.

Hun prøver men det er som om at hun ikke kan - hun har altid stået op og lavet lort og det er MEGET tydeligt når hun gør det.

Vi har lavet en aftale at vi tager i BR og hun må købe en gave (og hun vil ha en stor hello kitty - uden jeg ved hva hun mener det er) men når hun prøver kan hun ikke. I morgen gør jeg det mor siger hun. Og nogle gange siger hun også jeg kan ikke lære det?

BH og VG sagde at det var meget naturligt at børn holdt fast i bleen når de skal lave lort - men så længe?

Nogle som har nogle erfaringer eller gode råd?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da min bonusdatter var den alder havde hun også været blefri et godt stykke tid, og kom og bad om at få bleen på når hun skulle lave stort.

En dag da jeg var alene hjemme, overskuddet var i minus, alt var øv og hun havde været umulig hele dagen, blev jeg sur da hun kom og bad om at få ble på - og sagde nej!!

Hun løb rundt om sig selv i 5 minutterstid for hun skulle jo, og jeg nægtede at give hende ble på. Det endte med at hun gik på wc og lavede, for hun kendte jo wc'et fra når hun skulle tisse så det var ikke det der var 'farligt'.

Stolt kom hun ind og sagde det, og når hun fremover bad om at få ble på fik hun et nej og gik så på wc. I løbet af en uge spurgte hun ikke efter en ble mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et hold venner, hvor pigen har været renlig i ca seks mdr. Og hendes bh siger det er helt ok.

Så det er nok meget normalt men :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også med Casper.. Han tissede fint på toilettet, men ville have ble på, når der skulle laves nr. 2.. Vi besluttede os bare en dag for, at nu måtte det være nok. Han kom en aften og bad om at få ble på, men vi sagde nej og sagde at hvis han skulle lave, måtte han gøre det på toilettet. Så gik han ind og legede videre og nævnte ikke mere om det. Dagen efter kom han om formiddagen og bad om at få ble på, men han fik samme svar som dagen før og han gik igen ind på hans værelse. 2 minutter senere tog jeg ham i at prøve at smugle en ble med ud på toilettet. :huh Bleen blev lagt på plads og jeg tog ham i hånden og satte ham ud på wc´et. Så fik han en eller anden pladderhistorie, noget ala: "lorten vil gerne ud og svømme, så bliver lorten glad, bla bla bla..." :rolleyes Han bad mig gå ud og 2 minutter senere råbte han: "Meeetteeeeee, jeg har lavet lort på toilettet" og det havde han skam.. :) Han var pavestolt og fik en ny legetøjs bil.. Efterfølgende spurgte han et par gange efter bleen, men han har ikke fået den på og han har lavet lort på toilettet lige siden.. :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input.....jeg syntes det virker lidt hårdt at sige nej til at hun må tage ble på og alligevel overvejer jeg det kraftigt. Vi har dog valgt ikke at presse hende indtil nu, da hun lige er startet BH og om 2 min (eller sådan cirka) skal være storesøster.

MEN.....

Tror vi fjerner bleerne og lader en være tilbage og snakker med hende om det. Måske kan butikkerne have lukket et par dage. :-)

Skal det ik næsten være en weekend hvor hun så ik er i BH? ellers laver hun jo bare dernede i bleen. Hvis hun nu ik laver lort i weekenden - hva sker der så når hun kommer i BH?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres input.....jeg syntes det virker lidt hårdt at sige nej til at hun må tage ble på og alligevel overvejer jeg det kraftigt. Vi har dog valgt ikke at presse hende indtil nu, da hun lige er startet BH og om 2 min (eller sådan cirka) skal være storesøster.

MEN.....

Tror vi fjerner bleerne og lader en være tilbage og snakker med hende om det. Måske kan butikkerne have lukket et par dage. :-)

Skal det ik næsten være en weekend hvor hun så ik er i BH? ellers laver hun jo bare dernede i bleen. Hvis hun nu ik laver lort i weekenden - hva sker der så når hun kommer i BH?

Jo jeg synes i skal gøre det i en weekend.. Og hvis hun så ikke har lavet noget i løbet af weekenden, så synes jeg bare de skal køre som normalt i BH og så kan i altid prøve igen weekenden efter.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter havde det fuldstændig som jeres - så foreslog vores sundhedsplejerske at lave en overgangs periode med potte og det gjorde vi så lavede hun l på potten to tre mdr og pludselig en dag hvor hun skulle lave og havde gang i en sjov leg samtidig sagde jeg prøv toilettet de går meget hurtigere og så har hun været på wc siden- så prøv potten:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER