Susanne

Er jeg mon den eneste

15 indlæg i dette emne

Et lidt mærkeligt spørgsgmål måske, men nu spørger jeg altså :blush

Jeg har indenfor de sidste ca. 14 dage lagt mærke til, at det er som om mine brystvorter bliver tørre. Altså ligesom hvis huden er tør og trænger til fugtighedscreme. Er der mon andre der oplever det og er løsningen bare alm. body lotion eller skal der et eller andet magisk til? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa...

ja jeg har faktisk døjet med brystbetændelse under denne graviditet... mystisk...

Men da jeg i sin tid havde fået min søn døjede han lidt med trøske, og sundhedsplejersekn anbefalede dengang Brentan Creme til ham.

Hun fortalte samtidig at jeg kunne smørre det på mine brystvorter, og det hjalp dengang mod ømme godt tilsuttede vorter.

Jeg nævnede det så for min læge da han sagde jeg havde brystbetændelse, og han skrev med det samme en recept og det har hjulpet mig.

Ved ikke hvad du kan gøre, men hvis de gør ondt, så snak med din læge eller jordmor, måske de kan hjælpe med et godt råd eller lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa...

ja jeg har faktisk døjet med brystbetændelse under denne graviditet... mystisk...

Men da jeg i sin tid havde fået min søn døjede han lidt med trøske, og sundhedsplejersekn anbefalede dengang Brentan Creme til ham.

Hun fortalte samtidig at jeg kunne smørre det på mine brystvorter, og det hjalp dengang mod ømme godt tilsuttede vorter.

Jeg nævnede det så for min læge da han sagde jeg havde brystbetændelse, og han skrev med det samme en recept og det har hjulpet mig.

Ved ikke hvad du kan gøre, men hvis de gør ondt, så snak med din læge eller jordmor, måske de kan hjælpe med et godt råd eller lign.

Jeg tror nu slet ikke det er så alvorligt. De er ikke mere ømme end ellers - det er bare som om huden er tør og skaller lidt. Min hud virker generelt mere tør end den plejer, men jeg har da aldrig oplevet det bredte sig til mine brystvorter :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke oplevet det - men er også begyndt at smøre mine bryster ind i bodylotion sammen med min mave :)

Jeg tror ikke rigtig på at bodylotion hjælper mod strækmærker - men hold op hvor ville jeg ærge mig, hvis jeg fik strækmærker og ikke havde gjort nogle forsøg på at forebygge det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har oplevet det med mine ;)

Jeg tror at bodylotion hjælper, men det er altså ikke skidesjovt at smøre lotion på brystvorterne, når de er ømme, så jeg gør det ikke så tit :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var dig, ville jeg købe noget e-vitamin salve/pasta i Matas, og smøre dem med. Jeg havde det også sidste gang jeg var gravid med Isabella. Jeg gjorde så den "fejl" at jeg ikke gjorde så meget ved det før jeg begyndte at amme- til min store fortrydelse ;) Det resulterede nemlig revnede brystvorter, da jeg begyndte at amme, og jeg skal hilse at sige, at dét gør nas! ;)

Jeg tror det er fordi hormonerne gør, at brystvorterne bliver større, og dermed også kan forårsage tørhed. Prøv at se om salven ikke virker. E.vitamin har nemlig en helende egenskab også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er rart at vide, at det ikke kun er mine der opfører sig sådan :rolleyes

Hvis jeg var dig, ville jeg købe noget e-vitamin salve/pasta i Matas, og smøre dem med. Jeg havde det også sidste gang jeg var gravid med Isabella. Jeg gjorde så den "fejl" at jeg ikke gjorde så meget ved det før jeg begyndte at amme- til min store fortrydelse ;) Det resulterede nemlig revnede brystvorter, da jeg begyndte at amme, og jeg skal hilse at sige, at dét gør nas! ;)

Jeg tænkte netop på, om det var sådan noget jeg skulle være opmærksom på :o Jeg vil straks begynde at smøre dem ind!

Tak for input, piger :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det er rart at vide, at det ikke kun er mine der opfører sig sådan :rolleyes

Jeg tænkte netop på, om det var sådan noget jeg skulle være opmærksom på :o Jeg vil straks begynde at smøre dem ind!

Tak for input, piger :lovebk

Tror det er en god idé. Jeg er i hvert fald begyndt ;) Og her stoler jeg ikke på, at almindelig bodylotion er nok- men det er måske fordi jeg husker meget tydeligt, hvor naller det gør, når baby suger i noget der er gået i stykker- kan næsten mærke endnu hvordan det føles :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun brystvorterne eller er det hele brystet? For jeg har siden uge tolv haft hårde brystvorter der skallede lidt og lægen sagde at det ikke var noget at være nervøs for, da det bare kan være indtørret "mælk". Altså ikke mælk, men det forstadie dertil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun brystvorterne eller er det hele brystet? For jeg har siden uge tolv haft hårde brystvorter der skallede lidt og lægen sagde at det ikke var noget at være nervøs for, da det bare kan være indtørret "mælk". Altså ikke mælk, men det forstadie dertil :)

De der indtørrede "mælke"-flager havde jeg også da jeg var gravid.... Troede også først det var tørhed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er en god idé. Jeg er i hvert fald begyndt ;) Og her stoler jeg ikke på, at almindelig bodylotion er nok- men det er måske fordi jeg husker meget tydeligt, hvor naller det gør, når baby suger i noget der er gået i stykker- kan næsten mærke endnu hvordan det føles :wacko

Av av av puha det havde jeg glemt tak ML :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bare have noget babysalve det koster ikke en bondegård.

Jeg havde samme problem, men det er gået væk af sig selv nu.

Men jeg begynder at smøre om nogle uger igen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det kun brystvorterne eller er det hele brystet? For jeg har siden uge tolv haft hårde brystvorter der skallede lidt og lægen sagde at det ikke var noget at være nervøs for, da det bare kan være indtørret "mælk". Altså ikke mælk, men det forstadie dertil :)

Det er kun brystvorterne og jeg har svært ved at tro på det er indtørrede 'ting' der kommer ud af mine bryster? :huh Jeg er jo ikke så langt henne og jeg har endnu ikke oplevet der kom noget ud.

Jeg tror det er som en anden skriver, at de er så udspilede og spændte, at det måske resulterer i hud der ikke kan følge med og som tørrer ud. Jeg må prøve at smøre det med noget salve eller olie af en slags. På mandag skal jeg til jordemoder og så kan jeg måske lige spørge hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kopattesalve er også rigtig godt til tørre brystvorter :blush Og det koster hellere ikke meget. Kan fås på apoteket.

"Indtørrede mælkeflager" har jeg også. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kopattesalve er også rigtig godt til tørre brystvorter :blush Og det koster hellere ikke meget. Kan fås på apoteket.

"Indtørrede mælkeflager" har jeg også. :P

Jeg har altid brugt kopattesalve, indtil jeg for et par år siden opdagede, at der er parabener i - så stoppede det! Desværre, for det virker fantastisk, men jeg smører det altså under ingen omstændigheder på min brystvorter, når jeg ved der er parabener i :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER