Sookie

Er jeg ved at miste mælken ?

15 indlæg i dette emne

Sagen er den..

at jeg idag synes at mine bryster har været for bløde..

og idag efter Jamie spiste ved venstre bryst kl. 13.30- har det stortset været tomt siden.

Han spiser hver 2 - 2,5 time. der går sjældent 3 timer.

Kl. ca. 15.15 malkede jeg så ud på højre, hvor han som regel ville ha spist ved efter de 2 timer (han var ude og sove og jeg ud og købe nogle gaver, så farmand skulle give ham det på flaske).

80 ml. var der - og nok 10 dråber fra det venstre (som han havde fået fra 2 timer før).

Er det ikke lidt ? eller er det meget normalt for ammebørn?

Da jeg kom hjem efter 2 timer, sov han stadig.. så da han vågnede (17.30) blev han lagt til venstre side, men kunne mærke at han kun fik meget lidt.

så han blev lagt til højre side og der fik han så spist sig mæt.

Så blev han ammet igen kl. 20.15. ca. - på venstre.. men igen kunne jeg mærke at han næsten intet fik.

så han måtte igen til højre side og spise. Her fik han så lidt, men ved ikke om han blev helt mæt.

tænker om jeg er ved at miste mælken ? eller om det er fordi at det er her om aftenen ?

Han sover hele natten - vågner først ved 5-7 tiden, så kan det være derfor at jeg ikke har så meget sidst på dagen.?

Jeg har lige prøvet at malke ud igen her kl. 23. tror det blev til 10ml. samlet.

Hvis han vågner nu her, så ser det jo rimelig skidt ud, når der intet er.

Jeg vil godt nok bare blive så ked af det, hvis jeg ikke længere har mælk nok, eller hvis det er ved at forsvinde.

hvad skal jeg gøre? jeg VIL amme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan mælken i det hele taget godt bare forsvinde på den måde ?

Der har jo ikke været nogle ændringer. han spiser som han plejer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som da jeg ammede mine, da de blev de 3-4 måneder, måtte jeg til at give flaske ved siden af. Da jeg ikke havde mere mælk. Efter de begyndte at sove igennem om natten (5 og 7 uger gamle), så forsvandt mælken lige så stille også.

Jeg kan ikke lige huske alle de råd der er for hvad man kan gøre ;) For jeg gik bare lige så stille over til at give flaske helt i stedet for, de havde fået bryst de første 4-5 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg kan huske er. At du bare skal ligge ham til, eller ligge hud mod hud for at stimulere mælken og vist nok drikke en eller anden form for bajer det er noget jeg har hørt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg kan huske er. At du bare skal ligge ham til, eller ligge hud mod hud for at stimulere mælken og vist nok drikke en eller anden form for bajer det er noget jeg har hørt :loveshower

Ja det er rigtig hvidtøl skulle hjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg må hellere i gang med at drikke noget hvidtøl kan jeg høre :D

og noget hudkontakt.. vil prøve alt, jeg vil virkelig ikke stoppe med at amme nu. han er kun 2 måneder :(

Ammede min datter til hun var 8mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare grædefærdig...

han har indtil videre kun spist hos mig idag.

men han tømmer begge bryster fuldstændig og kan ligge og sutte i over en halv time!

jeg har prøvet at malke ud 1 gang - det var en time efter han havde spist i morges. 50ml i alt.

Han virker da ok mæt, han klager ikke.

men før kunne det jo virkelig mærkes når der var meget mælk i dem og det kunne mærkes når han havde spist.

så var brystet helt blødt - og det er sådan det er hele tiden nu.

han kunne spise sig mæt før ved et bryst... og bare spise i 5-10min til han var mæt.

han var endda tit ved at kløjes i det fordi der var så meget og det løb så hurtigt.

og nu er der bare ingenting... han sutter og sutter, men det er ikke meget han synker. og han kæmper sådan for det :boo

har drukket 1½ hvidt øl og det har ikke hjulpet.. har ligget hud mod hud med ham og malket ud.

jeg tør bare ikke at malke mere ud, hvis der så slet intet er til ham, når han så vil spise.

:huug

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke så meget forstand på amning, men jeg vil alligevel give et :kram2 og så råde dig til at prøve Ammerådgivningen

Jeg håber det kommer til at gå godt det hele :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mick ammede jeg i næsten 3 mdr. og så sluttede min produktion. Freja ammede jeg i 3½ månede så stoppede produktionen stille, men da den stille stoppede gik jeg igang med at drikke både den ene og anden øl jeg havde fået forslået plus amme the, der skete en lille ændring i mælkemængden, men jeg tissede en hel mere end jeg plejede og tabte mig over 20 kg på 2 mdr !!!!!! og så gad mælken ikke komme mere og jeg måtte slå mig på flasken til hende :boo

for nogen virker trickene og for andre ikke, men prøv alt hvad du kan prøve og så ikke stresse over det, for det kan også sætte en dæmper på produktionen (ja nemmere sagt end gjort) :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne det være fordi, mængden af mælk har tilpasset sig hans behov.

Giver det mening ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har været ude og bade med vores store pige idag.

inden vi kørte malkede jeg ud - nåede at få 30ml ud på hver og så vågnede han, hvor han spiste

det sidste der var på begge + fik flaske med de 60ml.

Da vi kom hjem igen havde han lige fået 100ml. mme.

så lagde ham til en time efter og der tømte han højre bryst for de få dråber der måtte ha været.

- prøvede at malke ud på det efter og der var ikke noget. malkede så det anden og der var kun 20ml.

Jeg vil prøve at ringe til lægen i morgen, da jeg har hørt at man kan få noget kvalmestillende på recept som fordobler mælke produktionen. jeg tror snart det er det sidste jeg kan gøre :(

synes jeg har prøvet alt.

Men jeg vil blive ved med at ligge ham til og malke ud og bare håbe at der kan komme gang i det igen.

men ser godt nok ud til at jeg skal acceptere at det er slut :(

Jeg fik sat en kobber spiral op i onsdags og mistænker lidt at det er den, der har påvirket mælken. det burde den dog ikke, da der ikke er hormoner i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare grædefærdig...

han har indtil videre kun spist hos mig idag.

men han tømmer begge bryster fuldstændig og kan ligge og sutte i over en halv time!

jeg har prøvet at malke ud 1 gang - det var en time efter han havde spist i morges. 50ml i alt.

Han virker da ok mæt, han klager ikke.

men før kunne det jo virkelig mærkes når der var meget mælk i dem og det kunne mærkes når han havde spist.

så var brystet helt blødt - og det er sådan det er hele tiden nu.

han kunne spise sig mæt før ved et bryst... og bare spise i 5-10min til han var mæt.

han var endda tit ved at kløjes i det fordi der var så meget og det løb så hurtigt.

og nu er der bare ingenting... han sutter og sutter, men det er ikke meget han synker. og han kæmper sådan for det :boo

har drukket 1½ hvidt øl og det har ikke hjulpet.. har ligget hud mod hud med ham og malket ud.

jeg tør bare ikke at malke mere ud, hvis der så slet intet er til ham, når han så vil spise.

:huug

hej.. kan godt følge dig i at du gerne vil amme.. men der sker ikke så meget hvis de skulle ryge på flaske, min storepige fik mælk hos mig i 1½mdr mens jeg til vores søn kun havde til 14dage. tilsidst var det noget med at jeg måtte amme hver 20min, og det var bare heller ikke godt.. Vores søn begyndte at melde ud at han ikke fik nok allerede på sygehuset (Aalborg) og der sagde de allerede et par dage efter fødslen at det var iorden med lidt erstatning men at jeg i såfald skulle give ham det stille og roligt med et lille snapseglas, så han stadigvæk kun forband suttereflex og det at få mad ud af det med mine bryster...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det nok lidt tidligt at sige noget.. men jeg kan ikke skjule min begejstring.

Jeg tror at jeg har fået produktionen op.

Jeg har ammet lillemanden 2 gange i nat (han plejer jo at sove igennem).

Han var ikke helt vågen og kunne sikkert at sovet videre med sutten,

men jeg lagde ham til alligevel.

så da han vågnede her kl. 9 lagde jeg ham til igen...

og han blev mæt ved bare det ene bryst - og gylpede en del efter. :loveshower

efter han havde spist, ville jeg malke det sidste ud. der var kun nogle dråber tilbage, så det passede lige.

så jeg malkede ud på den anden (tænker at jeg hellere må blive ved, så jeg kan holde profuktionen oppe).

og der var 70ml (selvom det kun var 3 timer siden han sidst fik der). :glad

Så nu håber jeg bare at jeg kan få lov til at blive ved med at producere.

og håber inderligt at det ikke kun er fordi det er morgen at der er mælk.

tak for alle knus og råd :lovebk :lovebk :lovebk :lovebk :tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det nok lidt tidligt at sige noget.. men jeg kan ikke skjule min begejstring.

Jeg tror at jeg har fået produktionen op.

Jeg har ammet lillemanden 2 gange i nat (han plejer jo at sove igennem).

Han var ikke helt vågen og kunne sikkert at sovet videre med sutten,

men jeg lagde ham til alligevel.

så da han vågnede her kl. 9 lagde jeg ham til igen...

og han blev mæt ved bare det ene bryst - og gylpede en del efter. :loveshower

efter han havde spist, ville jeg malke det sidste ud. der var kun nogle dråber tilbage, så det passede lige.

så jeg malkede ud på den anden (tænker at jeg hellere må blive ved, så jeg kan holde profuktionen oppe).

og der var 70ml (selvom det kun var 3 timer siden han sidst fik der). :glad

Så nu håber jeg bare at jeg kan få lov til at blive ved med at producere.

og håber inderligt at det ikke kun er fordi det er morgen at der er mælk.

tak for alle knus og råd :lovebk :lovebk :lovebk :lovebk :tak :kram2

Dejligt indlæg! :loveshower

Håber mælken fortsætter, så du kan amme så længe du gerne vil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at det ser ud til at komme igen, nu du gerne vil amme :kram:

Jeg drak hvidtøl, og lagde min datter hos mig i sengen i et helt døgn engang jeg var ved at miste mælken. Så tog min mand sig at alt andet imens, serverede endda mad for mig i sengen :P Det virkede, og tilbage kom mælken altså :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER