babyboy

kan man nystartet på grød bare to uger før?

16 indlæg i dette emne

Tænkte på om man så småt ku starte på grød to uger før normalt? Vi står og ska på ferie når han ellers sku ha startet nemlig .. igen hvornår må de små få frugtmos?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isabella startede på mos og grød da hun var 3½ måned. Det hjalp meget på hendes sult. Men jeg tror ikke umiddelbart at det "anbefales" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra 5 mdr tidligst vil jeg mene da der er chance for at de vil afvise brystet herefter (og de skal have meget mælk frem til 9 mdr) + deres nyrer og tarm slet ikke kan kapere maden før det... Ren frugtmos har Carl aldrig fået da jeg ikke vil have at han skal lære at al mad er sødt. Vi startede med kartoffelmos, gulerodsmos, sød kartoffel, majsmos og så kom grøden efter igen udfra at vi gerne ville igennem en masse grøntsager før vi kom til frugten :) Han ææææælsker blomkåls/sød kartoffel mos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra 5 mdr tidligst vil jeg mene da der er chance for at de vil afvise brystet herefter (og de skal have meget mælk frem til 9 mdr) + deres nyrer og tarm slet ikke kan kapere maden før det... Ren frugtmos har Carl aldrig fået da jeg ikke vil have at han skal lære at al mad er sødt. Vi startede med kartoffelmos, gulerodsmos, sød kartoffel, majsmos og så kom grøden efter igen udfra at vi gerne ville igennem en masse grøntsager før vi kom til frugten :) Han ææææælsker blomkåls/sød kartoffel mos :)

Alt er jo relativt ;) Der KAN altså være omstændigheder, hvor det ovenstående ganske enkelt ikke er muligt. Jeg havde ikke nok mælk til Isabella. Hun ville IKKE i lang tid acceptere en flaske. Hun var nødt til at få noget at spise. Hun endte på sygehuset med sonde, fordi hun tabte sig over 1 kg på en uge, da hun nægtede flasken, og jeg ikke havde mere mælk. Hun var på almindelig kost, og helt uden mælk da hun var 7-8 måneder, og det har fungeret rigtig fint. Hun er i dag "alt-ædende" og smager gerne på alt. Hvis vi ikke var startet på grød og mos så tidligt, ved jeg ikke hvad der var sket- det var uudholdeligt for os alle :)

Jeg er enig i, at det du skriver er "efter bogen". Nogle gange kan bogen bare ikke efterleves, selvom man gerne ville :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klart nok, er helt enig, hvert barn er forskellige og man skal stole på sin mavefornemmelse :) 1 kg, woow det var MEGET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså .. alle jeg kender har fået at vide at grød startes fra 4 måneder af, og de er startet lidt før. min trold får flaske og det ska han jo stadigvæk selvom han starter på grød. men hvor meget ska de ha af gangen? Og hvornår på døgnet?

Har aldrig ku amme, desværre .. men ville ik amme til han var så gammel .. man kan trappe ned fra 6 måneder af, hvis man altså vil..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.. har i købt produktet? Eller laver grøden selv fra bindende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ups fra bunden ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede grød fra bunden de indtil hun var ca. 6 mdr og så gad hun ikke spise det mere. Så prøvede jeg pulver og det ville hun gerne have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine unger var da de nåede 4 måneder flaskebørn og der begyndte vi også på grøden. Jeg havde det meget med at, jeg lige så godt kunne få kørt de faste rutiner ind i dem, så deres måltider lå ca. sådan her, jeg har ikke lige skrevet sovetiderne ind.

Kl. 6 vågnede de, fik flaske

kl. 9 Flaske

kl. 12 grød

kl. 15 Flaske

Kl. 17.30 flaske - da de blev 6 måneder begyndte vi med lidt kartoffel/gulerodsmos her

kl. 19 godnat flaske

Da vi startede med grød (risgrød) kl. 12, der fik de en flaske bagefter, da det kun var 3-4 tsk fuld de spiste. Når de kunne spise en hel potion, så fik de ikke flaske mere bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøgte at lave grøden fra bunden, men Isabella ville ikke have det, selvom jeg forsøgte mig med flere forskellige slags :rolleyes Til gengæld ville hun gerne have "pulvergrøden", og min hjemmelavede mos af diverse grønsager og frugter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville også prøve grødverdenen og NAN2 verdenen den anden dag til Sofia... Hold da op !! Hun gylpede og gylpede og jeg er sikker på hver eneste lille dråbe kom retur igen :( Det var bare SÅ synd for hende, så hendes krop var bestemt ikke klar endnu.. Ikke engang NAN2 kunne hendes mave klare.. Så vi venter ihvertfald en måned mere inden jeg tør prøve igen...

Men jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn, men han kan reagerer på en lignende måde, men håber det ikke for hverken dig eller ham..

Mange små børn får grød når de er 3½ måned uden nogen problemer, så der sker nok ikke noget ved at prøve.. Men de første gange skal han jo næsten ikke have noget, jeg ville lægge ud med et par små skefulde og ikke mere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken grød ska man starte med, ris eller majs? Og kun grød én gang om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken grød ska man starte med, ris eller majs? Og kun grød én gang om dagen?

Du skal starte med risgrød, den er fra 4 måneder :) Majsvælling er sat op til 6 måneder, så ved ikke om majsgrød er at anbefale endnu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon kom over på NAN 2 for er par uger siden, da han skulle have alt for meget ad gangen for at han blev mæt.... Vi skal have sundhedsplejerske 9. August, og derefter tror jeg vi starter på lidt grød....

Sundhedsplejersken rådede os til at vente med grøden til 4 måneder, og så prøve med NAN 2 nu.... Og det har også hjulpet, men han skal snart have noget mere nærende.....

Han har ikke haft problemer med at skifte til NAN 2 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min trold får kun grøn syrnet allomin .. Og det er der jo kun én slags af, så han ska snart ha noget mere ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER