Barbamama

Computerkyndig søges

18 indlæg i dette emne

Hmm... Jeg har sådan en fin lille usb-pind på 4 gb, hvor jeg har en backup af mange af mine sager på computeren. Idag ville jeg så bruge den til at flytte en masse filer, hvilket krævede at jeg slettede de ting, der var på pinden i forvejen.

Men jeg har intet slettet, for pludselig har pinden besluttet sig for at den er skrivebeskyttet. Jeg kan hverken slette, flytte, tilføje nye ting eller fjerne skrivebeskyttelsen.

Er der nogen, der har et bud på, hvad jeg mon har gjort galt? Og hvordan jeg fikser det? :help:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Eneste du umiddelbart kan prøve er at formatere den (højreklik på den i "Denne Computer" og vælg formater; bemærk, det sletter alt derpå, hvis det vel og mærke virker). Hvis det ikke virker skal den en tur tilbage til hvor den er købt for at blive byttet, da den så er defekt.

Jeg går ud fra at du bruger Windows; ellers er proceduren lidt anderledes. :-)

Hvis den ellers kommer med en fejl når du prøver at formatere den, så skriv den lige her, så kan jeg se om det giver nogle hints til hvad problemet ellers kan være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for rådet! :) Min mand er lige ved at prøve et eller andet på den (jeg har NO IDEA hvad) men hvis det ikke virker, så prøver vi at formatere. :) Og jep, jeg bruger windows.

Og nu er jeg altså nysgerrig, håber det er iorden: Det er jo ikke tit man ser mænd herinde... Er du ny administrator eller en (kommende) far der gerne vil snakke børnesnak med alle os kvindfolk, eller...? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velbekomme da, håber din mand finder ud af det, eller at jeg kan hjælpe. :-)

Jeg er Tazdiginez´s mand, og oprettede mig herinde for at skrive et svar til hende for sjov :whistling

Jeg læser med fra sidelinien som jeg har gjort fra hun oprettede sig herinde, da jeg også finder mange emner her interessante, men holder mig normalt fra at skrive, da hun jo skal have sig et fristed :-)

Men, hun bad mig selv om at skrive her :-p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh på dén måde! Jamen hyggeligt og forsinket velkommen til :) (Og tak til Taz for at bede dig skrive ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo tak, og tak fordi jeg må være her :-D :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh på dén måde! Jamen hyggeligt og forsinket velkommen til :) (Og tak til Taz for at bede dig skrive ;))

Selv tak ;)

Sjovt som andre mennesker har haft god gavn af min mand - det eneste rigtig gode jeg har fået ud af ham, er ringen på min finger, en vægtøgning i form af baby ( :7himmel ) og gæld på kontoen :P haha..

.o(Jeg elsker dig Jesper :whistling )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tak ;)

Sjovt som andre mennesker har haft god gavn af min mand - det eneste rigtig gode jeg har fået ud af ham, er ringen på min finger, en vægtøgning i form af baby ( :7himmel ) og gæld på kontoen :P haha..

.o(Jeg elsker dig Jesper :whistling )

:blabla

Jeg har mistet mit arbejde, blevet forgældet, er flyttet til en øde ø og, tja...jo, jeg er faktisk lykkelig :7himmel

Jeg elsker også dig :loveshower

Men!

:btopic

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I søde :biglove (Og I får i det mindste baby - min mand og jeg har kun fået ringen og gælden :lolhit )

Vi er nået til det punkt, hvor vi prøver at formatere. Men den bliver ved med at sige, at den er skrivebeskyttet. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit :lolhit :lolhit

Touché :-D

Ja, så er der nok ikke andet at gøre end at reklamere over den hvor den er købt desværre.

(Der er én mulighed udover, men den er risikabel, og ikke noget jeg tør at begive mig ind i over et forum) :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det tænkes, at din USB pind er "manuelt" låst? Altså at der sidder en lille "knap" med en hængelås på, der kan skydes frem og tilbage?

Hvis der er en USB pind til opgaver billeder osv. vil jeg opfordre dig til at oprette sig som bruger på dropbox. Det er en slags online opbevaring, som du kan tilgå alle steder, bare der er en internet forbindelse. Så er du ihvertfald dobbelt sikret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den mulighed er der selvfølgelig også; jeg gik bare ud fra at det ikke var tilfældet, men ja, tjek lige om der skulle være en lille knap/"slider" :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det tænkes, at din USB pind er "manuelt" låst? Altså at der sidder en lille "knap" med en hængelås på, der kan skydes frem og tilbage?

Hvis der er en USB pind til opgaver billeder osv. vil jeg opfordre dig til at oprette sig som bruger på dropbox. Det er en slags online opbevaring, som du kan tilgå alle steder, bare der er en internet forbindelse. Så er du ihvertfald dobbelt sikret :)

Det var også min tanke ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd og forsøg. :)

Det lykkes IKKE at formatere, og jeg kan ikke finde nogen knap/slide... Reklamation er heller ikke en mulighed, da jeg ikke aner hvor bon el. lign. er, og egentlig også tror, at det er lige omkring 2 år siden at jeg købte den.

Jeg forsøger mig lige med dropbox, det er nemlig til billeder (dog mange - hvor meget er der plads til i sådan en dropbox?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd og forsøg. :)

Det lykkes IKKE at formatere, og jeg kan ikke finde nogen knap/slide... Reklamation er heller ikke en mulighed, da jeg ikke aner hvor bon el. lign. er, og egentlig også tror, at det er lige omkring 2 år siden at jeg købte den.

Jeg forsøger mig lige med dropbox, det er nemlig til billeder (dog mange - hvor meget er der plads til i sådan en dropbox?)

mener det er 2gb der er plads til i dropbox, men du kan få mere plads ved at invitere venner ;) så kan man lave forskellige mapper og selv bestemme hvem der må se dem :) Dog skal du vide at hvis folk kan se dem, kan de os fjerne og slette dem. Bare lige til Info ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og har i prøvet at sætte usb'en i en anden computer? Min kan os drille med sådan noget, men hvis jeg prøver i en anden computer, en anden usb port, eller genstarter, så virker det nogen gange :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dropbox er oprettet men bliver nok ikke benyttet denne gang, da det vil tage flere timer <_<

Løsningen blev at overføre via mandens gamle MP3-afspiller (en femtedel af billederne ad gangen :rolleyes ) og så tror jeg at usb-pinden ryger på pension.

Tak for råd og hjælp! :tak :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

... og jeg kan bekræfte at det er 2gb ved dropbox :)

Og det hjalp ikke, at putte pinden i en anden computer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER