Girl Next Door

Er vi for meget "veninder" herinde?

138 indlæg i dette emne

Der er ingen problemer i at nogle er veninder - synes jeg ihvertfald ikke :)

Problemet set med mine øjne opstår, hvis en gruppe rotter sig sammen mod én anden person, laver ballade i en tråd eller latterliggør den. Eller er sammen om at styre hvad de egentlig mener man kan tillade sig at mene og skrive.

Så problemet TS skriver om er vel når "herakiet", går fra at "bare" at være veninde agtigt, til at blive en kontrollerende gruppe der styrer hakkeordenen.

(skynder mig lige at sige igen at det har jeg ikke oplevet herinde, men jeg kan godt fornemme grupperinger herinde :) )

Det er ihvertfald sådan jeg forstod det ud fra første indlæg - Hvis det handler om hvorvidt man er populær og hvor mange besvarelser man får eller giver.. så er min besvarelse en hel anden.

det håber jeg ved gud heller ikke sker, at nogle kan finde på at fordi de er veninder, så er det okay at rotte sig sammen mod andre. For mig er det noget, som hørte til i folkeskolen, og vi er altså voksne mennesker.

Selvfølgelig er der nogle herinde som man er mere enige med end andre. Nogle hvis holdninger man mere kan relatere til end andres. Men jeg synes faktisk at jeg har fået nogle gode venskaber med nogle af dem, som har den helt modsatte holdning end mig, fordi det giver de bedste snakke, og får mig til at tænke over, hvad jeg mener, og hvorfor. Frem for det der vi er enige, og det er dejligt nemt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror også mere på at når der ikke bliver svaret i ens tråde, så er det som regel fordi de tråde ikke er generelt interessante - man skal huske at alle er individuelle og jeg tror ikke der findes aftaler herinde om ikke at svare i en bestemt persons tråde.

F.eks. har ingen svaret i min tråd om el-forbrug og jeg må erkende at de enten synes det var et kedeligt emne, eller også gad ingen tjekke hvad de reelt betalte for det forbrug de havde eller andet. Og sandt at sige, så har det jo heller ikke meget med børn at gøre, som er det primære tema herinde.

Men spørger man specifikt på noget, som f.eks. synes I en campingvogn skal være så stor som mulig eller så lille som mulig til en gruppe, som alle sammen har sommerhus og hader campingvogne. Jamen så kommer der ikke nogen svar - hverken her eller i real life.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, jeg glemte at svare på dét med el-forbruget. Vi bruger ca 8000 kr om året ifølge vores årsopgørelse. Sorry ts-det var et sidespring ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups, jeg glemte at svare på dét med el-forbruget. Vi bruger ca 8000 kr om året ifølge vores årsopgørelse. Sorry ts-det var et sidespring ;)

hehe mange tak ML :) Undrede mig også da du jo oftest har tjek på den slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøøy synes du er modig at starte sådan en tråd :respekt . Der er et par stykker herinde der ved hvordan det gik mig sidst jeg startede en lignende tråd i et andet forum :rolleyes

Dernæst - Hvor er jeg glad for at se hvor positivt det bliver taget i mod!! Det synes jeg virkelig er dejligt at se.

Og lige præcis her har du forskellen på BK og andre fora (in my opinion :rolleyes )

På mange områder ligner de forskellige fora hinanden, de samme medlemmer er også ofte medlemmer flere steder.

Jeg bryder mig ikke om ordet hierarki, men jeg tror det er uundgåeligt, at man ikke kommer til at føle sig tættere på nogen end andre, måske fordi man har mødtes IRL eller skriver sammen udenfor forum-regi.

Men vi sætter en stor ære i herinde, at BK skal være et hyggeligt sted for alle, hvor eventuelle "venindegrupperinger" eller enkelte medlemmer ikke får lov at hakke løs eller tilsvine hinanden - og det kommer vi til at fortsætte med, uanset at vi vokser i antal medlemmer herinde.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det håber jeg ved gud heller ikke sker, at nogle kan finde på at fordi de er veninder, så er det okay at rotte sig sammen mod andre. For mig er det noget, som hørte til i folkeskolen, og vi er altså voksne mennesker.

Selvfølgelig er der nogle herinde som man er mere enige med end andre. Nogle hvis holdninger man mere kan relatere til end andres. Men jeg synes faktisk at jeg har fået nogle gode venskaber med nogle af dem, som har den helt modsatte holdning end mig, fordi det giver de bedste snakke, og får mig til at tænke over, hvad jeg mener, og hvorfor. Frem for det der vi er enige, og det er dejligt nemt...

Til det i Rødt - Er helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt rigtig meget over den her tråd :) Nu skrev jeg godt nok at jeg ikke bruger forummet så meget som jeg har gjort pga tidsmangel.. Men jeg kan sgu alligevel ikke rigtig undvære det, heller ikke selv om vi ikke skal have flere børn :lovebk :lovebk

Så kigger ind til jer ofte, men desværre ikke helt hver dag...

Men i det virkelige liv finder man jo også veninder og venner når man er social med andre og det er jo også det, der sker her, det er blot bag en skærm, i forhold til face to face :) Men princippet er jo nøjagtig ens...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen problemer i at nogle er veninder - synes jeg ihvertfald ikke :)

Problemet set med mine øjne opstår, hvis en gruppe rotter sig sammen mod én anden person, laver ballade i en tråd eller latterliggør den. Eller er sammen om at styre hvad de egentlig mener man kan tillade sig at mene og skrive.Så problemet TS skriver om er vel når "herakiet", går fra at "bare" at være veninde agtigt, til at blive en kontrollerende gruppe der styrer hakkeordenen.

(skynder mig lige at sige igen at det har jeg ikke oplevet herinde, men jeg kan godt fornemme grupperinger herinde :) )

Det er ihvertfald sådan jeg forstod det ud fra første indlæg - Hvis det handler om hvorvidt man er populær og hvor mange besvarelser man får eller giver.. så er min besvarelse en hel anden.

Det synes jeg også ville være et problem. Men har på intet tidspunkt oplevet det herinde.

Jeg synes faktisk oprigtigt at her er utrolig hyggeligt at være :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan altid se hvor mange der har læst dine indlæg og hvor mange besvarelser der er (eller ikke er) ;)

okay... tak det viste jeg ikke... må lige kigge bedre efter :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg også ville være et problem. Men har på intet tidspunkt oplevet det herinde.

Jeg synes faktisk oprigtigt at her er utrolig hyggeligt at være :lovebk

jeg tror så heller ikke, at det ville ske, fordi vi har nogle adminstatiorer herinde, som ret hurtigt tager hånd om problemerne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg også ville være et problem. Men har på intet tidspunkt oplevet det herinde.

Jeg synes faktisk oprigtigt at her er utrolig hyggeligt at være :lovebk

Jeg er enig :) Det har jeg heller ikke oplevet overhoved................ Heldigvis :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I de her slags tråde, der begynder folk at snakke om de "populær" medlemmer, men ingen kan sætte navne på dem ;) Så hvem er de "populær" så?

Bare spark løs, jeg har taget mine sikkerhedssko på.

Jeg er tror at jeg er ret populær. Jeg er nemlig den bruger med mest Street Credit :rolleyes

Jeg håber faktisk at endnu flere vil blive veninder via vores forum. Det ville da være helt fantastisk.

Vi har nemlig intet imod venindegrupper på vores forum. Tvært imod. :)

Jeg syntes at det er helt naturligt, at vi mennesker frit vælger hvem vi skriver sammen med. Jeg tror at det handler meget om fælles interesser + om man føler at man "svinger" sammen. Sådan er det også IRL.

Jeg syntes forøvrigt at vores "populære" brugere er super gode til at tage imod helt nye medlemmer. :biglove

Glade sommer hilsner

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne lige pointere at denne tråd ikke er om hvorvidt man får mange besvarelser eller ej.

Det der nok gik mig lidt på forleden, var at jeg synes jeg et par gange nu har fået, belæringer/råd som var helt ved siden af det jeg spurgte om, og så var det jeg bare tænkte om vi måske var blevet for magelige herinde, at vi følte vi "kendte" hinanden SÅ godt, at man bare sagde hvad man mente.

Misforstå mig nu ik, man må gerne sige sin mening, men ved en god veninde kan man jo godt sige "hold kæft du har en stor røv i de bukser", det gør man jo ik til en ny veninde man lige har lært at kende.

Og nej, i må stadig gerne komme med gode råd, os til mig :) Jeg er bare nogen dage blevet forundret over ting der bliver skrevet. But thats just me :)

Jeg er os glad for folk bliver venner herinde, har jo os selv fået et par stykker. Og læser som regel altid alle emner i "Nyeste emner og besvarelser", men får ik altid svaret. Den du nævner Pernille, har jeg aldrig set, så det må være BK's skyld at jeg ik har set den ;)

Og så vil jeg gerne takke jer for at tage tråden så pænt. Frygtede faktisk lidt en slagtning ;)

:lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil gerne lige pointere at denne tråd ikke er om hvorvidt man får mange besvarelser eller ej.

Det der nok gik mig lidt på forleden, var at jeg synes jeg et par gange nu har fået, belæringer/råd som var helt ved siden af det jeg spurgte om, og så var det jeg bare tænkte om vi måske var blevet for magelige herinde, at vi følte vi "kendte" hinanden SÅ godt, at man bare sagde hvad man mente.

Misforstå mig nu ik, man må gerne sige sin mening, men ved en god veninde kan man jo godt sige "hold kæft du har en stor røv i de bukser", det gør man jo ik til en ny veninde man lige har lært at kende.

Og nej, i må stadig gerne komme med gode råd, os til mig :) Jeg er bare nogen dage blevet forundret over ting der bliver skrevet. But thats just me :)

Jeg er os glad for folk bliver venner herinde, har jo os selv fået et par stykker. Og læser som regel altid alle emner i "Nyeste emner og besvarelser", men får ik altid svaret. Den du nævner Pernille, har jeg aldrig set, så det må være BK's skyld at jeg ik har set den ;)

Og så vil jeg gerne takke jer for at tage tråden så pænt. Frygtede faktisk lidt en slagtning ;)

:lovebk

Ah okay - Jamen der er sagen jo en hel anden.

Altså når man taler sammen virtuelt, og ikke sidder overfor hinanden er der mange essentielle ting der mangler, så som kropssprog, ansigtsudtryk og udstrålinger. Alle disse ting som vi med finfølelse bruger til at tolke og aflæse modparten.. Og som hurtigt giver os en fornemmelse af hvornår vi kan tale bramfrit, og hvornår vi går på gløder og skal passe på.

Det har vi ikke når vi sidder ved computeren, og derfor er det meget meget svært at vide hvor grænsen går. Hos nogle skal der intet til før de føler sig truffet - især på en lorte dag, mens andre er mere eller meget large.

Og så er der lige den del med at det skrevne sprog kan mistolkes SÅ nemt.. Der er ingen stemmelejer, ingen særlige tonefald eller tryk på visse ord - og vi kan ikke se glimtet i øjnene.

Personligt har jeg det med at jeg på en rigtig dum dag, godt kan tillægge det skrevne negative toner, mens jeg på en super dag kan læse det negative mere humørfyldt.. Arh det er sku svært at beskrive, men håber du ved hvad jeg mener :)

Det er også SÅ svært fordi nogle tolker mangelfulde smilys, som en negativ ting - mens andre tolker de smilyer der er på en anden måde end vi måske selv gør... Det er en ren jungle jo.

Nogle vil sige at man så skal specificere mere hvad man så helt konkret vil have svar på - Men jeg siger, at også den anden part (os der besvære)bør tænke lidt over hvordan vores svar kan læses, og at vi husker at læse især det første indlæg igennem, istedet for kun de sidste. Jeg er selv mega dårlig til det med at se om mit indlæg kan misfortolkes, og nogle gange kan mine besvarelser virke helt modsat af hvad jeg egentlig mente.. Men jeg er blevet bedre til det( synes jeg da selv :P - ellers må i sige det)

Så altså - efter en ordentlig smøre :blush - Så tror jeg i bund og grund at det er velmenende når folk giver "ekstra" råd, og at det udelukkende er et spørgmål omkring alle de ting vi ikke kan fornemme og opfange når vi ikke er face to face.

.. æhm.. gav det mening? det blev lidt rodet :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay - Jamen der er sagen jo en hel anden.

Altså når man taler sammen virtuelt, og ikke sidder overfor hinanden er der mange essentielle ting der mangler, så som kropssprog, ansigtsudtryk og udstrålinger. Alle disse ting som vi med finfølelse bruger til at tolke og aflæse modparten.. Og som hurtigt giver os en fornemmelse af hvornår vi kan tale bramfrit, og hvornår vi går på gløder og skal passe på.

Det har vi ikke når vi sidder ved computeren, og derfor er det meget meget svært at vide hvor grænsen går. Hos nogle skal der intet til før de føler sig truffet - især på en lorte dag, mens andre er mere eller meget large.

Og så er der lige den del med at det skrevne sprog kan mistolkes SÅ nemt.. Der er ingen stemmelejer, ingen særlige tonefald eller tryk på visse ord - og vi kan ikke se glimtet i øjnene.

Personligt har jeg det med at jeg på en rigtig dum dag, godt kan tillægge det skrevne negative toner, mens jeg på en super dag kan læse det negative mere humørfyldt.. Arh det er sku svært at beskrive, men håber du ved hvad jeg mener :)

Det er også SÅ svært fordi nogle tolker mangelfulde smilys, som en negativ ting - mens andre tolker de smilyer der er på en anden måde end vi måske selv gør... Det er en ren jungle jo.

Nogle vil sige at man så skal specificere mere hvad man så helt konkret vil have svar på - Men jeg siger, at også den anden part (os der besvære)bør tænke lidt over hvordan vores svar kan læses, og at vi husker at læse især det første indlæg igennem, istedet for kun de sidste. Jeg er selv mega dårlig til det med at se om mit indlæg kan misfortolkes, og nogle gange kan mine besvarelser virke helt modsat af hvad jeg egentlig mente.. Men jeg er blevet bedre til det( synes jeg da selv :P - ellers må i sige det)

Så altså - efter en ordentlig smøre :blush - Så tror jeg i bund og grund at det er velmenende når folk giver "ekstra" råd, og at det udelukkende er et spørgmål omkring alle de ting vi ikke kan fornemme og opfange når vi ikke er face to face.

.. æhm.. gav det mening? det blev lidt rodet :blush

det giver bare rigtig meget mening, og er bare rigtig velskrevet.... smiley der klapper i hænderne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt til den nysgerrige, hvordan ser man hvilke medlemmer der er mest aktive?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lidt til den nysgerrige, hvordan ser man hvilke medlemmer der er mest aktive?

det gør man ude på forsiden nede i bundern, der kan man både se dagens mest aktive medlemmer, og dem som er mest aktive generalt - altså i den sorte bjælke lige under de forskellige fora herinde og lige over der, hvor man kan se, hvem der er online

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er tror at jeg er ret populær. Jeg er nemlig den bruger med mest Street Credit :rolleyes

Ja når man lover gaver ud Martin, så får man meget street credit :D :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja når man lover gaver ud Martin, så får man meget street credit :D :rolleyes

:lolhit :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja når man lover gaver ud Martin, så får man meget street credit :D :rolleyes

:lolhit :lolhit :lolhit :lolhit

og pludseligt glæder jeg mig til jul :lolhit :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lolhit :lolhit :lolhit :lolhit

og pludseligt glæder jeg mig til jul :lolhit :lolhit

også her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget er allerede blevet skrevet i denne tråd. Jeg synes at det er et godt emne, som TS har startet op og jeg synes at vi diskuterer den på den gode måde uden at der opstår mundhuggeri.

Når det så er sagt, så kan jeg ikke rigtig se rygklapperiet eller hiakriet - godt nok er der nogen som er mere aktive end andre.

Jeg ved ikke selv hvor jeg ligger, men der er dage hvor jeg blir nødt til at holde mig fra BK. Ikke fordi at jeg ikke bryder mig om at være herinde, men fordi at BK jo mest handler om at være gravid eller have børn.

Fordi at jeg er i behandlingsverden og skal kæmpe for at blive gravid, ja så holder jeg mig gerne væk fra graviditetstrådene eller nogle andre tråde omkring graviditet eller blive det.

Ang. det med veninder - så kender jeg flere fra Bryllupsklar og MBK, samt jeg ses privat med to, hvoraf jeg har kendt den ene i 10 år. Selvom jeg kender dem, så er det ikke altid ensbetydende med at jeg skriver i deres tråde - for jeg har ikke overskuet altid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

også her :)

dejligt at jeg ikke er den eneste :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror lige jeg river denne frem igen?

Med det "drama" der har været herinde de sidste par dage, tænker jeg lidt på denne tråd. Er vi for meget veninder herinde?

Men kan det tænkes at nogen af dem der er meget forarget over denne indberetning der er lavet, selv ville have gjort det, hvis det var naboen, en fra arbejde/skolen, en venindes veninde....?

Der er jo indberetningsPLIGT, og er der noget man studser over, så skal man indberette det. OGSÅ selvom det er en ven, nabo, kollega, klassekammerat osv.

Jeg selv vil have svært ved at melde en veninde eller familiemedlem, og tror faktisk det skulle være galt før at jeg gjorde det, men der er en i min bekendskabskreds, jeg overvejer at indberette til kommunen. Ikke noget alvorligt, men ved kommunen har været inde over denne person, så synes faktisk det fortjener at vide den viden jeg ligger inde med. Dette vil jeg jo ikke gøre for at være ind ved denne familie. Jeg ønsker bare børnene det bedste, og er oprigtigt bekymret.

Ej jeg ved ikke engang om det er noget volapyk alt det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk det er godt at tage denne tråd frem igen. Måske er vi nogle som er blevet for gode venner, jeg ved det ikke. Men jeg ser og snakker med nogle herinde privat, og følger jo troligt dem, hvilket gør, at jeg måske ikke får givet plads og tid til nytilkomne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER