HenrietteBuchvaldt

Bange for at abortere

12 indlæg i dette emne

-_- Jeg er ret så nervøs for at abortere, det er virkelig et stort problem for mig :(

Har aborteret en gang før vi fik vores datter og 3 gange sidste sommer :boo

Det har virkelig sat sine spor og lige nu har jeg ret svært ved at fokusere på alt det gode :unsure

Fordi jeg hele tiden frygter det går galt lige om lidt, jeg ser spøgelser over alt og er sikker på alt er tegn på noget er galt :(

Indstiller mig hele tiden på at jeg begynder at bløde og hvis ikke jeg gør det er det sikkert en graviditet uden liv :boo

Håber jeg kan blive scannet i morgen, går til akupunktur pga. kvalme og de tror der kan være 2 og derfor vil de gerne scanne mig hurtigst muligt.. Jeg vil lige tilføje jeg ikke selv tror på muligheden for dobbelt op, for jeg har det ligesom med Gabriella

Beklager dette negativ indlæg, havde behov for at få det ud og :huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh altså - hvor må det være hårdt hele tiden at være bange for der er noget galt. icon_hug.gif

Håber virkelig du kan få en tid til scanning i morgen, og det kan give lidt ro og se at alt er som det skal være.. Og så skal du bestemt ikke undskylde, det er jo det vi er her for bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg er selv rædselslagen for samme :( Det er så frygteligt at tænke på hele tiden. Jeg kan desværre ikke give et råd. Jeg kan kun håbe og krydse fingre for at alt er som det skal være og at du fuldfører din graviditet.

Jeg er lidt lettet over at jeg ikke er den eneste, der er så¨præget af angst for at miste.

Håber du får en scanning. Jeg fik en i fredags, pga. voldsomme smerter i underlivet. Og det lettede helt enormt at se det smukkeste lille blinkende hjerte. Også selvom det desværre ikke er en garanti for at det bliver.

Jeg tænker på dig :kram

:goodluck :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme frygt, men tror din må være forstærket yderligere af at du har prøvet at abortere, så kan jeg godt forstå du ikke kan tage det specielt roligt.

I starten af graviditeten var jeg skråsikker på, at den lille nok skulle blive der, men den sidste uges tid, har jeg været meget mere usikker. Pludselig forsvandt kvalmen, jeg tog faktisk en graviditets test for at berolige mig selv, men var næsten overbevist om, at jeg ikke kunne fremtrylle en særlig tydlig test, da det jo var ved at gå galt. Jeg tog heldigvis fejl og jeg fik den flotteste test jeg nogensinde har præsteret - det gjorde mig da så rolig i ca en halv dag, så kom frygten tilbage :(

Ens underliv er jo noget mere udsat og sårbart og jeg har haft en omgang svamp og jeg ved udemærket godt, at så er der jo risiko for at bløde, men alligevel blev jeg bange da der kom en smule blod, ligelgedes efter :hump Jeg forsøger hele tiden at huske mig selv på, at det er ganske normalt der kommer lidt blod, bare det ikke er for meget.

Men det er sgu en svær tid det her, det bliver rart når vi begynder at kunne mærke de små, selvom jeg godt ved, at så kan man også blive nervøs. Man er født nervøs så snart man bliver mor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Jeg må sige jeg også blev lidt nervøs igår, :unsure da jeg var på toilettet var der lidt frisk blod da jeg tørrede mig... har ikke prøvet det før og blev helt panikken... fik heldigvis lidt beroligende ord fra en veninde der havde prøvet det flere gange, og i dag er der heldigvis ikke noget. Men nervøsiteten er der da altid vil jeg sige.. man har jo en forventningens glæde og "forelskelse" til det lille væsen der er skyld i ens kvalme og opkast :blush

og undskyldninger for sure opstød eller negative indlæg behøver vi ikke herinde for ja det er jo det vi er her for, støtte og opmuntring :kram2

kram Rikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :loveshower

Edit : Hov den kommentar skulle da have været i en anden tråd, der ryger den lige over. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det rart at kunne læse, at jeg ikke er alene om det! Jeg er også konstant bange for, at det ikke går som det skal! Jeg blev scannet i sidste uge (6+6), hvor jeg så hele 2 små hjerter der blinkede. Alligevel er jeg bare så nervøs for at noget er gået galt hver eneste gang jeg mærker det mindste.

Jeg krydser fingre for at det går godt - for os alle :0)

LMB

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er evig bange for abort, det er jo ikke noget man er herre over selv desværre. Jeg tør ikke være sammen med min mand, da jeg er så bange for vi skader den lille indtil at den sidder godt fast. Men har hørt en klog dame sige, at hvis man har ondt i brysterne, kvalme, træt eller andent i forbindelse med graviditeten, så er der godt gang i den med homonerne, og så skal man ikke frygte, jeg synes bare der er rigtig lang tid til at de næste 3 uger er gået så jeg er ude over farezonen. Tæller dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ligesom jer andre også meget nervøs for at abortere.

Jeg kan så ligeledes blive nervøs over at jeg ikke har det dårligere end jeg har det! Når jeg hører jeres andres historier om ekstrem kvalme osv.. godt nok har jeg da lidt kvalme, men jeg har endnu ikke haft kastet op. Og nogle dage føler jeg slet ikke kvalmen. Betyder det så at mit barn ikke "sidder lige så godt fast" som jer andres?...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ligesom jer andre også meget nervøs for at abortere.

Jeg kan så ligeledes blive nervøs over at jeg ikke har det dårligere end jeg har det! Når jeg hører jeres andres historier om ekstrem kvalme osv.. godt nok har jeg da lidt kvalme, men jeg har endnu ikke haft kastet op. Og nogle dage føler jeg slet ikke kvalmen. Betyder det så at mit barn ikke "sidder lige så godt fast" som jer andres?...

:kram2 :kram2 :kram2

Jeg har det på præcis samme måde. Især fordi undersøgelser har vist at de med stor kvalme har større sandsynlighed for at gennemføre graviditeten (dog er det kun en lille smule større procentdel). Men ved du hvad? Det er ligeså normalt ikke at have kvalme gener. Og det betyder bestemt ikke at vores ikke sidder ligeså godt fast som andres. Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men hos mange kommer kvalmen først rigtigt i 8+0.

Tror bare vi skal være glade for at slippe lige netop for den gene. Ja, eller i hvert fald at den ikke er indvaliderende. Har talt med super mange søde piger herindefra, som ikke har haft kvalme overhovedet. Og de fleste er enten ret langt henne, eller har fået deres små vidundere. Så det betyder bestemt ikke at vores ikke sidder fast :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kram2 :kram2

Jeg har det på præcis samme måde. Især fordi undersøgelser har vist at de med stor kvalme har større sandsynlighed for at gennemføre graviditeten (dog er det kun en lille smule større procentdel). Men ved du hvad? Det er ligeså normalt ikke at have kvalme gener. Og det betyder bestemt ikke at vores ikke sidder ligeså godt fast som andres. Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men hos mange kommer kvalmen først rigtigt i 8+0.

Tror bare vi skal være glade for at slippe lige netop for den gene. Ja, eller i hvert fald at den ikke er indvaliderende. Har talt med super mange søde piger herindefra, som ikke har haft kvalme overhovedet. Og de fleste er enten ret langt henne, eller har fået deres små vidundere. Så det betyder bestemt ikke at vores ikke sidder fast :kram2

Er meget enig...

Jeg tror ikke man skal være så bekymret.. For nogle har ingen tegn udover de to streger :loveshower

Krydser for os alle i gruppen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :biglove føler mig lidt mere rolig så.. men glæder mig meget til min første undersøglse d. 9 august hvor jeg forhåbentlig bliver bekræftet i at alt er som det skal være og der er et lille liv derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER