Nitzen1987

Nitzen1987's slanketråd

108 indlæg i dette emne

Hej allesammen :balloons

Jeg vælger at starte en ny og mere overskuelig tråd op herinde, da jeg er gået i stå i min anden slanketråd, som jeg snart får slettet....

Mit vægttab startede for 2½ år siden, hvor jeg efter julens strabadser (2009) stod på vægten som viste 85,6 kg :o Jeg blev virkelig chokeret for uden, at jeg havde tænkt over det var jeg blevet 8 kg. tungere uden, at jeg havde bemærket det... Jeg gik omgående i gang med kostomlægning og begyndte at løbe og jeg tabte mig da også langsomt (på den naturlige måde - uden slankemidler mv.) og i løbet af et 3/4 år havde jeg tabt 5 kg., det var her bryllupsforberedelserne til vores bryllup begyndte, så det var jo en god motivationsfaktor til at fortsætte med motion og sund kost. Inden brylluppet (august 2010) formåede jeg at smide yderligere nogle kg. så jeg var nede på 77,5 kg :loveshower Efter brylluppet havde jeg 1½ måneds tid hvor sund kost og motion røg sig en tur i forbindelse med ferie, opstart på seminariet og praktikforberedelse (dårlige undskyldninger er der nok af :rolleyes ) Nå men jeg var på vægten 1½ måned efter brylluppet og havde faktisk taget næsten 3 kg på :o så jeg startede øjeblikkeligt op med at spise sundt og løbe igen - tre uger senere (starten af oktober) stod jeg med en positiv graviditetstest, hvorefter jeg som følge af lægens anbefalinger stoppede med at løbe, da jeg jo ikke var i top form - hun foreslog at jeg i stedet gik nogle ture (det kom jeg så bare aldrig i gang med) men på mystisk vis forsvandt min trang til søde sager, da jeg fandt ud af, at jeg var gravid, :) så jeg forsatte med de sunde kostvaner. Da jeg var ved lægen i slutningen af november for at få lavet vandrejournal blev jeg vejet til 83 kg med tøj på - så fik at vide, at min kropsvægt var ca. 81 kg. Tre dage senere viste en scanning, at jeg havde haft en MA og skulle derfor have en udskrabning, hvilket tog rigtig hårdt på mig, så må nok indrømme at sund kost og motion lå mig ret fjernt i de første uger derefter og så blev det jo jul med alt hvad dertil hører, en hård eksamensperiode fyldte hele foråret og ja undskyldningerne er mange...

Så i dag har jeg en vægt, der siger 93,3

Jeg er ca. 165 cm. så min idealvægt er vel ca. 60 kg, men da jeg har en forholdsvis kraftig knoglebygning vil jeg være mere end tilfreds med at veje 70 kg.

Delmål:

1. 90 kg.
nået den 20. september 2011

2. 85 kg.
nået den 8. november 2011

3. 80 kg.

4. BMI = overvægtig = under 79 kg

5. 75 kg.

6. 70 kg

Herudover har jeg et mål der hedder at jeg skal kunne løbe 5 km uden gå-pauser og jeg er heldigvis godt på vej :)

Jeg har løbet det meste af foråret med enkelte pauser... og jeg deltog faktisk i mit livs første kvindeløb, hvilket var en rigtig god oplevelse :) så jeg er godt på vej med at få motionen op at køre, der hvor jeg halter er på kostområdet :( men nu skal det altså være SLUT - eller det vil sige, at jeg først starter på ny sund livsstil på mandag, når børnenes ferie heroppe er slut :)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Startvægt

1 uge efter fødsel

14/6 2012 = 88,8 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Løbekalender

Afstand ------------------ Dato/år ------------------ Tid

2,70 km ------------------ 06/03-11 ------------------ 26 minutter

2,70 km ------------------ 08/03-11 ------------------ 27 minutter

2,70 km ------------------ 15/03-11 ------------------ 24,36 minutter

2,70 km ------------------ 20/03-11 ------------------ 23,22 minutter

4,80 km ------------------ 22/03-11 ------------------ 41,56 minutter

2,70 km ------------------ 25/03-11 ------------------ 23,13 minutter

4,80 km ------------------ 27/03-11 ------------------ 41,24 minutter

4,44 km ------------------ 30/03-11 ------------------ 38,19 minutter

7,04 km ------------------ 04/04-11 ------------------ 67,21 minutter

5,25 km ------------------ 10/04-11 ------------------ 43,24 minutter

5,25 km ------------------ 21/04-11 ------------------ 44,08 minutter

5,10 km ------------------ 26/04-11 ------------------ 44,16 minutter

4,80 km ------------------ 27/04-11 ------------------ 38,36 minutter

2,70 km ------------------ 20/05-11 ------------------ ca. 24 minutter

2,70 km ------------------ 09/06-11 ------------------ 22,44 minutter

2,70 km ------------------ 11/06-11 ------------------ 20,56 minutter

2,70 km ------------------ 07/07-11 ------------------ 23,25 minutter

2,70 km ------------------ 09/07-11 ------------------ 22,59 minutter

4,96 km ------------------ 11/07-11 ------------------ 43,08 minutter (Ny rute)

4,96 km ------------------ 13/07-11 ------------------ 40,34 minutter

2,70 km ------------------ 25/07-11 ------------------ 22,32 minutter

2,70 km ------------------ 28/07-11 ------------------ 23,11 minutter

3,12 km ------------------ 29/07-11 ------------------ 25,24 minutter

4,40 km ------------------ 01/08-11 ------------------ 38,44 minutter

7,25 km ------------------ 02/08-11 ------------------ 64,34 minutter

2,70 km ------------------ 04/08-11 ------------------ 22,44 minutter

4,96 km ------------------ 06/08-11 ------------------ 40,05 minutter

2,70 km ------------------ 08/08-11 ------------------ ??,?? minutter

2,70 km ------------------ 08/09-11 ------------------ 22,15 minutter

4,96 km ------------------ 09/09-11 ------------------ 41,10 minutter

2,70 km ------------------ 17/09-11 ------------------ 21,27 minutter

4,96 km ------------------ 21/09-11 ------------------ 39,32 minutter

2,70 km ------------------ 22/09-11 ------------------ 21,48 minutter

4,96 km ------------------ 01/10-11 ------------------ 37,47 minutter

4,40 km ------------------ 08/10-11 ------------------ 35,30 minutter

4,40 km ------------------ 11/10-11 ------------------ 36,17 minutter

4,96 km ------------------ 22/10-11 ------------------ 42,04 minutter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med din nye tråd :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke :goodluck

Sikke langt du er begyndt at løbe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din nye tråd :balloons

Glæder mig til at følge dig.

Held og lykke med vægttabet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke :goodluck

Sikke langt du er begyndt at løbe :)

Ja det er begyndt at gå ret godt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var ude at løbe for 1½ uge siden gav jeg den lige en tand ekstra end hidtil - dette medførte desværre ømme ben i de efterfølgende par dage. Tre dage efter da ømheden fortod sig begav jeg mig ud på en løbetur igen, det gjorde dog sindsygt ondt i begge mine ben på siden og forsiden... Min mand mener så, at der er tale om seneskedehindebetændelse :( og mener derfor at jeg skal begynde at gå og træne mine ben op, inden jeg begynder at løbe igen.... dette er jeg dog ikke tilfreds med, så jeg overvejer lidt at tage en kort løbetur nu her for lige at tage en føling på, hvordan benene har det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var ude at løbe for 1½ uge siden gav jeg den lige en tand ekstra end hidtil - dette medførte desværre ømme ben i de efterfølgende par dage. Tre dage efter da ømheden fortod sig begav jeg mig ud på en løbetur igen, det gjorde dog sindsygt ondt i begge mine ben på siden og forsiden... Min mand mener så, at der er tale om seneskedehindebetændelse :( og mener derfor at jeg skal begynde at gå og træne mine ben op, inden jeg begynder at løbe igen.... dette er jeg dog ikke tilfreds med, så jeg overvejer lidt at tage en kort løbetur nu her for lige at tage en føling på, hvordan benene har det....

Håber bestemt ikke du er ved at få seneskedegindebetændelse :( Hepper for du snart er fuld igang med løbet igen. Du er jo ved at være godt igang. Det er træls at skal starte op forfra igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude på en lille løbetur på 2,7 km - det tog mig 22,32 minutter - og mærkede ikke noget til mine ben :unsure så jeg ved ikke om jeg bare roligt kan forsætte med at løbe.... Må lige se hvad mine ben siger i morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et af tiltagene for at fremme mit vægttab er, at vi laver ugentlig madplan for på den måde at undgå at falde i fastfood-fælden - det skal dog også gøre det nemmere for mig at planlægge indkøb :) Så en madpla er en win-win-situation :D

Madplan uge 30

Mandag: Pastasalat

Tirsdag: Pastasalat

Onsdag: spiser hos mine forældre

Torsdag: Pitabrød

Fredag: Pitabrød

Lørdag: Fødselsdag

Søndag: Salat + bøf eller kotelet + hjemmebagt grovflute eller -bolle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude på en lille løbetur på 2,7 km - det tog mig 22,32 minutter - og mærkede ikke noget til mine ben :unsure så jeg ved ikke om jeg bare roligt kan forsætte med at løbe.... Må lige se hvad mine ben siger i morgen...

Skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude at løbe i dag - samme rute som i mandags, det tog bare over ½ minut længere tid denne gang <_< tror en af årsagerne til at min tid i dag er dårligere end sidst er, at der har været væsentlig varmere i dag end i mandags.... Derudover er jeg begyndt at tage mavebøjninger og rygbøjninger.... Indtil videre kun 25 om dagen og så kan jeg gradvis øge mængden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super idé med en madplan :)

Jeg tror godt at din langsommere tid kan have noget med varmen at gøre. Det er altså væsentlig hårdere at løbe i varmen (synes jeg i hvert fald ;))

Og i øvrigt :respekt for at du kommer så meget ud at løbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude at løbe her til aften og har forlænget min løberute med godt 400 meter - den rute skal jeg så løbe i en uge før end jeg må øge rutens længde yderligere.... og så blev det da også lige til 30 mavebøjninger....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt stolt af mig selv :) Har været til fødselsdag i dag og havde egentlig sat mig i hovedet, at jeg nok ville komme til at se stort og flot på mit vægttabsprojekt.... Men dette har faktisk ikke været tilfældet.... Jeg spiste sen morgenmad og derfor valgte jeg at springe frokosten over, da jeg vidste, at der ville blive serveret boller til fødselsdagen :) Til fødselsdagen spiste jeg to boller (der var lavet af en melblanding med bl.a. speltmel og fuldkornshvedemel) derudover drak jeg 2½ kop varm kakao med lidt flødeskum (ikke så meget som jeg plejer at putte i kakaoen) så spiste jeg ét lille stykke chokoladekage... Jeg drak en masse vand, et enkelt glas Sparkletini... Og aftensmaden bestod af tortilla, så der røg en del salat inden bords :mam Så jeg tror faktisk ikke at jeg har taget på i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har siden i tirsdags erstattet min frokost med en Nuposhake... Hvilket jeg er rigtig glad for... Men jeg har i de sidste 3 dage haft "tynd" mave - kan det skyldes, at jeg tager Nupo den ene gang om dagen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee Weee.... i hele sidste uge blev der ikke en eneste gang købt slik eller kage :wee

i sidste uge var min vægt oppe at ramme 94,1 kg, men nu er den nede på 93,3 kg igen, så nu er jeg klar til at tage turen ned :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay har været ude at løbe(/gå) igen i dag :yay

7,25 km på 64,34 minutter.... til sammenligning var jeg ude at løbe/gå 7,04 km d. 4. april 2011, hvilket tog mig 67,21 minutter :o :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( :( :(

Jeg var med min mor og søster i Aalborg storcenter i dag :) Jeg prøvede et par bukser i str. 46, som jeg bare overhovedet ikke kunne få trukket op over ballerne :( Efter følgende prøvede jeg to par også i str. 46 - disse sad løst ved hofter og lår, men var MEGET stramme ved mine læg (har nu altid haft kraftige lægmuskler <_< ) Efterfølgende prøvede jeg et par bukser i en str. 48 - der sad sådan nogenlunde - men kunne slet ikke forholde mig til at skulle have tøj i en str. 48 <_< så købte dem ikke! For et år siden brugte jeg str. 44 og var egentlig godt på vej ned i en 42 <_< der vejede jeg så også 15 kg mindre end jeg gør nu <_<

Der er bare alt mulig grund til at kæmpe imod vægten!!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha sikke en grim oplevelse med tøjet.. men ja håber den giver dig gejst til at kæmpe.. :kram

Synes du flot "overvægtig" så du skal ikke være ked af størrelsen.. men jeg er her til at holde din gejst.. man bliver lykkelig når man køber tøj i mindre størrelser ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( :( :(

Jeg var med min mor og søster i Aalborg storcenter i dag :) Jeg prøvede et par bukser i str. 46, som jeg bare overhovedet ikke kunne få trukket op over ballerne :( Efter følgende prøvede jeg to par også i str. 46 - disse sad løst ved hofter og lår, men var MEGET stramme ved mine læg (har nu altid haft kraftige lægmuskler <_< ) Efterfølgende prøvede jeg et par bukser i en str. 48 - der sad sådan nogenlunde - men kunne slet ikke forholde mig til at skulle have tøj i en str. 48 <_< så købte dem ikke! For et år siden brugte jeg str. 44 og var egentlig godt på vej ned i en 42 <_< der vejede jeg så også 15 kg mindre end jeg gør nu <_<

Der er bare alt mulig grund til at kæmpe imod vægten!!!!!

Øv, sådan noget kan bare ødelægge enhver shoppetur :( :kram

Du må trøste dig med, at du virkelig aktivt gør noget for at få vægten ned, så stor :respekt til dig for det. Du skal nok nå dine mål!!!

Er også vildt imponeret over hvor meget du løber :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uha sikke en grim oplevelse med tøjet.. men ja håber den giver dig gejst til at kæmpe.. :kram

Synes du flot "overvægtig" så du skal ikke være ked af størrelsen.. men jeg er her til at holde din gejst.. man bliver lykkelig når man køber tøj i mindre størrelser ;)

Øv, sådan noget kan bare ødelægge enhver shoppetur :( :kram

Du må trøste dig med, at du virkelig aktivt gør noget for at få vægten ned, så stor :respekt til dig for det. Du skal nok nå dine mål!!!

Er også vildt imponeret over hvor meget du løber :respekt

Hvor er I søde piger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror virkelig at det er rekord for mig - i dag er det over en uge siden, at jeg sidst har rørt slik og sodavand :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror virkelig at det er rekord for mig - i dag er det over en uge siden, at jeg sidst har rørt slik og sodavand :glad

Hvor er det flot det ville jeg også gerne kunne sige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror virkelig at det er rekord for mig - i dag er det over en uge siden, at jeg sidst har rørt slik og sodavand :glad

og i morgen er det en uge siden, at jeg sidst har spist kage :sandie :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER