TrineK.

Fødselsberetning, Maria (40+4)

7 indlæg i dette emne

Bedre sent end aldrig ;)

Torsdag d. 30. juni – dagen før termin, er jeg til jordemoder. Hun synes lillesøsters hjertelyd er lidt svingende, så vi blev sendt på OUH for at få kørt en kurve. Den viste sig at være som den skulle, men fik også lige en indvendig undersøgelse. Jeg var 2 cm åben.

Mandag d. 4. juli har jeg i løbet af formiddagen og hen over middag plukkeveer/veer som kommer med omkring 10 min mellemrum og varer omkring 1 min. Om eftermiddagen går de helt i stå og jeg går i seng uden at mærke noget. I løbet af natten er jeg oppe og tisse hver time (rigtig træls)

Tirsdag d. 5. juli, står jeg op kl. 7 for skal have den store op og i børnehave. Manden har siden terminsdatoen (d. 1/7) arbejdet hjemmefra, så vi skal rigtig hygge med at spise morgenmad sammen (det plejer vi ikke når han skal på arbejde). Kl. ca. 7.15 begynder jeg at få veer. De varer ca 1 min. men kommer med meget forskelligt imellem. De gør dog vildt nas!

Kl. ca. 8.30 ringer jeg til fødegangen og beder om at få lov til at komme ud til et tjek, selvom der er mellem 2-6 min imellem veerne. Ved den første var der heller ikke noget system på veerne, så vidste det kunne gå hurtigt. Vi får lov til at komme med det sammen, og på vejen til fødegangen får vi lige afleveret den store i børnehave.

Vi ankommer til fødegangen kl. 9.30 og bliver vist ind på en fødestue. Jeg bliver undersøgt og er 9 cm åben. HOLD DA HELT OP :)

Omkring kl. 10 tager jordemoderen vandet da jeg har kraftig pressetrang. Kl. 10.04 får jeg lov til at presse og kl. 10.10, efter 4 presseveer, føder jeg en dejlig datter som kommer op på min mave.

Min livmoder livmoder vil dog ikke trække sig sammen, så jeg mister en masse blod og bliver gjort klar til at blive kørt til operation. Kl. 10.50 bliver jeg kørt på operationsstuen, hvor jeg får rygmarvsbedøvelse, men da denne ikke virker, kommer jeg i fuld bedøvelse. Jeg har i alt mistet 1600 ml. blod.

Kl. 12, bliver jeg kørt på opvågning og jeg endelig får min mand og datter at se. Efter at have ligge der til obs. kommer vi over på barselsgangen. Vi tager hjem torsdag d. 7. om eftermiddagen.

Måtte fredag tage på barselsgangen igen, da min spinal-hovedpine (som man kan få efter rygmarvsbedøvelse) var kommet tilbage, så fik sprøjtet noget af mit eget blod ind i ryggen, for at reparere de huller som var blevet lavet i forbindelse med rygmarvsbedøvelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lyder som en hurtig med lidt barsk omgang. Tillykke med prinsessen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt at læse din beretning, nu hvor HK har skrevet lidt om den i sms´er ;) Du spilder godt nok ikke tiden, når det kommer til fødsler :D Det er jo gået sindsyg stærkt :blink Men hvor var det bare træls, at du/I skulle få sådan en start, med fuld narkose og hovedpinen :kram2

Nu må vi snart komme ud og besøge jer igen og se, om Maria gider være lidt mere vågen :lol Ej men nu skal der ikke gå lige så langt tid som sidst ;)

Og så lige endnu engang tillykke med vidunderet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med den lille pige :loveshower

Hold da op, hun havde travlt med at komme ud!

Godt, at I har det godt nu efter en barsk start! :7himmel

Tak for, at du ville dele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din lille pige.

Det var da noget af en lyn fødsel :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke og det var flot gået :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER