Stbaby

Hvorfor bor du hvor du bor?

44 indlæg i dette emne

Jeg er født og opvokset i en lille by uden for ringe på midtfyn. Så mødte jeg en kæreste i Hjørring og derfor flyttede jeg derop.. Der boede jeg i 2 år, så gik det i stykker og så flyttede jeg til svendborg... Så mødte ejg L herover på langeland og derfor bor jeg her...og her nu dejligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er født og opvokset i Helsingør, og bor her stadig :glad kommer nok aldrig videre... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset i Struer.

Har gået på Hammerum Efterskole 1 år fra 1991-1992.

Har boet i Hørning ved Skanderborg i 1993 sammen med en veninde.

Har boet på kollegie i Nr. Nissum fra 1994-95.

Boede igen i Struer i lejlighed fra 1995-1996.

Boede i Rønne på Bornholm fra 1996-1997 sammen med en eks-kæreste.

Boede i Struer for sidste gang (forhåbentlig) i mit liv fra 1998-2002.

Boede i kollegielejlighed i Nr. Nissum fra 2002-2003.

Flyttede sammen med min nuværende mand i 2003.

Vi boede sammen i Nr. Nissum fra 2003-2007.

I 2007 flyttede vi Holstebro og her bor vi endnu. :)

Skulle jeg bo et andet sted, så var det klart i Silkeborg, hvor jeg også har familie.

Meeen jeg elsker Holstebro og der skal MEGET til, at drive mig udenfor bygrænsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er født og opvokset i Hedehusene (10 km fra Roskilde) - Flyttede som 18 årig sammen med min kæreste i hans lejlighed i København - her er vi blevet og kommer aldrig herfra. Bor skønt og billigt på det yderste Østerbro/Emdrup. Godt nok en alt for lille leje lejlighed til 5, men om sommeren har vi den skønneste kolonihave 5 minnutters gang fra vores lejlighed, hvor vi bor.

Har det meste af min omgangskreds blandt børnenes venner og dem har har mest mad giver! - Fantastisk princip som både jeg og min mand samt børn eeelsker! Tror vi i snit har spisene "gæster" to gange om ugen og spiser sikkert også ude et par gange! -

Mine Svigerforældre bor 10 minutter fra os og mine forældre kan vi komme til i bil på ½ time.

Så jeg kommer aldrig videre og ønsker det betsemt ikke!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Aalborg og har aldrig haft grund til at flytte, så har aldrig overvejet det. :) Arh, det passer ikke helt, jeg overvejede en lille mikro bitte smule en overgang, om jeg skulle flytte til Århus for at læse medicin, meeeeen vidste alligevel inderst inde at jeg helst ville læse psykologi, og dermed blive i Aalborg sammen med kæresten. Og umiddelbart har ingen af os planer om at flytte herfra, udover at vi for hyggens skyld joker lidt om at flytte til London når vi engang går på pension ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset i Høruphav i nærheden af Sønderborg.

Da jeg var 18 flyttede jeg på højskole i Mortenhals, Nord-Norge.

Efter højskole-opholdet boede jeg hos mine forældre i Høruphav igen.

Jeg startede at læse i Budapest, Ungarn, hvor jeg boede i næsten tre år.

Jeg fortsatte så studiet i Hannover i Tyskland.

Da jeg var færdiguddannet flyttede jeg til Berlin i Tyskland, fordi jeg fik arbejde der.

Da storbylivet i rigtig var mig, flyttede jeg til Hohen Neuendorf lidt udenfor Berlin.

Savnet til lille Danmark blev for stort, så jeg flyttede til Tim - mellem Ringkøbing og Holstebro - fordi jeg fik arbejde der, og rigtig gerne ville til Vestjylland (det skulle ikke være for tæt på mine forældre).

I 2008 købte jeg hus på landet i Vester Tim. Min mand er flyttet ind her, og vi rgener med at bo her i laaang tid endnu.

Jeg kunne godt tænke mig at flytte til Norge engang (det var min oprindelige plan, før jeg mødte min mand), men jeg får ham aldrig med derop andet end på ferie. Jeg er også rigtig glad for at bo i Vestjylland :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Født og opvokset i Vestbjerg lidt uden for Aalborg, flyttede hjemfra og boede i Nørresundby, flyttede tilbage til Vestbjerg og nu bor vi så i Esbjerg p.g.a Manden.. OM det er drømme stedet, det ved jeg ikke det må tiden vise.. Savner Aalborg, men kan også rigtigt godt lig Esbjerg..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset i en lille by sydøst for Aalborg, og flyttede til Aalborg da jeg flyttede hjemmefra. Der boede jeg i 5 år, og da kæresten og jeg så mødtes, blev min 30 kvm lejlighed for lille for os. Så fandt vi et lejet hus udenfor Nørresundby og har snart boet her i 2 år. Jeg elsker Aalborg og omegn, så tror vi bliver her. Men min mor bor i Hammel og vil os rigtig gerne tættere på hende, så nu må vi se hvor vi ender når vi engang skal købe hus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset i Odense :) Dog har jeg boet 1½ år i Århus med en ekskæresten, men vendte så tilbage til Odense igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er født i Rønnede en lille by på sjælland. der boede jeg til jeg var 2 og så flyttede vi til Haslev (1 time syd fra kbh i bil) der boede jeg til jeg var 19 hvor jeg flyttede til ærø for at studere Blå HF ( søfart og almindelig HF) der boede jeg i 3 år så flyttede jeg sammen med min kæreste i korsør (der arbejder manden) hvor vi boede i ca 1 år (jeg brød mig ikke om at bo der) så vi flyttede til slagelse hvor jeg også går i skole der boede i ca 2 år og nu bor vi i Næstved mest fordi begge familier bor i haslev (ligger 24 km fra Næstved) og mandens datter også bor i Haslev. og så kan vi begge godt lide byen og har venner der.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt denne tråd, og selvom den er lidt gammel, synes jeg da at vi skulle hive den frem igen. :)

1990: Jeg boede i Valby i 1990( inde i mors mave)

1990-91: Vi flyttede så til en større lejlighed i Tåstrup (Tåstrupgaard) og boede der i ca. 1 år

1991-04: Derfra købte mine forældre så hus lidt syd for Roskilde, hvor vi boede i 13 år

2004-08: Boede min far og jeg i en leje lejlighed i Korsør.

2007: Mødte jeg kæresten/lærte ham ordenligt at kende og blev bedste venner, idet vi gik i gymnasieklasse sammen, og blev kærester i 2008.

2008-09: Som 18-årig blev jeg træt af at pendle over storebælt, og flyttede i en ungdomsbolig i Nyborg.

2009: I sommeren efter jeg blev student, boede jeg lige hos mine svigerforældre, end til kæresten og jeg kunne starte uddannelse i Aalborg om efteråret.

2009-12: Boede vi i en rigtig lækker ungdomsbolig i Aalborg, med udsigt over marker, og 2-5 min cykel i skole :rolleyes (og i 2011 fik vi vores lille missekat) Men efter afsluttet bachelor skulle vi læse videre i København.

2012-13: Boede vi i en meget lille og dyr ungdomsbolig i Trekroner, idet vi ikke kunne få bolig i København hvor man måtte have kat.

2013-nu: Har vi fået en rigtig hyggelig ungdomsbolig i Rødovre, som er dejlig billig. :P Og Det er dejlig afstand til alt, idet man kan cykle alle steder hen, men stadig bor lige op til et villakvarter.

For fremtiden håber vi på at kunne købe hus et sted tæt på arbejde, hvilket nok bliver København, idet vi ikke kan bo tæt på familien som er spredt meget ud over Danmark.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Ebeltoft og boede der frem til jeg blev 5 år.

På det tidspunkt fandt min mor sammen med min stedfar og vi endte i Grenå. Og det var i Grenå jeg voksede op.

Da jeg blev 20 flyttede jeg tilbage til Ebeltoft da jeg fik job derude og kæresten er derfra.

Da vi skulle købe hus kunne det ikke lade sig gøre i Ebeltoft da huspriserne er meget høje. Et hus i samme stand som vores koster 1,3 mio i Ebeltoft. Vi fandt vores i Balle som ligger midt mellem Grenå og Ebeltoft og det kostede 595.000. Planen er at vi skal blive boende her til vores dages ende. Synes det er en lille hyggelig by

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Sønderskov - en by med 5 huse og fælles lokum.. Da min mor og min far gik fra hinanden flyttede vi fra Sønderskov til Hjørring. Hvor vi boede indtil min mor mødte min stedfar og de så flyttede sammen i Gærum(eller rettere sagt på bøhlandet ved Gærum - 2,5 kilometer til nærmeste asfalteret vej, som kun førte op til en større grisefarm).

Da min mor og min stedfar efter 12 samliv vælger at gå fra hinanden flytter vi unger med min mor tilbage til Hjørring igen. Hvor jeg aldrig rigtigt fandt mig til rette efter at have boet på bøhlandet(der var for meget larm og for lidt luft i Hjørring) Hvilket gjorde at der manden og jeg skulle flytte sammen efter 4års kæresteri valgte vi byen Vrå. Hvor vi bor til leje.

Men vi håber på at få vores eget nedlagte landbrug en dag(det kræver dog bare at jeg finder arbejde først)

Vi har valgt at bo i Vrå/uden for Vrå fordi jeg ikke føler mig tilpas i byen og manden ikke føler sig tilpas på bøhlandet, så vi valgte en lille by som har alt hvad der behøves for børnefamilier.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født og opvokset i Nordsjælland, men har nu taget springet til udlandet.

Til jeg var 2 år boede vi i Fredensborg i Nordsjælland

2-19 år boede jeg i Birkerød i Nordssjælland

19 år- 22 år boede jeg i Charlottenlund nær København

22-24 år boede jeg i København NV

24-ca 26 boede jeg Vanløse

26-33 år boede vi i Frederikssund hvor vi byggede hus

33 år bosat i Tyskland nær Munchen

Jeg elsker Nordsjælland og var vi ikke flyttet til udlandet boede vi der stadig. Nu er vi flyttet til udlandet, da vi gerne ville væk fra Danmark og min mand fik arbejde her. Her er så også rigtig dejligt og er et rigtig godt bytte for Nordsjælland. Før havde vi vand, nu har vi skov og midderlalderbyer tæt på J

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg har boet mange steder som barn, men hele tiden i området omkring Slagelse - for det meste på landet. Så flyttede jeg som 21-årig i lejlighed inde i slagelse med kæresten og i 2009 købte vi så hus i Taastrup (mellem Kbh og Roskilde), hvor vi stadig bor :loveshower

Vi flyttede til Taastrup pga. mandens arbejde, sådan at vi bor tæt på minimum en af vores arbejdspladser, så man altid er i nærheden hvis der sker børnene noget. Jeg har nemmere ved at finde arbejde forskellige steder (lærer).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Aabenraa, men boede der kun kort, inden vi flyttede til Rødekro. Her boede vi, indtil jeg var 12 og mine forældre blev skilt - og så flyttede vi tilbage til Aabenraa igen. :)

Fra jeg var 18 til 19 boede jeg i Luxembourg som au pair. Da jeg kom hjem, flyttede jeg så til Albertslund, fordi jeg begyndte at læse.

Dagen efter jeg flyttede herover, lærte jeg min mand at kende, og efter 1½ år flyttede vi i en lejlighed i Høje Taastrup. Vi valgte den by, fordi den var et kompromis mellem mit studiested (Amager), min mands arbejde (Køge) og min rideskole (ved Ballerup).

For godt tre år siden købte vi så vores hus i Hedehusene. Og jeg elsker det! Vi har fået en del venner i dette område, og Hedehusene er en dejlig lille by, som alligevel ligger tæt på det meste. :)

Vi satser på at blive boende her, men er dog endnu ikke så fastlåste, at vi ikke vil flytte, hvis drømmejobbet byder sig et andet sted for en af os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er født i Aalborg... Da jeg var ca. 6 mdr flyttede vi alle til Hedehusene på sjælland hvor vi boede til jeg var ca. 8 år... mine forældre ville gerne tilbage til nordjylland... min far fik arbejde i skagen, så der gik turen op... der mødte jeg også min mand og vi flyttede til nørresundby sammen da jeg var 18 år... vi flyttede til aalborg området for at gå i gang med uddannnelser... der boede vi i 7 år indtil marts i år hvor vi flyttede til Vodskov.... vi regner med at flytte tilbage til Nørresundby om ca. 5 år og så blive der!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er opvokset på Amager, og har tilbragt hele min barndom der, fordelt på 3 lejeligheder.

Da jeg fylder 17 møder jeg C og efter 6 måneder flytter jeg ind i hans ungdomsbolig i Roskilde. Dog er den så lille, at det ikke er lovligt at bo 2 der, så vi søger efter noget større, og 4 måneder senere flytter vi ind i en lidt større lejlighed i samme skønne område.

C får svendeprøven samme uge som jeg bliver student, og vi havde derefter 3 måneder til at finde noget nyt. Vi kunne ikke rigtig finde noget på forhånd, for det havde vi ikke råd til. Men nu var C udlært, og vi kunne få en rigtig lejlighed.

Vi leder vidt og bredt på hele Sjælland, kigger på lejlighed i Holbæk og Hillerød, og kommer ud og ser en lækker lejlighed i Hillerød. Vi takker først nej, da den koster en del mere end vi er vandt til, og ledet videre. Men det går hurtigt op for os, at det ikke bliver bedre end lejligheden i Hillerød, og da vi bliver tilbudt en anden lejlighed magen til den første, slår vi til.

Her har vi så boet i snart 4 år. Vi har haft en del bøvl med lejligheden, og har været ved at købe både hus og lejlighed siden hen, men det er ikke blevet til noget, så nu bliver vi her, til vi kan købe hus, når jeg er færdig med at studere engang :)

Håber det kan blive omkring Roskilde. Der har vi begge følt os meget tilpas og velkomne, og det er tæt på den meste af familien :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været en del omkring efterhånden...

ER født og opvokset i Værløse, så da jeg skulle flytte hjemmefra skulle jeg langt væk, og det kunne kun gå for langsomt...

Jeg fik så en lejlighed i Vollsmose (Odense NØ) hvor jeg boede et års tid, indtil min ex og jeg flyttede til Vindinge (5km uden for Nyborg)

Jeg mener vi boede i Vindinge et par år; men så fik stedet vi boede ny ejer og det var lidt noget rod, så vi købte hus i Nyborg.

Endnu et par år gik, og så indså jeg endelig at det bestemt ikke var ham jeg skulle blive gammel med, så jeg pakkede stationcar'en og kom hjem til mors kødgryder :P

Jeg flyttede ind hos en ny kæreste i Helsinge og boede der et par år, hvorefter mors kødgryder åbenbart kaldte igen ;)

Jeg boede så et par mdr hos min mor og en veninde her i Herlev; indtil jeg var så heldig at få min egen lejlighed i Herlev også :)

At min mand så dukkede op og flyttede med ind er så en anden historie :wub

Men det er rart at bo i Herlev... vi er ret tæt på min familie, men alligevel det stykke væk som jeg har brug for; og så er der ikke så langt ind til Kbh... Carsten stammer fra Helsingør, så der er lidt langt til hans familie, men når vi får bil igen letter det en del ^_^ og han er også glad for at bo "hernede"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER