Nitzen1987

Nitzen1987's slanketråd

108 indlæg i dette emne

Hvor er det flot det ville jeg også gerne kunne sige...

Tak - jeg er også ret stolt af mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det til endnu en løbetur :glad på 4,94 km og var 29 sekunder hurtigere end sidst....

Jeg har løbet 4 gange i denne uge... 4,4 km 7,25 km 2,7 km og nu 4,94 km

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er for sejt gjort!! :super :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude at løbe 2,7 km i dag :glad jeg har dog ikke tid på den i dag, da jeg har kalibreret min Ipod undervejs :)

Som de fleste herinde efterhånden ved, så fandt jeg i går ud af, at jeg er gravid :glad og jeg er bare så glad :glad Jeg opgiver dog ikke mit vægttabsprojekt... Min nuværende vægt er 93 kg <_< men har lidt en idé om, at jeg måske kan være heldig at tabe ca. 5 kg i løbet af de næste par måneder - gennem sund kost og motion... Jeg satser dog på at jeg lige skal have fat i min læge, eller sygeplejersken hos min læge, så de kan vejlede mig lidt om hvad jeg må og ikke må - jeg ønsker jo ikke at skade mit barn....

Jeg fortsætter med at løbe og vil gerne i gang med at cykle et par ture om ugen også... Deruover har jeg overvejet at melde mig på Zumba og spinning en gang om ugen, men er det ok, når jeg ikke har dyrket nogle af tingene i de sidste 4 måneder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige komme med en update oven på den skrækkelige bukse-oplevelse jeg havde i sidste uge, hvor jeg pludselig stod i en str. 48 :o

Føtex har i denne uge haft tilbu på twill stræk-bukser til to for 300 kr. Så i mandags tog jeg i Føtex for at købe bukser, da jeg ikke vil give 400 kr. for et par bukser som forhåbentlig snart vil være for store.... Da jeg kommer ind ligger der så nogle twill stræk-bukser til 80 kr. pr. par, da det åbenbart er udgående farver... Så jeg prøver et par bukser i str. 46 og dem kan jeg være i helt uden problemer... Derefter prøver jeg en str. 44 - dem kan jeg også godt passe - de sidder dog lidt strammere i taljen og på lårene, men de passer.... Så jeg endte med at købe et par bukser i str. 44 og to par i str. 46 - da jeg håber at den spire jeg har i maven bliver liggende dér i de næste 8 måneder, og så gør det jo ikke noget at der er lidt at give af i taljen :)

Så bukser varierer åbenbart rigtig meget størrelserne fra mærke til mærke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay var lige på vægten her til morgen :yay er spændt på morgendagens taberdyst :yay

Jeg har jo været lidt i tivl om, hvorvidt jeg må fortsætte med at tabe mig gennem kostomlægning. Derfor skrev jeg et indlæg inde ved den jordmoder, der er tilknyttet på BX:

Jeg skrev:

Hej Birgit

Jeg er rimelig nygravid 4+1, hvis man regner fra sidste menstruations første dag. Jeg har igennem hele sommeren løbet og er egentlig kommet i OK form. Jeg har et BMI på 32, hvilket er en af grundene til at jeg har løbet... Derudover lavede jeg for tre uger siden en væsentlig ændring i min kost, idet jeg skar alt hvad der hedder slik og kage væk fra min dagligdag, så det eneste tidspunkt jeg spiser det på er ved fødselsdage eller andre særlige lejligheder. Jeg spiser sund morgenmad (A38 0,5% med hjemmelavet müsli bestående af havregryn, rosiner, mandler og lidt kokosflager) jeg spiser frokost (som regel en rugbrød eller en hjemmebagt grovbolle bagt på grahamsmel) aftensmaden er rimelig "normal" og meget varierende med ris, kartofler, pasta, salat med videre. men der er stort set altid grøntsager til. Derudover spiser jeg nogle mindre (2-4 om dagen alt efter om jeg bliver sulten - forsøger at tage den i opløbet) måltider bestående af frugt og grønt (fx banan, nektarin, gulerødder, tomater, agurk med videre.) og så knækbrød med en masse forskellige kerne som jeg selv har bagt. Derudover drikker jeg vand og skummetmælk til dagligt. Så jeg føler ikke at jeg på nogen måder sulter mig selv, men spiser sundt (mener jeg selv) med henblik på at smide nogle kilo....

Er det ok at fortsætte med det, nu jeg er gravid, og så håbe på, at min kost kan reducere min vægt lidt her i starten af graviditeten?

Vh. Anita

Jordmoderen svarede følgende:

Hold da op, det er da noget af en radikal ændring af spisevaner - det er altså meget flot og det lyder bestemt som om du får hvad du skal have. Det er rigtigt at du ikke må gå på decideret slankekur når du er gravid, men omlægning af kosten til sund og varieret er på ingen måde forbudt. Det vægttab du opnår sker på baggrund af sunde vaner og ikke "sultekure". Derfor er det helt iorden og meget fornuftigt af dig.

Du kan som udgangspunkt dyrke den form for motion du har dyrket inden du blev gravid - så længe kroppen kan holde til det uden at du får mange plukkeveer og/eller tyngdefornemmelse.

Jeg ønsker dig al tænkelig held og lykke med graviditeten :stork

og derfor bliver jeg hængende herinde og arbejder videre med min livsstilsændring, der gerne skal føre til vægttab :) og om ikke andet reducere min vægtøgning under graviditeten....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Anita jeg fik afvide af min læge at jeg skulle droppe zumba omgående.

Selvom jeg havde gået til det et årstid på det tidspunkt, pga af alle de hop og dreje rundt. Hvis du ikke ar de stærkeste hinder kan det skade bebs og i væreste tilfælde tabe eller føde før tid.

Ikk nogen løftet pegefinger, men bare lige et råd. Men lyder til St der er forskel fra læge til læge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde Anita jeg fik afvide af min læge at jeg skulle droppe zumba omgående.

Selvom jeg havde gået til det et årstid på det tidspunkt, pga af alle de hop og dreje rundt. Hvis du ikke ar de stærkeste hinder kan det skade bebs og i væreste tilfælde tabe eller føde før tid.

Ikk nogen løftet pegefinger, men bare lige et råd. Men lyder til St der er forskel fra læge til læge

Jeg går heller ikke til zumba... har faktisk netop udfyldt min udmeldelse af fitnesscentret - for det første har jeg ikke brugt det mere end max 10 gange siden jeg meldte mig ind i februar. og for det andet tvivler jeg på, at jeg kommer til at bruge det nu jeg er gravid - jeg er også stoppet med at løbe pga. de pletblødninger jeg har, da jeg ikke skal fremprovokere noget.... Så jeg må nøjes med gåture og cykling her de næste par måneder og når mit medlemsskab hos fitnesscentret ophører begynder jeg at svømme et par gange om ugen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste uge sagde vægten 93,1 og i dag sagde vægten 91,5 dvs., at jeg har tabt mig 1,6 kg på en uge :yay og det er udelukkende gennem sund kost, at jeg har tabt mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Madplan uge 33:

Mandag: Salat og grillet svinefilet

Tirsdag: Bøf, kartofler, bearnaise og masser af majs og ærter

Onsdag: Wok med kyllingfiletstykker og fuldkornspasta

Torsdag: Rugbrød med kippers og røræg

Fredag: Karbonader med kratofler og gulerødder

Lørdag: Pandekager?

Søndag: Spise hos svigerforældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går havde manden og jeg bare en dårlig dag (årsagen kan læses i min graviditetstråd) så vi bestemte os for at vi skulle have fast food og masser af slik i går aftes :rolleyes

Jeg fik en plankebøf som jeg normalt elsker at spise, men i går smagte det bare ikke godt :unsure <_<

Efter følgende sad manden og jeg med hver vores kæmpe pose slik :mam og vi åd (gammel vane er nem at falde ind i igen) men selvom, at jeg spiste nåede jeg ikke engang halvvejs igennem min pose og synes egentlig ikke, at det smagte synderligt godt, så det eneste jeg fik ud af det var ondt i maven og følelse af, at jeg egentlig hellere ville have haft nogle gulerødder :blink MIG der ellers ELSKER slik :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter af have haft en SA er jeg nu 100% tilbage herine - har ikke været væk, men ikke hel så aktiv. Jeg regner med, at jeg starter op på at løbe i morgen, efter en pause på tre uger... Så er spændt på, hvordan det kommer til at gå i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med løb i morgen. Sejt at du bare fortsætter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været på vægten her til morgen :glad

den sagde 89,9 så hvis den holder ved til på tirsdag har jeg nået mit første delmål, der sagde 90 kg. :yay er spændt på om den holder sig under de 90 kg til min officielle vejedag om 5 dage :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været på vægten her til morgen :glad

den sagde 89,9 så hvis den holder ved til på tirsdag har jeg nået mit første delmål, der sagde 90 kg. :yay er spændt på om den holder sig under de 90 kg til min officielle vejedag om 5 dage :unsure

Sådan :super krydser fingre for at du kan holde den :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg haft min første løbetur ovenpå min SA og nøj hvor var det rart at komme igang igen... I dag er det faktisk præcis en måned siden, at jeg sidst var ude at løbe, men det kunne jeg faktisk ikke mærke :glad

jeg løb min korte rute på 2,7 km og det tog mig 22,15 minutter mod 22,44 sidst jeg løb den rute :glad så jeg er bestemt tilfreds :glad det er min 2. bedste tid på den rute :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været ude og løbe 4,96 km i dag :glad så kan jeg kan tillade mig at spise en smule slik ved "Vild med dans" premieren i aften :blush efterfølgende tog jeg 30 mavebøjninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Du er sej :box

Tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madplan uge 36

Mandag: Rodfrugter og kylling med baconsvøb og flødeost

Tirsdag: Rodfrugter og kylling med baconsvøb og flødeost

Onsdag: Rødspætter og kartofler

Torsdag: Skinkecoulotte, kartofler og grøntsager

Fredag: Fiskefrikaddeller og rugbrød

Lørdag: Biksemad og spejlæg

Søndag: Spise hos mine forældre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var min første dag i mit vikariat :) den klasse jeg skulle have i dag havde været på tur i sidste uge, hvor de havde haft kage med, der var så en del tilovers, som de skulle spise i mine timer i dag, men på trods af at kkagen duftede fantastisk, så spiste jeg ingen ting :) Men nu spiste jeg så kage i går, da vi var hjemme hos mine forælre :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh øv altså.... vægten er lige hoppet et ½ kilo op siden i fredags <_< så det blev ikke i denne uge, at jeg nåede under de 90 kg <_< vægten siger 90,5 så jeg har officielt tabt mig 600 gram siden i sidste uge, men det er vel ok... :unsure Nu er mit mål at nå under de 90 kg til næste vejedag og så tror jeg, at jeg vil forsøge at holde mig lidt væk fra vægten, da jeg har haft en tendens til at gå på den hver dag og synes at min vægt bliver mere ustabil af det - jeg kan ikke regne med, hvad min vægt siger <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag var min første dag i mit vikariat :) den klasse jeg skulle have i dag havde været på tur i sidste uge, hvor de havde haft kage med, der var så en del tilovers, som de skulle spise i mine timer i dag, men på trods af at kkagen duftede fantastisk, så spiste jeg ingen ting :) Men nu spiste jeg så kage i går, da vi var hjemme hos mine forælre :klap

Sejt at du ikke tog noget kage på skolen :super

De er nogen værre nogen de forældre :whistling

Åh øv altså.... vægten er lige hoppet et ½ kilo op siden i fredags <_< så det blev ikke i denne uge, at jeg nåede under de 90 kg <_< vægten siger 90,5 så jeg har officielt tabt mig 600 gram siden i sidste uge, men det er vel ok... :unsure Nu er mit mål at nå under de 90 kg til næste vejedag og så tror jeg, at jeg vil forsøge at holde mig lidt væk fra vægten, da jeg har haft en tendens til at gå på den hver dag og synes at min vægt bliver mere ustabil af det - jeg kan ikke regne med, hvad min vægt siger <_<

600 g er da virkelig også værd at tage med :) Det må du holde fast i.

Og så hepper jeg på at du snart når under 90 :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER