Stbaby

Er glad for at få mens :)

15 indlæg i dette emne

Normalt HADER jeg at få mens. Bløder vildt og voldsomt i mange dage, har meget ondt og en meget kort cyklus. Dvs. jeg faktisk enten bløder eller er vildt PMS'et.

Men nu har jeg været hos lægen i sidste uge og få recept på p-piller. Ikke nødvendigt ift. prævention da jeg er steriliseret, men fordi det gør at jeg kan tage 3 pakker i træk og derved kun få mens 4 gange om året i stedet for hver 20. dag yiepiehh.gif

Lægen sagde også at p-pillerne kunne gøre at jeg ville bløde mindre og i kortere tid de få gange jeg får mens.

En stor win-win-win situation, så for første gang i mit liv er jeg glad for at jeg i dag har fået mens, for så kan jeg starte på pillerne og vide at der går laaaang tid før jeg får mens igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må du gerne tage så mange pakker i træk? Har altid hørt at det er OK at springe en pause over i ny og nær eller fremskynde/udskyde mens af forskellige årsager og har derfor altid troet at det ikke ville være sundt at tage så mange pakker i træk og så af flere omgange....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var lægen selv der sagde at jeg måtte tage 3 pakker i træk, og har også gjort det da jeg var ung uden problemer :)

En tur på google fortæller også at det er ok at lade være med at holde pause:

Netdoktor

Sexlinjen

Lægehåndbogen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige læst i en anden tråd, at det frarådes at tage p-piller, når man er over 30? Men hvis det er din læge, der har sagt det, så kan det vel ikke være så farligt :)

Jeg vil da i hvert fald synes at det er rigtig irriterende, hvis jeg skal smide p-pillerne, når jeg bliver 30 <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er SÅ skønt at selv kunne planlægge hvornår man skal have mens og så kun have det ca. hver 3. måned! Det er virkelig noget jeg savner nu her, i projekt baby tiden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige læst i en anden tråd, at det frarådes at tage p-piller, når man er over 30? Men hvis det er din læge, der har sagt det, så kan det vel ikke være så farligt :)

Jeg vil da i hvert fald synes at det er rigtig irriterende, hvis jeg skal smide p-pillerne, når jeg bliver 30 <_<

Jeg tror det kommer an på din læge. Jeg var fyldt 30 sidste gang jeg fik fornyet min recept, og min læge nævnte det ikke engang! Så længe blodtrykket er i orden, man ikke er overvægtig eller er arveligt disponeret for at få blodpropper, så tror jeg roligt man kan fortsætte med P-piller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan æde alle de p-piller i streg man har lyst til. Du behøver absolut ikke at holde pause. MEN.. Der kan så bare ske det at man på et eller andet tidspunkt vil få en gennebrudsblødning, da kroppen nok skal finde ud af at komme af med det på en eller anden måde. Men derudover er det altså ikke farligt.

Jeg må desværre ikke få p-piller :( Har els fedtet godt for lægen pga. uregelmæssig mens, og uren hud. Men fordi jeg er overvægtig, sammenholdt med øget risiko for hjerte-kar-sygdomme, så er det no- go. Og nu er det helt forbudt, da jeg lige har haft en blodprop benet. Så ingen hormoner til mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis man begynder at bløde skal man holde pause, men da jeg gjorde det da jeg var ung skete det aldrig.

Og hellere risikere en uventet blødning efter nogle måneder end at det kommer hver 20. dag :)

Alderen har vist noget at sige med hvilke p-piller det er, blodtryk mv.

Jeg fik i hvert fald taget blodtryk og det var fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det kommer an på din læge. Jeg var fyldt 30 sidste gang jeg fik fornyet min recept, og min læge nævnte det ikke engang! Så længe blodtrykket er i orden, man ikke er overvægtig eller er arveligt disponeret for at få blodpropper, så tror jeg roligt man kan fortsætte med P-piller :)

Det lyder godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke er glad på dine vegne :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst den medfølgende 'bog' med bivirkninger (øj der er mange!! Lige fra øget sexlyst til manglende sexlyst dry.gif)

Og der står faktisk også at man må springe pauserne over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at man netop skal have menses 4 gange om året, før end at kroppen er i "balance" :) Så jeg synes da det lyder som en perfekt og rigtig god løsning for dig! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh hvor lækkert for dig!!! :) Jeg er også pt. igang med tredje pakke uden pause imellem. Og det var faktisk i sin tid min læge selv, der foreslog mig det, fordi jeg også bliver møgdårlig, når jeg har mens. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her på 3. dagen kan jeg sige at jeg kun bløde halvt så meget som normalt!! Det er en lettelse ikke at skulle på wc hver time og faktisk kan få flere timers søvn i træk om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver det egentlig ikke 6 gange om året du får mens, hvis der er 21 piller i en pakke? :ba

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER