Solvej99

At betale sig til planlagt kejsersnit

32 indlæg i dette emne

Jeg ville ønske man kunne bruge noget mere tid på at snakkede med den fødende og få afklaret hvor frygten ligger så man kan arbejde med det og de kan føde normalt! KS er ikke bare sådan lige, det er en stor operation og man er busted bagefter.. Jeg gik hjem fra fødsel 5 timer efter og jeg er ikke sikker på den fødende der vælger PKS er klar over at man ikke bare lige er oppe og gå bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Men uanset hvad er jeg enig med Smilla i at vi skal have skatten ned så dem der kan selv og tjener godt kan få noget mere ud af det end de gør i dag... Incitamentet for at arbejde mere er der snart ikke for mig da jeg så vil ramme topskat og det gider jeg faktisk ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår så ikke, at der er nogen, der vil betale sig fra et kejsersnit på et privathospital,når man som gravid selv må vælge om man vil føde ved kejsersnit eller vaginalt på et offentligt hospital <_<

Kh Camilla, der tager den "gammeldags" måde igen - mest fordi jeg er vild med lattergassen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke muligt at føde på privathospital i Danmark, kun på fødeklinik uden lægetilsyn og der udføres ikke kejsersnit, så det er en meget teoretisk diskussion.

Kejsersnit kan, i Danmark, kun udføres i offentlig regi og ud fra medicinske indikationer.

Mange hilsner

solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er an på hvilket sygehus hun skal føde på :) Jeg måtte ikke få KS selv om jeg havde en frygtelig fødselsoplevelse med Mille.. De ville til nød og næppe gå med til en igangsætning, men jeg måtte virkelig ned på mine grædende knæ for, at få det..

Sygehuset vil til hver en tid anbefale en helt almindelig fødsel, hvis det er muligt, da der også er komplikationer ved et KS og her bagefter er jeg hamrende glad for jeg ikke fik KS, men blev sat igang og fødte vaginalt...

Om folk betaler sig fra et KS kan jeg ikke få ondt bag i af, det er folk egen beslutning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke muligt at føde på privathospital i Danmark, kun på fødeklinik uden lægetilsyn og der udføres ikke kejsersnit, så det er en meget teoretisk diskussion.

Kejsersnit kan, i Danmark, kun udføres i offentlig regi og ud fra medicinske indikationer.

Mange hilsner

solskin

Super Info.

Men det behøver ikke kun være pga komplikationer eller man fejler noget.

Du kan godt ønske at føde ved Ks, om man får det er en anden snak med jeg ha en veninde som fik det, og hendes grund var at hun ikke ville ligge kontrollen og hendes mand skulle ikke se hende i de forskellige situationer og hun fik Ks :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

om folk vil betale sig til et kejsersnit, det må de fuldstændig selv om, det er deres penge.... og inders inde vil jeg da også sige: kvindens krop, kvindens valg.... min personlige holdning er at jeg ikke forstår kvinder som udelukkende vælger kejsersnit pga. frygt, især hvis det er deres første gang.... har man tidligere haft en meget ubehagelig oplevelse med en fødsel kan jeg bedre forstå frygten.... men er det første gang, ja så ved man jo af gode grunde ikke hvad der skal ske.... jeg skal føde første gang, og har ikke et eneste sekund overvejet et kejsersnit, jeg vil da selvfølgelig føde helt naturligt.... hvis det er muligt selvfølgelig.... så altså konklusionen må være fra mig: i sidste ende er det kvindens eget valg, men det er uden for min fatteevne hvorfor man bevidst vælger et kejsersnit, fordi man er bange for smerterne.... det bliver jo ikke ved for evigt, og når først det er ovre og man ligger med den lille guldklump der, så må det da være det hele værd.... som andre herinde før har nævnt, er man meget hæmmet efter et kejsersnit, for det er jo en stor operation.... hvorfor folk ville gennemgå det, i stedet for at føde som kvinder og dyr har gjort siden stenalderen, forstår jeg ikke.... men igen, deres valg.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER