Barbamama

Guldkorn fra Bella, min niece

15 indlæg i dette emne

Isabella, før hun helt forstår at hun hedder ISAbella og ikke bare Bella:

Isamor, Isafar og Isabeller...

Isabella og hendes farmor laver perleplader:

Isabella: Farmor, du skal finde de lyserrøde perler (paaarler) og så lægger jeg dem på. Her hjælpes vi nemlig ad.

Farmor: Ja okay [lidt forundret over "her hjælpes vi ad"-kommandoen], så finder jeg de lyserøde perler

- Efter lidt tid -

Isabella: Neeeeeeeeeeeeej, farmor den der er LAKSEFARVET!

Isabella om hvilke dyr, de skal se i zoologisk have:

Løver, og elefanter og tigere... og... og... og... MARIEHØNS!

Isabella gør lige reglerne helt klare, da hun starter i børnehaven:

"Jeg vil IKKE rydde op. Isabella vil KUN rode"

Og det helt faste spørgsmål, der altid kommer, når faster er på besøg:

Har du neglelak på???

Og så ved jeg ikke lige hvordan dialogen foregik, men Isabellas mor fortalte mig, at Isabella havde været ved at forklare, at nu er hun stor mens lillebror er baby. Så når lillebror bliver stor - Så bliver Isabella baby. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er hun bare herlig - elsker børns kommentarer og logik :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er den sjoveste unge nogle gange. Der kommer mange skægge ting fra hende i hvert fald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Omkring moderen termin havde hun også frisk og frejdigt meddelt børnehaven at "Lillebror kommer på mandag klokken to". Pædagogerne troede, at der var tale om kejsersnit, og hele familien holdt vejret mandag klokken to, for hvor ville det bare være flippet, hvis det var rigtigt! Lillebror kom dog først torsdag aften, så ved ikke lige hvor tøsen havde fået det der med mandag klokken to fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja, og så fortalte hun da også lige pædagogerne i børnehaven at "Far drikker øl hver dag"

Da de lidt bekymrede pædagoger spurgte min bror, hvad det mon drejede sig om, kunne han grinende fortælle, at der bare var tale om en lille hvid løgn. For at Bella ikke skal blive alt for misundelig, når de voksne drikker cola, har hun lært at der er øl i Pepsi og i alt cola med røde mærkater (Hvilket jo vil sige nærmest alt andet end Pepsi). Smart måde, at sørge for at hun accepterer, at hun ikke skal have cola, men også en lille reminder om at hvide løgne kan give bagslag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha hvor er hun kær

min far har altid fået en fyraftensbajer når han er kommet hjem fra arbejde og det var min ældste nevø (der i øvrigt fylder 15 år i morgen :o jeg er godt nok ved at blive gammel :whistling ) var hurtig til at bemærke så i en alder af 3 år fortalte han pædagogerne "min bedstefar kan godt lide øl" :haha ja af børn og fulde folk skal man høre sandheden :lolhit pædagogerne må jo have troet at min far var alkoholiker :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha hvor er hun kær

min far har altid fået en fyraftensbajer når han er kommet hjem fra arbejde og det var min ældste nevø (der i øvrigt fylder 15 år i morgen :o jeg er godt nok ved at blive gammel :whistling ) var hurtig til at bemærke så i en alder af 3 år fortalte han pædagogerne "min bedstefar kan godt lide øl" :haha ja af børn og fulde folk skal man høre sandheden :lolhit pædagogerne må jo have troet at min far var alkoholiker :lol

Hahaha, jamen ja, børn er afslørende. ;) Er faktisk lidt i tvivl om Bella måske endda sagde "Far drikker mange øl hver dag". Det var i hvert fald nok til at pædagogen spurgte, hehe. :haha

Børn er sgisme sjove.

Jeg ved også fra en sang fra min konfirmation, at følgende samtale nogenlunde har fundet sted for omkring tyve år siden:

Mette: Moar? Må jeg godt vaske Barbies hår i toilettet?

Mor (hører af en eller anden grund ikke rigtigt efter): Jaja, det er fint...

Mette: ARJ moar altså, det må jeg da IKKE!

Og jeg kan tydeligt huske den dag jeg lærte "noget for noget"-princippet:

"Moar, Dukke Lise har tabt en knap. Hvis du syer den i igen, må jeg så få en vingummi?"

:haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er hun sød

jeg har en gang lavet den der med, at vi stod i en zoo og så på gorillaen og så råbte jeg lige så højt, se den ligner morfar :whistling jeg har vel været en 3-4 år gammel :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skønt :loveshower

Ok, sorry for total off-topic, men WOW hvor ser du godt ud på din nye avatar! :toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, sorry for total off-topic, men WOW hvor ser du godt ud på din nye avatar! :toot

Det skal du ikke sige sorry for.. ros til sandie er velkommen når som helst :D :whistling tusinde tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke sige sorry for.. ros til sandie er velkommen når som helst :D :whistling tusinde tak :kiss

Det har jeg også tænkt på men ikke fået det sagt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De unger er bare skønne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bella var på besøg idag, hvor vi kigger billeder fra min og Brians Thailandstur. Vi er ved at forklare hende, at faster og onkel (altså os) har været ude og ride på elefanter. :)

Bellas umiddelbare reaktion: Elefanter kan ikke lave pøller!

:rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER