TroldeMor

Er der grænser for hvor længe de må sove?

14 indlæg i dette emne

Jeg har lidt af et luksusproblem..... Marlon sover rigtig længe om natten, og jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er FOR længe....

Fx i går, fik han mad kl 17.00 og så lagde vi ham i barnevognen ca kl 19.00..... Kl 11.00 gik vi i seng, og flyttede ham ind på værelset. Og han vågnede først kl 6.00 (!!) i morges..... Dvs. at han havde sovet 11 timer.... Og havde ikke fået mad i 13 timer.....

Og det skal siges at han havde taget en 4 timers lur i barnevognen indtil kl 17.00 :o

Altså.... Det er ikke fordi jeg klager :P Men er der andre der har oplevet at de små kan sove så længe, og er det ok?

Det skal lige siges at han er flaskebarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er helt fint, han skal nok sige til hvis han er sulten... :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder jo bare helt fint... lad ham endelig sove.

Men tænker om du så ikke bare skal putte ham i sengen kl. 19 istedet for barnevognen ?

Jamie kommer i seng mellem 19 og 20 (sommetider 21), afhængig af hvornår han er træt.

og han sover til kl. 5-7.-Spiser, og sover videre.

Det er ikke særlig tit at han vågner om natten.

I nat lå han godt nok og gryntede lidt i søvne efter sutten - men jeg tog ham op alligevel, da mine bryster var overspændte.

Nyd at han allerede sover igennem.. lad være med at begynde at vække ham - det vil bare ødelægge det igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.. selvfølgelig hvis han pludselig begynder at tabe sig, så tror jeg lige du skal vende den med SP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt fint, han skal nok sige til hvis han er sulten... :kram2

Tusind tak for dit svar :kram2

Det lyder jo bare helt fint... lad ham endelig sove.Men tænker om du så ikke bare skal putte ham i sengen kl. 19 istedet for barnevognen ?Jamie kommer i seng mellem 19 og 20 (sommetider 21), afhængig af hvornår han er træt.og han sover til kl. 5-7.-Spiser, og sover videre.Det er ikke særlig tit at han vågner om natten.I nat lå han godt nok og gryntede lidt i søvne efter sutten - men jeg tog ham op alligevel, da mine bryster var overspændte.Nyd at han allerede sover igennem.. lad være med at begynde at vække ham - det vil bare ødelægge det igen.

Han er bare så meget nemmere at putte i barnevognen, og når han står ude kan vi også bedre høre musik, se fjernsyn ordne flasker osv. uden at forstyrre ham....

Men måske er det bare at gøre os selv en bjørnetjeneste.... Skal han bare vænnes til at sove i "larmen"?

Og uha... Nyder at han sover igennem.... Tvivl ikke på det ;) Synes bare han sover utrolig længe, men er glad for at det ikke gør noget :)

Og tak for dit gode svar :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke i skal bekymre jer :)

Sofia sover fra klokken 17-20 og får mad og sover igen fra 21-05. Hun kommer op og får noget mad og noget tøj på og sover så igen hele formiddagen, så hun sover også meget synes jeg..

Men hvis du alligevel er urolig, så prøv at kontakte din SP, så er jeg sikker på hun kan berolige dig lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne ikke få nadja til sove i larm da hun var lille.. mener hun var 10 mdr så skulle vi prøve fordi vi selv holdt fest og så fra at hun vågnede hvis en ad os nyste i anden ende af huset til hun bare sov fra alt var bare lge fra den ene dag til den anden.. så ville ikk være bange for at gøre jer selv en bjørnetjeneste.. bare gør det der nemmest og mest bahageligt for jer NU

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi kunne ikke få nadja til sove i larm da hun var lille.. mener hun var 10 mdr så skulle vi prøve fordi vi selv holdt fest og så fra at hun vågnede hvis en ad os nyste i anden ende af huset til hun bare sov fra alt var bare lge fra den ene dag til den anden.. så ville ikk være bange for at gøre jer selv en bjørnetjeneste.. bare gør det der nemmest og mest bahageligt for jer NU

Meget kloge ord ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for dit svar :kram2

Han er bare så meget nemmere at putte i barnevognen, og når han står ude kan vi også bedre høre musik, se fjernsyn ordne flasker osv. uden at forstyrre ham....

Men måske er det bare at gøre os selv en bjørnetjeneste.... Skal han bare vænnes til at sove i "larmen"?

Og uha... Nyder at han sover igennem.... Tvivl ikke på det ;) Synes bare han sover utrolig længe, men er glad for at det ikke gør noget :)

Og tak for dit gode svar :biglove

Det kan jeg godt forstå - at det så er nemmere.

men tænker om det ikke kan blive forvirrende at ligge sig til at sove et sted, og så vågne op et andet?

Hvis du vil vænne ham til at falde i søvn i hans seng, så tror jeg helt klart at det snart skal køres ind.

Synes allerede at det er nu man kan se vanerne komme :)

og ang. larmen, så tror jeg ikke at du skal bekymre dig, det skal han nok vende sig til.

samtidig er det betryggende for at man stadig kan "høre" mor og far :)

At gå på listetæer fordi baby sover er ikke godt. efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå - at det så er nemmere.

men tænker om det ikke kan blive forvirrende at ligge sig til at sove et sted, og så vågne op et andet?

Hvis du vil vænne ham til at falde i søvn i hans seng, så tror jeg helt klart at det snart skal køres ind.

Synes allerede at det er nu man kan se vanerne komme :)

og ang. larmen, så tror jeg ikke at du skal bekymre dig, det skal han nok vende sig til.

samtidig er det betryggende for at man stadig kan "høre" mor og far :)

At gå på listetæer fordi baby sover er ikke godt. efter min mening.

Helt enig i det med rødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt af et luksusproblem..... Marlon sover rigtig længe om natten, og jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er FOR længe....

Fx i går, fik han mad kl 17.00 og så lagde vi ham i barnevognen ca kl 19.00..... Kl 11.00 gik vi i seng, og flyttede ham ind på værelset. Og han vågnede først kl 6.00 (!!) i morges..... Dvs. at han havde sovet 11 timer.... Og havde ikke fået mad i 13 timer.....

Og det skal siges at han havde taget en 4 timers lur i barnevognen indtil kl 17.00 :o

Altså.... Det er ikke fordi jeg klager :P Men er der andre der har oplevet at de små kan sove så længe, og er det ok?

Det skal lige siges at han er flaskebarn :)

Dit heldige asen <_<

Ej lad du ham da for guds skyld sove! Så vidt jeg husker, så spiser han jo også ret meget pr. gang ikke? Han tager det han har brug for og som andre siger, han skal nok selv sige til, hvis han er sulten - sådan er de jo så herligt indrettet :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i det med rødt :)

Enig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lidt af et luksusproblem..... Marlon sover rigtig længe om natten, og jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er FOR længe....

Fx i går, fik han mad kl 17.00 og så lagde vi ham i barnevognen ca kl 19.00..... Kl 11.00 gik vi i seng, og flyttede ham ind på værelset. Og han vågnede først kl 6.00 (!!) i morges..... Dvs. at han havde sovet 11 timer.... Og havde ikke fået mad i 13 timer.....

Og det skal siges at han havde taget en 4 timers lur i barnevognen indtil kl 17.00 :o

Altså.... Det er ikke fordi jeg klager :P Men er der andre der har oplevet at de små kan sove så længe, og er det ok?

Det skal lige siges at han er flaskebarn :)

Er du da svedt, lad ham sove :loveshower

Han behøver det, men hvis han bliver sløj og stillle ville jeg gøre noget ikke før

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej et barn kan ikke sove for meget :) de har faktisk rigtig godt af det, for det er der hjernen vokser og udvikler sig. Så nyd det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER