Solskin

Underholdning til dreng på 2 år på laaaang biltur?

8 indlæg i dette emne

Nogle gode ideer til legetøj til en dreng der lige er fyldt 2 år, der kan være underholdning på en lang biltur sydpå?

Vi prøver hvert år at købe noget nyt, spændende legetøj som han først får på turen, som kan holde opmærksomheden fanget i autostolen.

Vi har en lille DVD afspiller og hans yndlingsdvd'er (Frode Får, Timmy, Teletubbies og Roary the Racingcar) - nogle gode ideer til andre DVD'er som kunne være et hit. Han er VILD med biler.

Af legetøj har jeg købt en Aquadoodle Travel, men jeg aner jo ikke om den vil være et hit. Vil gerne have en 4-5 nye ting med.

Forslag modtages med kyshånd!!

På forhånd mange tak!

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isaac har aldrig været på en længere tur end to timer, men film der fanger ham, bøger og bom og noget at drikke ville passe til smuksakken her hjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DVD-forslag: Byggemand Bob, Lille rød traktor, Traktor Tom

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er Postmand Per og Timmy en stor succes til vores søn på næsten 2. Det gode er at der findes rigtig mange afsnit på hver DVD. Specielt Postmand per findes i mange forskellige eksemplarer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en tegnetavle han kan side med i stolen? Af DVD'er så er det micky´s klubhus og rasmus klump der hitter herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste tv/film, som kunne fange Casper (kærestens søn), da han var 2 år, var Cars(Biler fra Disney). Og den fanger ham stadig nu næsten 3 år efter. Som bonus, så kommer 2´eren snart i biffen.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun lige et fif, der virkede super godt for os, da vi skulle køre til Sverige - ca. 6 timers køretur.

Kør sent på dagen :)

Jeg var ved at stresse totalt, for vi har altså en knægt med krudt i rumpen... MEN! Vi kørte ved 17-tiden, hvor han normalt har krudtet en del af og derfor kan sidde nogen lunde stille med en bog. Vi havde et par bøger med, men også hans bil, hans tog og en art bog med diverse lyde i. Han kendte tingene i forvejen og fik her muligheden for at fordybe sig i dem endnu engang :)

Det virkede virkelig perfekt, for han kunne fint være rolig, og ved 20-tiden faldt han i søvn i bilen. Da vi kom frem, var han godt nok lige vågen i en times tid, men så sov han videre efterfølgende.

Da vi skulle hjem, gentog vi successen, og fremover bliver det sådan, når vi skal køre langt :)

Iøvrigt kan jeg også anbefale at beregne ekstra køretid og så tage en del pit-stops undervejs - hvis man kører på motorvej, er der nemlig mange af rastepladserne, der har gode legepladser.

Held og lykke med turen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi kommet hjem igen og jeg vil da lige dele erfaringerne.

Turen blev ca 10 timer den første dag, en overnatning og så 14 timer den næste - en uges ferie i Italien i midten og så 12 timers køretur en overnatning og til sidst 17 timer den sidste dag (der var 94 kilometers kø på Autobahn). Så alt i alt ret mange timer, men det gik super, duper godt og der var ingen brok eller utilfredshed overhovedet.

Det store hit var dvd'er med Brandmand Sam, Frode Får, Timmy og så et arsenal af andre, mestendels noget med biler eller maskiner.

Aquadoodle Travel vakte også interesse (omend ikke i samme stil), men resten af arsenalet af legetøjsbiler og underholdning var ikke interessant. Til gengæld faldt han for en politibil med udrykning på en tankstation i Østrig og den kunne holde hans interesse i timevis.

- Og så var turen selvfølgelig garneret med masser af pauser og leg på rastepladser. Så alt i alt må konklusionen være at DVD afspilleren er det mest effektive...

Tak for alle jeres gode anbefalinger :-)

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER