Lapooh

Måske lidt fjollet

13 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg er begyndt at snakke om evt. børnenavne og vi er faktisk også kommet frem til både et pige og drenge navn, selvom vi ikke er begyndt projektbaby endnu :whistling

Men har en veninde der også synes at "vores" pige navn er pænt og havde selv overvejet, hvis hun fik en datter, så skulle hun også hedde det aktuelle navn. min første tanke var "SHIIIT bare jeg får et datter før hende".

Ved det måske virker lidt fjollet og barnligt, og er da også faldet ned på jorden igen :rolleyes .. Men er der nogen af jer skønne tøser der har prøvet ligende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det har jeg, og det er faktisk ret irriterende, når veninden så får barn først :whistling

Men så må man jo finde et alternativ :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og jeg er begyndt at snakke om evt. børnenavne og vi er faktisk også kommet frem til både et pige og drenge navn, selvom vi ikke er begyndt projektbaby endnu :whistling

Men har en veninde der også synes at "vores" pige navn er pænt og havde selv overvejet, hvis hun fik en datter, så

skulle hun også hedde det aktuelle navn. min første tanke var "SHIIIT bare jeg får et datter før hende".

Ved det måske virker lidt fjollet og barnligt, og er da også faldet ned på jorden igen :rolleyes .. Men er der nogen af jer skønne tøser der har prøvet ligende..

Jep bare med min kusine. Hun blev gravid før mig, men manden og jeg havde også snakket navne og havde et drengenavn vi begge kunne lide. Min kusine vidste det godt og kom efter nogle måneder og fortalte, at hvis de fik en dreng skulle han nok hedder "vores navn" :D Jeg håbede, i en periode at de fik en pige og jeg ville få en dreng :rolleyes :D De fik en dreng, som kom til at hedde noget helt andet, jeg fik min datter og nu ville vi slet ikke bruge navnet hvis nr 2 bliver en dreng :D Sjovt som man kan få det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg, og det er faktisk ret irriterende, når veninden så får barn først :whistling

Men så må man jo finde et alternativ :7himmel

Åhh hvor dejligt jeg ikke er den eneste :rolleyes

-og har faktisk også prøvet at en veninde fik barn først og "stjal" "mit" navn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor må det egentlig være en træls situation.. Har ikke selv prøvet det, og selvom vi heller ikke er gået i gang med projekt baby har vi også gjort os masser af tanker om navne. :rolleyes

Til gengæld har jeg et dilemma der godt kan minde en smule om - jeg har i mange år gerne villet have en pige, som skal hedde Rebecca. Der er slet ingen tvivl, jeg SKAL have en Rebecca. For nogle måneder siden blev jeg så også lidt lun på navnet Katharina, men jeg synes ikke jeg både kan få mig en Rebecca og en Katharina, da min søsters mands bror har tre piger, hvor af de to hedder Rebecca og Katharina <_< IHHH! Jeg synes virkelig det er øv.. Men det ville altså bare være for underligt synes jeg. Især for mine to skønne nevøer, som så har to hold kusiner med samme navn..

Det der med navnene er altså svært.. Så jeg krydser fingre for du får en datter først - fjollet eller ej. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, kan heller ikke sige mig fri for at tage "ejerskab" over et navn. :whistling Vi har med vilje bestemt os for at vente med at offentliggøre navnet til efter fødslen. Vi vil jo lige være sikre om det "passer" til barnet. :loveshower Derudover gør vi det også fordi vi ikke vil diskutere navne med andre. - Det er jo lidt ligesom musiksmag, alle har forskellig smag og ingen tager fejl. ;) Den sidste grund til, at vi holder kortene tæt på kroppen er at vi ikke vil risikere, at andre snupper ideen. :rolleyes :wub Så tror at selvom det ikke er en speciel "nobel" reaktion, er den meget almindelig for mange af os! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med om nogen omkring os har kaldt deres barn det som vo måske mener vores børn skal hedde... Vælger jo heller ikke anden bil osv. Bare fordi vennerne/familien gjorde det før os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg kender det udemærket... :D

kæresten og jeg var endelig blevet enig om et drenge navn da vi snakkede navne første gang. og så nogle måneder efter fik min kusine en dreng og han skulle så hedde det. det var virklig træls og da min familie er så lille så går det slet ikke med 2 der hedder det samme. :D men nu har vi fundet et andet et som vi er rigtigt glade for. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du er ikke alene :rolleyes

har også haft det sådan, blev selv lidt flov over at have det sådan :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det også på samme måde... Og HÅBER at vores venner der skal til at have børn nu ikke bruger "vores" navne.. Jeg ved at jeg ville blive super ked af det, selvom vi heller ikke er begyndt på projekt baby endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med om nogen omkring os har kaldt deres barn det som vo måske mener vores børn skal hedde... Vælger jo heller ikke anden bil osv. Bare fordi vennerne/familien gjorde det før os :)

Ditto! Og hvem ved hvor længe venskabet holder? Selv om man tror det er for livet, er der ikke ret mange venskaber der rent faktisk er det - så ville det da fjollet at "hidse" sig op over et navn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ditto! Og hvem ved hvor længe venskabet holder? Selv om man tror det er for livet, er der ikke ret mange venskaber der rent faktisk er det - så ville det da fjollet at "hidse" sig op over et navn...

Du har en pointe der ;)

Plus at jeg jo så har kunnet slette mange yndlings navne gennem tiden - eftersom vi stadig kæmper på 6 år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har en pointe der ;)

Plus at jeg jo så har kunnet slette mange yndlings navne gennem tiden - eftersom vi stadig kæmper på 6 år...

Enig med jer to :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER