Guest

Babypude?

9 indlæg i dette emne

Jeg var i dag ude og købe en ekstra babydyne til den lille, så vi har både en i barnevogn og en i tremmesengen. Da jeg tog dynen så jeg at der hang babypuder ved siden af og så blev jeg egentlig i tvivl :blush

Så et måske et lidt dumt spørgsmål, men bruger nyfødte hovedpude? Hvis nej, hvornår begynder de så at bruge pude? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, nyfødte bruger ikke hovedpude :) Jeg tror Isabella var et år, før hun fik én. I dag er hun rigtig glad for den, men mest til at putte og nusse med :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon bruger heller ikke pude..... Det er bedre uden.... Og det gælder faktisk også for voksne ;)

Jeg fik engang at vide at børn ikke skal have en pude før de selv beder om den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan evt. bruge sadan en her, hvis dit barn får problemer med fladt hoved:babypude Såda en kunne jeg godt have brugt til Kuno, men da var den ikke lavet endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine var lidt over et år, da de begyndte at bruge pude. Vi brugte i stedet for i starten babypuden som dyne/tæppe, når de sad i babyautostolen, de, har lige den perfekte størrelse dertil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Hannah var også 1 år ca. da vi begyndte at bruge hovedpude.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Af en eller anden grund fraråder man brugen af pude i Danmark. Er der nogen, der ved hvorfor? I sverige anbefaler de brug af pude helt fra begyndelsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille svar fra en fagperson: :)

Jeg lærte engang at man ikke anbefaler hovedpuder til helt små børn, da der altid vil være en risiko for at barnet kan blive kvalt, hvis det får hovedet ned i puden og ikke selv har kræfter til at dreje sit hoved eller flytte puden væk.

De fleste børn har ikke behov for en rigtig pude før 2-3 års alderen, hvor deres hoved er så stort at det også har behov for støtte om natten.

Håber svaret kan bruges :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter var to før hun begyndte at bruge hovedpude. og hun starter da også på den om aftenen, men eftersom hun forsat ligger ret uroligt, så går der ikke mange timer, før hovedet ligger ved siden af, eller i den anden ende :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER