CPS

Fodrer du ænder?

10 indlæg i dette emne

Så bør du lade være...

Fra TV2 NYHEDERNE:

08:56 | Nyhederne

Andefodring ender i fedme og voldtægt

Det ender i overvægt og gruppevoldtægt med døden til følge, når velmenende dyrevenner fodrer ænder med daggammelt brød ved den lokale andedam.

Fodringen samler ænderne i store flokke, og det er unaturligt og direkte farligt for især hunænder, skriver fyens.dk.

"Vi kalder dem franskbrødsænder. Og franskbrød er ligeså usundt for dyr, som det er for mennesker. De bliver både tykke og usunde," fortæller biolog Allan Winther fra Fjord & Bælt i Kerteminde.

Fodring ved søer og andre steder betyder nemlig, at ænderne samler sig i store flokke. Og det er unaturligt og farligt for hunænderne, fortæller Allan Winther.

"Normalt færdes ænder i par. Hvis hunanden så går i brunst og bliver overfaldet af én til to andre hanænder, kan hendes mage sagtens forsvare hende. Men hvis der pludselig er mange flere, kan han intet stille op," forklarer Allan Winther.

Parring mellem ænder foregår ofte under vand, ved at andrikken bider sig fast og holder hunnens hoved nede.

"Hvis der er tre eller fire, der parrer sig med hende lige efter hinanden, har hun ingen kræfter tilbage. Og så er det, at hun drukner," fortæller Allan Winther.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for info :tak

Stakkels hunænder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hørte det godt sidste år og året før.

stakkels hunænder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det synes jeg også har været oppe før... Men stakkels dyr. Jeg har kun fodret ænder en gang, og der kom der en kæmpe svane og gik helt amok og jagtede mig og hende, som jeg havde med. Så det tør jeg ikke mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan altså ikke lade være med at grine over overskriften. Må indrømme at jeg på ingen måde kunne regne ud hvad artiklen ville handle om grin.gif

Mht. at fodre ænder er det heller ikke noget vi gør ret meget. Måske en enkelt gang om året og så er det hvis vi har for meget mad i madpakken og ænderne får den sidste skive brød.

Det er også noget med at man ikke må fodre fugle om vinteren (jo dem hjemme i haven må man godt men ikke ude i naturen) da man ikke giver nok mad til de fugle der kommer og de faktisk forbrænder mere fedt (som de skal bruge til at holde varmen med så de ikke dør af kulde) i slåskampene om maden, end de 'optjener' ved den smule mad de får.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan altså ikke lade være med at grine over overskriften. Må indrømme at jeg på ingen måde kunne regne ud hvad artiklen ville handle om grin.gif

Haha :haha

Alle kneb gælder for at få læsernes og brugernes opmærksomhed! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for info det vidste jeg ikke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh nej.. Det vidste jeg slet ikke.. :unsure

Jeg har da ofte været nede og fodre ænder der hvor vi boede før, fordi det var så tæt på en lille å med ænder.. Men det gør jeg ikke mere nu.. Stakkels små rappere.. :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det synes jeg også har været oppe før... Men stakkels dyr. Jeg har kun fodret ænder en gang, og der kom der en kæmpe svane og gik helt amok og jagtede mig og hende, som jeg havde med. Så det tør jeg ikke mere

Pas da på!! Svaner brækker dine arme...iflg.Anden :whistling :lolhit :lolhit

Vi var sidste år ved en sø, hvor et svanepar havde fået 4 svællinger. Hold da op, han var en smuk, men sur starut. Selvom vi gik den modsatte vej, blev han ved med at følge efter og hvæse af os.. Og det hjalp selvfølgelig heller at hunden tog det som en opfordring til leg :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER