Pilaj

Brønderslevsagen

18 indlæg i dette emne

Har lige hørt i Nyhederne at faderen blev idømt forvaring på ubestemt tid og moderen fik 4 år. Venter stadig på de fortæller beløbet på godtgørelsen.

Hele den sag er simpelthen så sørgelig. Stakkels stakkels børn der har levet under de forhold :boo

Bliver samtidig også SÅ vred over at sådan noget kan ske i vores såkaldte velfærdssamfund. Forstår ikke at systemet i den grad kan svigte. Jeg havde troet at familieafdelingerne i kommnunerne havde lært et og andet af Tønder-sagen :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hørte at den ældste datter havde fået 150000 ud af de 967000 kr.

Straffene er rimelige, dog mener jeg at moderen godt kunne have fået et par år mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hørte at den ældste datter havde fået 150000 ud af de 967000 kr.

Straffene er rimelige, dog mener jeg at moderen godt kunne have fået et par år mere.

Synes helt sikkert faderens er rimelig. Det er immervæk den hårdeste straf man kan idømmes i DK. Synes bestemt også at moderen kunne have fået en 6-7 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja sagen er sørgeligt, og mon ikke der bliver strammet op hos kommunerne, så vi ikke kommer til at se lignende sager.

Jeg synes straffen til faren er okay. Men med moren, så ved jeg simpelthen ikke nok om sagen. Jeg har kun hørt at børnene ikke synes hun skal straffes så hårdt, for de vil ikke undværer hende...

Men godt de forældre, som kan finde på at udsætte børn for de ting nu bliver straffet, og hvad angår godgørelsen, så er der jo ikke noget beløb, som kan gøre det godt igen, de børn vil jo for altid have ar på sjælen.

Men godt de i det mindste får nogle penge, og så synes jeg vist også en stor undskyldning fra både forældrene men også fra kommunen er på sin plads, det er simpelthen ikke godt nok, at kommunen har sovet i timen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hørte at den ældste datter havde fået 150000 ud af de 967000 kr.

Straffene er rimelige, dog mener jeg at moderen godt kunne have fået et par år mere.

Ud af hvilke 967.000 kr.? Sprøger bare fordi jeg ikke ved et, og fordi jeg synes at 150.000 kr er et fuldstændigt latterligt lille erstatningsbeløb!! <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud af hvilke 967.000 kr.? Sprøger bare fordi jeg ikke ved et, og fordi jeg synes at 150.000 kr er et fuldstændigt latterligt lille erstatningsbeløb!! <_<

Den store datters bistandsadvokat havde krævet 967.000 kr for at illustrere de grusomheder pigen havde været igennem. Et voldtægtsoffer tilkendes omkring 40-50.000 til sammenligning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den store datters bistandsadvokat havde krævet 967.000 kr for at illustrere de grusomheder pigen havde været igennem. Et voldtægtsoffer tilkendes omkring 40-50.000 til sammenligning.

Tak for svar :) Ikke at de penge gør det bedre for den stakkels pige, men jeg synes alligevel det lyder af lidt.

Til gengæld er det godt at faderen bliver spærret inde på ubestemt tid. Moderen kunne efter min mening godt have fået en hårdere straf. Det er en forfærdelig, frygtelig sag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der er sørgeligt :( synes at moderen er sluppet for billigt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig faren han skulle usættes for det som børnene har været igennem.. Der er ingen børn som burde leve påd en måde de har gjort. Så han fortjener den straf han har fået:..Som i andre siger, så burde moren have en strengere straf.

Jeg har virkelig ondt af de børn, det er ganske forfærdeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Straffen skulle være ens da det er lige så slemt at være medløber som den udførende.

Men det vigtigst må da være at der bliver strammet lidt op i smfundet så det forhåbentlig ikke kommer til at ske igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er at børnene har været alle de grusomheder igennem og nu skulle fortælle om det i retten, men at forældren så har den frækhed at appelere dommen så den skal gå om og de igen skal igennem det hele, se det gør mig rasende :gal det viser hvor lidt hensyn de forældre viser deres børn fy for h.... de skulle spærres inde og nøglen skulle smides væk :gal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hørte lige i radioen her til morgen at grunden til datteren kun fik de sølle 150.000 kr eller var det ikke kun 50.000? var fordi de penge ikke er ment som erstatning for grusomhederne - og dermed en hjælp til at starte en ny tilværelse, for det er samfundets opgave.... :rolleyes:

Ai nu må de kraft******* spænde hjelmen!!! HVILKET SAMFUND!?!? Hende sagsbehandleren der trods TO politianmeldelser og MANGE anonyme og officielle anmeldelser om misrøgt og omsorgssvigt IKKE tog affære og troede på faderens ord?!?! :o

I min optik er hun lige så skyldig som moderen mindst fordi hun intet gjorde og det er de dælmer også nede på Lolland i Horslunde, hvor de boede før og også fik flere anmeldelser! De sku dælmer også spærres inde! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hørte lige i radioen her til morgen at grunden til datteren kun fik de sølle 150.000 kr eller var det ikke kun 50.000? var fordi de penge ikke er ment som erstatning for grusomhederne - og dermed en hjælp til at starte en ny tilværelse, for det er samfundets opgave.... :rolleyes:

Ai nu må de kraft******* spænde hjelmen!!! HVILKET SAMFUND!?!? Hende sagsbehandleren der trods TO politianmeldelser og MANGE anonyme og officielle anmeldelser om misrøgt og omsorgssvigt IKKE tog affære og troede på faderens ord?!?! :o

I min optik er hun lige så skyldig som moderen mindst fordi hun intet gjorde og det er de dælmer også nede på Lolland i Horslunde, hvor de boede før og også fik flere anmeldelser! De sku dælmer også spærres inde! :(

Hvor er det bare trist :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En ting er at børnene har været alle de grusomheder igennem og nu skulle fortælle om det i retten, men at forældren så har den frækhed at appelere dommen så den skal gå om og de igen skal igennem det hele, se det gør mig rasende :gal det viser hvor lidt hensyn de forældre viser deres børn fy for h.... de skulle spærres inde og nøglen skulle smides væk :gal

Ja det helt ude i hampen.... stakkels børn!!!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så frygteligt hele den sag :( Jeg håber bare de børn igen kan få en noglelunde normal tilværelse og et godt liv frem over... Jeg tror og håber der er en masse mennesker der hjælper dem på vej nu..

Faderen skal i min verden aldrig lukkes ud i samfundet igen.. Han er en meget syg mand,som selvfølgelig skulle have en forvaringsdom. Alt andet havde været helt ude i hampen..

Jeg kender ikke så meget til moderens historie, altså hvor meget hun har været med i det, for hun var jo også blevet tvunget af faderen og levede konstant under ham, så om de 4 år hun har fået er fair, kan jeg ikke udtale mig om...

Jeg tænker nu mest på børnene... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg håber bare ikke at børnene kommer til at bo hos deres mor igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes at alt ved denne sag er så forfærdeligt.

Stakkels stakkels børn...

Jeg har en veninde, der har været i pleje familie, da hun var teenager.

og den plejefamilie har fået 2 af børnene. - hun siger at de gør fremskridt.

Små - men gode fremskridt.

Håber bare sådan at alle børnene kommer godt igennem det og får et godt liv fra nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke ligefrem den mest skrivende person herinde, men jeg vil da gerne lige smide et par ord. Jeg synes det er ganske frygteligt det der er foregået. Samfundet har i høj grad svigtet de børn, men jeg tænker også at de forældre er blevet svigtet. De har jo ikke udviklet den adfærd helt ud af det blå. Faren tænker jeg ikke er stået op en morgen og har tænkt " nu vil jeg sku banke mine børn og misbruge dem seksuelt". Størstedelen af dem der udviser den form for omsorgssvigt har selv været udsat for det.

Jeg tænker at de forældre er selv misbrugte og omsorgssvigtede børn der nu er blevet voksne.

Og vil igen gerne lige understrege at jeg ikke synes det er i orden på nogen måde det der er foregået,men at de forældre selv er nogle stakler. Man bliver altså ikke "syg i hovedet" uden at det ligger enten et handicap som psykopati eller lign til grund for det, eller at man selv er vokset op under ligen forhold.

Blot lidt tanker fra mig.

Hilsen Katrine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER