micro

7-årige begår hærværk

14 indlæg i dette emne

Har lige set i tv om de 7-årige drenge der har begået hærværk. Jeg vil ikke, i dette indlæg, forholde mig til skolens reaktion og bortvisning, blot konstatere at noget måtte der jo gøres. Og min holdning er, at der må være gået noget galt i deres opdragelse, men jeg kender jo ikke baggrunden...

MEN hvordan ville DU reagere, hvis din 7-årige begik hærværk på den måde? Og ikke kun een gang. Hvad ville konsekvensen i hjemmet være?

Jeg ville blive splitterragende tosset! Og der ville være store konsekvenser! Jeg ved ikke hvordan, for hvor meget kan man straffe en 7-årig og hvor længe skulle de "mærke" det? Jeg vil tro at der, efter en skideballe af dimensioner, ville blive tale om en stuearrest i en længere periode, hvor der INGEN frihed ville være udenfor hjemmet. Og måske en inddragelse af lommepengene? Men hvor længe det ville være hensigtsmæssigt ift. alderen, ved jeg faktisk ikke?

Hvordan ville det være smartest at "straffe" for at få barnet til at indse, hvor forkert det var?

Nogle bud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har lige set i tv om de 7-årige drenge der har begået hærværk. Jeg vil ikke, i dette indlæg, forholde mig til skolens reaktion og bortvisning, blot konstatere at noget måtte der jo gøres. Og min holdning er, at der må være gået noget galt i deres opdragelse, men jeg kender jo ikke baggrunden...

MEN hvordan ville DU reagere, hvis din 7-årige begik hærværk på den måde? Og ikke kun een gang. Hvad ville konsekvensen i hjemmet være?

Jeg ville blive splitterragende tosset! Og der ville være store konsekvenser! Jeg ved ikke hvordan, for hvor meget kan man straffe en 7-årig og hvor længe skulle de "mærke" det? Jeg vil tro at der, efter en skideballe af dimensioner, ville blive tale om en stuearrest i en længere periode, hvor der INGEN frihed ville være udenfor hjemmet. Og måske en inddragelse af lommepengene? Men hvor længe det ville være hensigtsmæssigt ift. alderen, ved jeg faktisk ikke?

Hvordan ville det være smartest at "straffe" for at få barnet til at indse, hvor forkert det var?

Nogle bud?

Jeg ville også blive edderspændt rasende.

Jeg er ikke sikker på hvor længe vil være passende for en 7 årig. Et slag på tasken ville være en uge uden sjov og ballade, men det er svært at sige før man står i situationen. Det vil sige ingen TV, PC, telefon (hvis 7 årige har det)venindebesøg eller fritidsaktiviteter udenfor hjemmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er min ældste kun 4 år gammel, men hun kender allerede nu forskel på rigtigt og forkert i forhold til at ødelægge ting.

Jo jo der kan ske uheld, men jeg vil vove den påstand at hun ikke vil ødelægge andres ting bevidst som det er tilfældet med disse drenge.

Jeg mener ligesom trådstarter at der må være gået noget galt i opdragelsen. Og havde det været mine børn ville jeg føle jeg havde fejlet som mor. Big time...

Jeg ved ikke hvad konsekvensen ville være, men jeg er ret sikker på det ville involvere frihedsberøvelse (stuearrest, ingen vennebesøg, lommepenge inddraget og lign. men hvor længe denne straf ville vare har jeg absolut ingen anelse om.

M.h.t. lommepengene ville jeg måske synliggøre at man skal erstatte ting man ødelægger ved at reducere i lommepengene. Selvom forsikringen vil dække skadesomkostningerne tror jeg ikke det skader at lære denne lektie. Tværtimod.

Når man som 7-årig allerede er ude i den slags kriminalitet tror jeg at man skal slå hårdt mod hårdt. Det er satme tidligt at begynde den slags "karriere" :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skamme mig og være SÅ flov, over at jeg ikke havde opdraget børnene bedre :(

Hvad konsekvensen ville være, ved jeg ikke helt. Jeg er generelt ikke tilhænger af stuearrest og andre typer "frihedsberøvelse", men jeg synes det giver god mening at skære i lommepengene med en forklaring om at når man ødelægger ting, så koster det.

Ellers ville min tilgang nok "bare" være at snakke med barnet og undersøge, hvad i alverden, der er gået galt... Nu har jeg ikke lige hørt om den sag, som du nævner, men jeg tænker at det jo kunne være en reaktion fra barnets side på et eller andet frygteligt i hjemmet. Og i så fald, ville det jo nok give mere mening at løse det "underliggende" problem end at straffe. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville godt nok være rasende, for sådan er mine børn ikke opdraget. Det er svært at sige hvad straffen ville være. Men straffen her ville nok være en uge uden fjernsyn, vennebesøg, mobil, sport og lommepengene ville blive indbraget. Efter en uge kan vi begynde med fjernsyn, sport og mobil igen. Straffen ville nok ikke være mere end de 14 dage, og lommepengene kunne vi så finde ud af hvad vi gjorde med derefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad konsekvensen ville være, ved jeg ikke helt. Jeg er generelt ikke tilhænger af stuearrest og andre typer "frihedsberøvelse"

Heller ikke her.

Men jeg tror man er nødt til at være MEGET konsekvent hvis ens børn i en alder af 7 år kan finde på hærværk af denne kaliber.

Ved at frihedsberøve dem som 7-årige hvor der kan "afsones" hjemme i et trods alt kærligt miljø med mor der elsker sit barn uanset barnets handlinger sparer man måske sit barn for at skulle afsone som voksen i en celle med "Big Barske Børge".

At frihedsberøve sit barn med stuearrest betyder jo ikke at barnet skal sidde på gulvet og glo ind i en væg. Det betyder jo bare at barnet får frataget nogle privilegier, heriblandt muligheden for at gå udenfor hjemmet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heller ikke her.

Men jeg tror man er nødt til at være MEGET konsekvent hvis ens børn i en alder af 7 år kan finde på hærværk af denne kaliber.

Ved at frihedsberøve dem som 7-årige hvor der kan "afsones" hjemme i et trods alt kærligt miljø med mor der elsker sit barn uanset barnets handlinger sparer man måske sit barn for at skulle afsone som voksen i en celle med "Big Barske Børge".

At frihedsberøve sit barn med stuearrest betyder jo ikke at barnet skal sidde på gulvet og glo ind i en væg. Det betyder jo bare at barnet får frataget nogle privilegier, heriblandt muligheden for at gå udenfor hjemmet.

Jamen det kan jeg sagtens følge. :) Derfor er jeg nok også lidt i tvivl om, husarrest kunne komme på tale i så slemt et tilfælde som det her... Ved det bare ikke helt. Og håber sørme, at jeg aldrig behøver finde ud af det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad konsekvensen ville være, ved jeg ikke helt. Jeg er generelt ikke tilhænger af stuearrest og andre typer "frihedsberøvelse",

Heller ikke her.

Men jeg tror man er nødt til at være MEGET konsekvent hvis ens børn i en alder af 7 år kan finde på hærværk af denne kaliber.

Ved at frihedsberøve dem som 7-årige hvor der kan "afsones" hjemme i et trods alt kærligt miljø med mor der elsker sit barn uanset barnets handlinger sparer man måske sit barn for at skulle afsone som voksen i en celle med "Big Barske Børge".

At frihedsberøve sit barn med stuearrest betyder jo ikke at barnet skal sidde på gulvet og glo ind i en væg. Det betyder jo bare at barnet får frataget nogle privilegier, heriblandt muligheden for at gå udenfor hjemmet.

Jamen det kan jeg sagtens følge. :) Derfor er jeg nok også lidt i tvivl om, husarrest kunne komme på tale i så slemt et tilfælde som det her... Ved det bare ikke helt. Og håber sørme, at jeg aldrig behøver finde ud af det :P

Jeg satser også på aldrig at erfare hvad jeg ville gøre i situationen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det ved jeg slet ikke. Jeg er målløs over at det kan ske. Jeg havde et tilfælde i sidste uge med min dreng, som er 4 år. En anden dreng i BH er 5 år og sammen havde de kommet søm ud i sandkassen, hvilket jeg synes er meget slemt, da det kan skade de små børn og store børn. Straffen i børnehaven var at de skulle gå rundt med en voksen overalt og det synes jeg er fint. Det blev ophævet efter en uge for min søn, men ikke for den anden. Den anden dreng har jeg skrevet om herinde før. Han er lidt en ballademager og jeg ved at han lokkede min søn med til det andet. Min søn siger at han ikke ville, men at den lidt større dreng sagde at han skulle.

Så hvad var min straf. Jeg tog en lang snak med min søn om hvad der var rigtigt og forkert og så gjorde jeg en ting som jeg var ked af. Jeg sagde at han ikke måtte lege med den anden dreng mere. Og det er dobbeltmoralsk synes jeg. Nu er jeg med til at den dreng bliver ekskluderet yderligere og dermed er i endnu større risiko for at lave ballade. Men jeg anede simpelthen hen ikke hvordan jeg ellers skulle gøre. Jeg tænkte bare på at få min søn tilbage på sporet og lege med hans bedste ven og det lykkedes! Den anden dreng var også ekskluderet af fællesskabet allerede fra de ældstes side, da min søn startede i børnehaven. Men han er ellers rigtig sød og næsten lidt for sød. Han har fra starten ville holde mig i hånden hele tiden, så jeg er rigtig ked af at ekskludere ham.

Nå men videre til straffen herhjemme. Hele ugen glæder min søn sig til at få disneydessert og lidt slik. Det måtte han ikke få før børnehaven fortalte mig at han var en god dreng igen. Det virkede!!!

og som udgangspunkt, selvom det er synd, virker det vel altid at fjerne noget som børnene er glade for. Så måske ville jeg i så grumt et tilfælde som det de 7 årige har gjort, vælge at pakke al legetøj ned og putte det på loftet og kun se voksen-tv - indtil de forstår hvor galt det de har gjort er. Jeg ville også arbejde på at få drengene væk fra hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke kan give en manglende opdragelse skylden her, ikke i denne tid vi lever i desværre, der er gruppepres og mobning en stor grund til, at selv søde og harmoniske børn kan lave hærværk og andet grusomt.

jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, det er svært at sige år min søn kun runder 4 år, men glad vil jeg i den grad ikke kunne påstå at jeg ville blive, og stuearrest ville nok også være en del af "afstraffelsen".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skamme mig og være SÅ flov, over at jeg ikke havde opdraget børnene bedre :(

Hvad konsekvensen ville være, ved jeg ikke helt. Jeg er generelt ikke tilhænger af stuearrest og andre typer "frihedsberøvelse", men jeg synes det giver god mening at skære i lommepengene med en forklaring om at når man ødelægger ting, så koster det.

Ellers ville min tilgang nok "bare" være at snakke med barnet og undersøge, hvad i alverden, der er gået galt... Nu har jeg ikke lige hørt om den sag, som du nævner, men jeg tænker at det jo kunne være en reaktion fra barnets side på et eller andet frygteligt i hjemmet. Og i så fald, ville det jo nok give mere mening at løse det "underliggende" problem end at straffe. :)

jeg er enig her, for jeg tror også at problemet med dette barn er noget psykisk, at der er et eller andet, som bare slet ikke fungere for ham. Og at han så har reageret på denne måde for at gøre opmærksom på, at der er et problem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er enig her, for jeg tror også at problemet med dette barn er noget psykisk, at der er et eller andet, som bare slet ikke fungere for ham. Og at han så har reageret på denne måde for at gøre opmærksom på, at der er et problem.

Men det var jo 3 drenge, der har gjort det, så jeg tror ikke man kan give det skylden i dette tilfælde? Gruppepres, måske, men det ville være for underligt, hvis alle 3 havde psykiske problemer, som udmøntede sig sådan, ville det ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det var jo 3 drenge, der har gjort det, så jeg tror ikke man kan give det skylden i dette tilfælde? Gruppepres, måske, men det ville være for underligt, hvis alle 3 havde psykiske problemer, som udmøntede sig sådan, ville det ikke?

nu kender jeg ikke til sagen, men jeg tror bl.a. gruppepres, og at de evt. føler sig udstødte eller lignende kunne være baggrunden. Men mit barn ville i hvertfald få af vide, at det gjorde man ikke, og synes den med lommepengene kunne være en god straf, at pengene skulle gå til tilbagebetaling af det ødelagte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville skamme mig og være SÅ flov, over at jeg ikke havde opdraget børnene bedre :(

Hvad konsekvensen ville være, ved jeg ikke helt. Jeg er generelt ikke tilhænger af stuearrest og andre typer "frihedsberøvelse", men jeg synes det giver god mening at skære i lommepengene med en forklaring om at når man ødelægger ting, så koster det.

Ellers ville min tilgang nok "bare" være at snakke med barnet og undersøge, hvad i alverden, der er gået galt... Nu har jeg ikke lige hørt om den sag, som du nævner, men jeg tænker at det jo kunne være en reaktion fra barnets side på et eller andet frygteligt i hjemmet. Og i så fald, ville det jo nok give mere mening at løse det "underliggende" problem end at straffe. :)

Meget enig! :ditto

Det kan godt være man bliver tosset, men det må vel også lidt være på sig selv? For hvor har de lært at have så lidt respekt for andres ting? Det er jo trods alt forældrene der burde lære deres børn om ret og uret.

Jeg synes der er mange forældre (og jeg mener ikke nogen herinde, eller myntet på nogen bestemt) der bare fralægger sig ansvaret, og regner med, at når de er i skole, så er de skolens ansvar ligegyldigt hvad de gør. Det mener jeg er ansvarsfralæggelse, for man har altid selv til en vis grad et medansvar for, hvordan ens barn opfører sig- i hvert fald efter min mening :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER