Anna1980

samlivet med manden

25 indlæg i dette emne

jeg vil bare lige høre om jeres mænd reagerer med surhed og fornærmelse, hvis I ikke har lyst til sex.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan godt variere lidt.. Men som regel nej :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har forstået, at det ikke hjælper at plage, prøve eller blive fornærmet, ked af det eller sur, hvis jeg afviser ham - det gør bare at jeg har mindre lyst til ham næste gang.

Han har lært at lade være med at presse mig, ved at snakke meget om sex eller prikke til mig med dårlige jokes eller direkte spørgen og så i stedet være afholden og det har hjulpet.

Min lyst vendte tilbage for ham, fordi hans ubevidste plagen stoppede og jeg så en mand i stedet for et "tudefjæs".

Mange mænd ser det som et nederlag, hvis de bliver afvist, om det er i sengen eller ved at hjælpe med at gøre rent, det er underordnet. Det er en form for nederlag for dem, for de kan ikke få lov til at være "mand", den stærke og tage kontrol.

Har du spurgt hvilket syn DIN mand har på sex? Om han ser det som den bedste og mest intime måde at dele sin kærlighed med dig på?

Mange mænd ser nemlig samleje som den bedste måde at "dele" kærligheden til hinanden på, hvorpå mange af os kvinder bare ser det som et behov :)

Så spørg din mand og fortæl ham at du ikke tænder på en mand der surmuler over ikke at ha' fået intimitet, nærværd og sex ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har lidt svært ved at tale om følelser her i huset, fordi det har manden aldrig gjort i sin familie, så han har ikke den basis del af sin opdragelse, hvilket gør det meget svært.. Jeg har i dag sendt ham en sms hvor jeg lægger op til snakken så må jeg se når han kommer fra arbejde.. Han sad i næsten en time i går aftes og ikke sagde noget fordi jeg havde afvist sex..

Jeg synes jo ligeså meget at kærtegn og kram er tegn på kærlighed, det må jeg jo prøve at få ham overbevist om.

sidst vi gjorde det, bevægede junior sig midt i det hele, det tog godt nok meget af lysten fra mig vil jeg sige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har lidt svært ved at tale om følelser her i huset, fordi det har manden aldrig gjort i sin familie, så han har ikke den basis del af sin opdragelse, hvilket gør det meget svært.. Jeg har i dag sendt ham en sms hvor jeg lægger op til snakken så må jeg se når han kommer fra arbejde.. Han sad i næsten en time i går aftes og ikke sagde noget fordi jeg havde afvist sex..

Jeg synes jo ligeså meget at kærtegn og kram er tegn på kærlighed, det må jeg jo prøve at få ham overbevist om.

sidst vi gjorde det, bevægede junior sig midt i det hele, det tog godt nok meget af lysten fra mig vil jeg sige...

Ja dét kan jeg da godt forstå..! Puha....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender alt til.... min mand har flere gange sagt at før jeg blev gravid fik han hver anden dag nu da jeg er gravid for han kun en gang om mdr... for nu har jeg jo fået mit ønske opfyldt... jeg ved godt han ikke mener det men det er godt nok træls at høre på...

jeg har prøvet at forklare ham at min lyst nok skal komme tilbage, men jeg har ingen overskud i øjeblikket til det... da jeg lider meget af træthed og har ikke mulighed for at hvile midt på dagen så må det blive når jeg kommer hjem fra arbejde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kunne nogle gange være rart hvis de mænd kunne prøve nogle af vores skavanker i forbindelse med gravdititet..

Jeg har forsøgt at komme ind på det nu han er kommet fra arbejde i forlængelse af min sms, men han kan bare ikke tale om det.. det er det med de skide følelser... han opfører sig som om han dårligt tør røre ved mig... det er næsten over i den anden boldgade, det er så frustrerende.. håber han fatter det, fordi når først junior er kommet har jeg jo heller ikke lige sex lyst lige med det samme. Det kunne jeg dårligt forestille mig i hvert fald..

ellers må jeg jo bare bide i det sure æble og bare gøre det og så fake det hele.. det har jeg gjort før i min graviditet, men synes bare heller ikke det er fair overfor hverken ham eller mig, vel? ÅRH MÆND!!!

Sometimes you can't live with them, but you can't live without them...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kan godt være slem i perioder til at "plage" om sex, ved f.eks. at komme med små bemærkninger eller jokes. Det kan godt irriterer mig for jeg har bare ikke haft den store lyst her på det sidste. Bl.a. pga. graviditeten og pga. andre ting herhjemme. Jo mere han har "plaget" om sex, desto mindre lyst har jeg haft.

Jeg tror det er gået op for ham for jeg synes han har "plaget" mindre her på det sidste, og så er lysten hos mig kommet lidt tilbage og jeg har selv taget initiativ engang imellem.

Vi har også svært ved at snakke om det herhjemme, men hvis I kan er det jo det bedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg vil bare lige høre om jeres mænd reagerer med surhed og fornærmelse, hvis I ikke har lyst til sex.

Jeg synes virkelig ikke, at det er i orden at han reagerer på den måde. Især ikke når du er så langt henne i graviditeten.

Herhjemme har min kæreste heldigvis haft fuld forståelse for min dalende lyst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne du evt glæde ham på en anden måde? Lidt massage med "happy ending" måske;) jeg forstår godt din manglende lyst men jeg forstår også godt ham. Han kan jo ikke mærke det her fantastiske væsen gro inde i sig eller konstant tænke på, at han snart skal være forælder. Han mærker kun, at sex er bandlyst, og måske er han også rigtig bange for, hvor I to er på vej hen - for hvis du ikke har lyst nu, inden baby kommer, hvordan ser det så ud, når baby holder jer vågen om natten? Jeg tror ikke, at du kan snakke dig ud af jeres sex-problem, tror der bliver nødt til at ske noget "action". Og

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke at du skal dyrke sex med ham hvis du ikke har lyst, men jeg synes at du skal prøve at forstå ham. Ville du ikke også selv blive sur og skuffet, hvis han afviste dig hver gang? Håber I finder ud af det. Kærlige tanker og klem herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carrie : jeg kan sagtens forstå hvad du mener, og jeg har selv tænkt tanken... vil helt sikkert prøve at finde ud af noget med mig selv, har jo masser af tid til at tænke det ordenligt igennem, nu jeg alligevel går hjemme... Evt forberede et eller andet... Jeg er også selv nervøs for hvor meget lyst jeg har når junior er kommet til verden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg kan anbefale jer alle sammen i denne tråd er at:

SNAK MED JERES MÆND!

Lad være med at tvinge samtalen i gang, har han ikke overskuddet til at snakke om det lige nu så sig "det er okay du ikke har overskud til at snakke lige nu, men har du så overskuddet til at lytte?" Har han ikke det, så giv ham tid til at tænke over situationen og sørg for at minde ham om at du gerne vil læsse af på ham, når HAN er klar til at høre på det.

Mange mænd fortrækker sig pga. de ikke har lært at lytte og så er det svært for dem - hvilket VI som kvinder skal forstå.

Vi skal dermed sørge for at gøre processen behagelig for dem, ved at acceptere at de ikke er lige som os og har brug for tid og overskuddet til at være der for os.

For Jesper tog det lidt tid at få den med sexen fesen ind på lystavlen og jeg var heldig i at jeg fangede hans opmærksomhed på det rigtige tidspunkt!

Og for guds skyld, lad være med at bringe snakken på bane i samme nu som i afviser, det gør bare manden mere irritabel omkring det - tag det stille og roligt og spørg ind til om tidspunktet er godt for en snak eller om det skal vente..

Accepter ham og ha' tillid til at han med det rette tidspunkt vil kunne forstå det.

Hvis en mand ikke har lyst til at snakke, så spørg om han i det mindste bare kan lytte til hvad du siger UDEN at kommentere, undskylde eller komme med løsninger på problemet, bare LYTTE.

Det hjælper meget at skærer tingene ud i pap, det kan godt være vi er intelligente mennesker, men mænd og kvinder er ikke ens PÅ NOGLE PUNKTER - så selvom man måske kan føle at "det behøver ikke yderligere forklaring" så skal man huske på at ens partner er altså anderledes indrettet..

Jesper og jeg tager ofte bade sammen og ofte beder han mig om at gå, da han skal ha' "private time", fordi jeg har fortalt ham at det er grænseoverskridende for mig pt. at ha NOGET som helst med sex at gøre - netop fordi jeg har et menneskeliv i maven og det er et stor turn-off - mange mænd ser det ikke som et turnoff med den store mave, men som noget at det lækreste og smukkeste syn nogensinde og kan derfor ha' svært ved at kontrollere følelserne på det plan, forklar ham DIT synspunkt og hvis han vil, kan han forklarer hans, men uden at i dunker hinanden i hovedet, for man har ret til at ha' forskellige meninger og synspunkter.

Der kom lige en lang smøre, men jaeh :)

Håber det hjælper lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så det modsatte problem... Min sexlyst er kommet tilbage igen, men det er godt nok ikke meget action jeg får <_<

Min mand er nok lidt anderledes på det punkt - han kan rigtig godt lide sex, men hvis han har travlt eller går og tænker/arbejder med forskellige ting, så tænker han simpelthen ikke på sex. Og han har tænkt rigtig meget i løbet af graviditeten allerede :rolleyes Jeg er ret sikker på det ikke har noget med min voksende mave at gøre - sex er bare ikke så vigtigt for ham som det åbenbart er for 'alle andres' mænd... Det er altså virkelig mærkeligt.

Hos os er det i hvert fald et større problem, at jeg savner han tager initiativ ind imellem - men måske det er et luksusproblem :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så det modsatte problem... Min sexlyst er kommet tilbage igen, men det er godt nok ikke meget action jeg får <_<

Min mand er nok lidt anderledes på det punkt - han kan rigtig godt lide sex, men hvis han har travlt eller går og tænker/arbejder med forskellige ting, så tænker han simpelthen ikke på sex. Og han har tænkt rigtig meget i løbet af graviditeten allerede :rolleyes Jeg er ret sikker på det ikke har noget med min voksende mave at gøre - sex er bare ikke så vigtigt for ham som det åbenbart er for 'alle andres' mænd... Det er altså virkelig mærkeligt.

Hos os er det i hvert fald et større problem, at jeg savner han tager initiativ ind imellem - men måske det er et luksusproblem :huh

Der er mange kvinder der har det som dig, at manden sætter sex på stand-by i stressede eller nye situationer :)

og hvis det virkeligt ER et problem for ham (og dig), at han føler sig presset til sex eller ikke har lysten, jamen så må man snakke om det og acceptere hinandens behov :)

Der er intet mere sexet end en partner der forstår en og som NYDER en til fulde fem i stedet for det er påtvunget..

Det kan også være din mand slet ikke har opfanget dine signaler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er mange kvinder der har det som dig, at manden sætter sex på stand-by i stressede eller nye situationer :)

og hvis det virkeligt ER et problem for ham (og dig), at han føler sig presset til sex eller ikke har lysten, jamen så må man snakke om det og acceptere hinandens behov :)

Der er intet mere sexet end en partner der forstår en og som NYDER en til fulde fem i stedet for det er påtvunget..

Det kan også være din mand slet ikke har opfanget dine signaler?

Jeg presser ham på ingen måde... Mit behov er ikke meget stort og jeg kan også sagtens undvære sex i længere perioder, så længe vi stadig nusser, holder i hånd og ligger i ske.

Jeg har ikke udsendt nogen signaler for det er først for nylig jeg er blevet bevidst om, at min lyst er kommet tilbage igen. Lige nu sover vi i telt på campingplads (i regnvejr <_< ) med hans forældre, så der er der af gode grunde ikke så meget sex i luften ;)

Nogen gange så hjælper det faktisk bare at nævne ordet sex... Så er det som om han kommer i tanke om at det findes og det jo egentlig er ret fedt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender alt til.... min mand har flere gange sagt at før jeg blev gravid fik han hver anden dag nu da jeg er gravid for han kun en gang om mdr... for nu har jeg jo fået mit ønske opfyldt... jeg ved godt han ikke mener det men det er godt nok træls at høre på...

jeg har prøvet at forklare ham at min lyst nok skal komme tilbage, men jeg har ingen overskud i øjeblikket til det... da jeg lider meget af træthed og har ikke mulighed for at hvile midt på dagen så må det blive når jeg kommer hjem fra arbejde

Uhh den kommentar har jeg også fået af min mand. Jeg har bare selv svært ved at se mig attraktiv, så derfor pakker jeg mig lidt væk. Min mand er dog sød til at sige, jeg er dejlig som jeg er - men det er som om det ikke siver ind i mit lille hoved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har så det modsatte problem... Min sexlyst er kommet tilbage igen, men det er godt nok ikke meget action jeg får <_<

Min mand er nok lidt anderledes på det punkt - han kan rigtig godt lide sex, men hvis han har travlt eller går og tænker/arbejder med forskellige ting, så tænker han simpelthen ikke på sex.

Hos os er det i hvert fald et større problem, at jeg savner han tager initiativ ind imellem - men måske det er et luksusproblem :huh

Det lyder som her :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg presser ham på ingen måde... Mit behov er ikke meget stort og jeg kan også sagtens undvære sex i længere perioder, så længe vi stadig nusser, holder i hånd og ligger i ske.

Jeg har ikke udsendt nogen signaler for det er først for nylig jeg er blevet bevidst om, at min lyst er kommet tilbage igen. Lige nu sover vi i telt på campingplads (i regnvejr <_< ) med hans forældre, så der er der af gode grunde ikke så meget sex i luften ;)

Nogen gange så hjælper det faktisk bare at nævne ordet sex... Så er det som om han kommer i tanke om at det findes og det jo egentlig er ret fedt :D

Det var skam heller ikke for at være anklagende eller noget :)

Nu har du jo sådan set selv svaret på det du nævnte tidligere, så jeg vil lade den stå ved det :D

Kan godt forstå der ikke OSER af sex, når man ligger på campingplads, i telt sammen med svigerforældrene..

høhø :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå din mand... ved os har det nemlig været modsat i en periode af graviditeten. Jeg havde lyst, men manden afviste mig. Jeg følte mig såret, uatraktiv mm. Selvom vi snakkede om det, og han sagde, at det ikke er fordi han ikke kan lide min gravide krop, ville den tanke ikke ud af hovedet på mig. Jeg pressede så godt nok ikke, men kan bare forestille mig, at han bliver såret...?!!

Heldigvis er det blevet mere normalt igen nu... og hvis jeg ikke har lyst til samleje, forkæler jeg ham lidt med noget "håndarbejde". Det er han også meget tilfreds med :whistling .

Jeg håber, at I finder ud af det!

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ellers må jeg jo bare bide i det sure æble og bare gøre det og så fake det hele.. det har jeg gjort før i min graviditet, men synes bare heller ikke det er fair overfor hverken ham eller mig, vel? ÅRH MÆND!!!

Sometimes you can't live with them, but you can't live without them...

Det er noget er det værste du kan gøre ved dig selv, at dyrke sex når du inderligt ikke har lyst, det kan man kalde overgreb på sin egen krop...

Jeg er ved at læse til sexolog og er selv ret spændt på hvad det kan give os og vores sexliv i denne graviditet.

Min anbefaling til jer - efter at I får snakket om det - er at få noget nærvær og kropskontakt som IKKE handler om sex, det vil fjerne presset fra dig at mærke at I også kan tungekysse eller ligge i ske eller give hinanden en blid massage uden det skal føre til sex. Som kvinde lukker man måske nemt af hvis man er vant til at når manden tungekysser en, så er det med henblik på at det skal føre til sex. Der kan det være godt at indføre tungekys bare for tungekyssets skyld, de kloge siger jo man skal tungekysse 7 min hver dag. Og det kan også være med til at få din lyst tilbage da et godt langt tungekys rent fysiologisk burde sætte gang i safterne.

I kan jo starte med at kysse væk fra hjemmet, et sted hvor I ved I IKKE kommer til at dyrke sex, så er du i hvert fald helt sikker ;)

Håber I får det løst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er noget er det værste du kan gøre ved dig selv, at dyrke sex når du inderligt ikke har lyst, det kan man kalde overgreb på sin egen krop...

Jeg er ved at læse til sexolog og er selv ret spændt på hvad det kan give os og vores sexliv i denne graviditet.

Min anbefaling til jer - efter at I får snakket om det - er at få noget nærvær og kropskontakt som IKKE handler om sex, det vil fjerne presset fra dig at mærke at I også kan tungekysse eller ligge i ske eller give hinanden en blid massage uden det skal føre til sex. Som kvinde lukker man måske nemt af hvis man er vant til at når manden tungekysser en, så er det med henblik på at det skal føre til sex. Der kan det være godt at indføre tungekys bare for tungekyssets skyld, de kloge siger jo man skal tungekysse 7 min hver dag. Og det kan også være med til at få din lyst tilbage da et godt langt tungekys rent fysiologisk burde sætte gang i safterne.

I kan jo starte med at kysse væk fra hjemmet, et sted hvor I ved I IKKE kommer til at dyrke sex, så er du i hvert fald helt sikker ;)

Håber I får det løst

Godt råd! :sc for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det samme "problem" med at min mand ikke tager initiativ til sex særlig ofte. Også han er ofte meget træt når han kommer hjem fra arbejde og går og tænker på andre ting fra hverdagen, som fylder. Jeg bliver sjældent afvist, når jeg så tager initiativ til noget sex, for han kan jo godt lide det og har faktisk lyst, når det ligesom kommer på banen.. mit problem er så bare at jeg ikke altid er så god til signalere kraftigt nok til ham, når det er jeg har lyst og så går det lidt hen over hovedet på ham - hvilket kan gøre at jeg føler mig afvist eller ikke begæret. Jeg skal bare øve mig på at sige det direkte til ham, når det er jeg har lyst til sex frem for at "vimse rundt", prøve at sende signaler og se dejlig ud - for den fatter han ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det samme "problem" med at min mand ikke tager initiativ til sex særlig ofte. Også han er ofte meget træt når han kommer hjem fra arbejde og går og tænker på andre ting fra hverdagen, som fylder. Jeg bliver sjældent afvist, når jeg så tager initiativ til noget sex, for han kan jo godt lide det og har faktisk lyst, når det ligesom kommer på banen.. mit problem er så bare at jeg ikke altid er så god til signalere kraftigt nok til ham, når det er jeg har lyst og så går det lidt hen over hovedet på ham - hvilket kan gøre at jeg føler mig afvist eller ikke begæret. Jeg skal bare øve mig på at sige det direkte til ham, når det er jeg har lyst til sex frem for at "vimse rundt", prøve at sende signaler og se dejlig ud - for den fatter han ikke!

Jeg kunne ordret have skrevet dette indlæg! Jeg vimser også og håber han fatter vinket og så bliver jeg vildt ked af det, når han ikke gør - og det er så mega fjollet, for hvis jeg bare var lidt tydeligere, så har jeg endnu aldrig prøvet at blive afvist :rolleyes

Jeg vil bare så gerne, at HAN tager initiativet, så jeg føler han har lyst til MIG og ikke 'bare til sex'...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil bare lige komme med en opdatering.. :-)

vi har fået en god snak om det, og han ved godt nu at jeg ikke afviser ham, men afviser nærmest mig selv i sammenhængen med sex, ved det at det er besværligt for mig med stillinger og sådan...

Men har fået mere lyst igen efter vi har snakket og har haft en rigtigt dejlig weekend:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER