Guest

Gallakjole - hjælp til at vælge

16 indlæg i dette emne

Jeg har nu indkredset min jagt lidt på gallakjolerne og fundet nogle enkelte. Men har stadig behov for lidt hjælp til at vælge den helt rigtige.

Valget står mellem disse:

Hvad syntes I? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu indkredset min jagt lidt på gallakjolerne og fundet nogle enkelte. Men har stadig behov for lidt hjælp til at vælge den helt rigtige.

Valget står mellem disse:

Hvad syntes I? :loveshower

Flotte kjoler alle sammen, men ville nok vælge nr. 4 eller 5. Da de andre minder om brudekjoler og hvis det ikke er det de skal bruges til, ja så synes jeg de er for meget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte kjoler alle sammen, men ville nok vælge nr. 4 eller 5. Da de andre minder om brudekjoler og hvis det ikke er det de skal bruges til, ja så synes jeg de er for meget ;)

Hehe.. Jeg har bare i meget lang tid gået og drømt om en hvid gallakjole - og igen. Det kommer jo også an på tilbehøret. Planen er der i de kjoler med bindebånd skal sort silkebånd i, syes sorte blomster på, sorte smykker og sorte stiletter.

Og så for en god ordens skyld skal de ikke bruges til et bryllup. Kun til rigtige gallafester. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe.. Jeg har bare i meget lang tid gået og drømt om en hvid gallakjole - og igen. Det kommer jo også an på tilbehøret. Planen er der i de kjoler med bindebånd skal sort silkebånd i, syes sorte blomster på, sorte smykker og sorte stiletter.

Og så for en god ordens skyld skal de ikke bruges til et bryllup. Kun til rigtige gallafester. ;)

Selvom du satte alt det sorte på, ville jeg stadig synes det var en brudekjole. Store hvide kjoler er for mig brudekjoler, uanset tilbehør. Beklager ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper på 1 eller 5. Personligt ville jeg helt klart have valgt en kjole med farve på, men det er jo ikke det du har lyst til ;) 2 og 3 kan for mig kun være brudekjoler, men 1'eren kan jeg godt se for mig som en gallakjole, hvis der kommer noget fedt tilbehør til. På 4'eren er jeg ikke så vild med det sorte stykke...

Men både 1 og 5 synes jeg er flotte. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde 1éren været en anden farve, ville den have været PERFEKT. Men hvid er bare for brude.. Hvis jeg var til en gallafest, ville jeg nok synes det var underligt hvis en kom i sådan en brudekjole :rolleyes

Men jeg er helt vild med nr. 4 :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde 1éren været en anden farve, ville den have været PERFEKT. Men hvid er bare for brude.. Hvis jeg var til en gallafest, ville jeg nok synes det var underligt hvis en kom i sådan en brudekjole :rolleyes

Men jeg er helt vild med nr. 4 :loveshower :loveshower

Nu var det jo meget normalt i gamle dage - specielt i USA og England at man havde hvid kjole på til sit første bal. Derfor er jeg jo nok også lidt tilhænger af det. Og også fordi det er hvidt! Jeg ved jo næsten med 100% sikkerhed at ingen andre vil dukke op i en kjole magen til!

Og igen kommer det jo også meget an på tilbehøret man har, plus det at der også vil blive syet sorte blomster og bånd på kjolen. Det tror jeg ændrer den helt vildt. :)

Men nr. 4 er også bare vildt fed! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nr. 4 kan jeg godt lide

Synes som de andre at nr 1-3 er brudekjoler/brugekjoleagtige, uanset hvad der sys på og farverne på dette ;) Men det er jo også bare min smag. Nr 5 er jeg ikke så pjattet med :)

Desuden er jeg ret sikker på, at der ikke er nogen der kommer i en kjole magen til nr 4- det skulle da være noget af et tilfælde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med nr 4 og 5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 og 2 er også for meget brudekjole til mig - selv med sort tilbehør (som rent faktisk er meget populært bland brude for tiden). (ikke for at være grov - men så jeg en sådan hvid kjole til en gallafest, ville jeg tænkte at personen genbrugte sin brudekjole! beklager...)

3 er fin - 4 er FANTASTISK og 5 er ok.

Så helt klart 4'eren hvis jeg skulle vælge!!:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du gift? For ellers tror jeg faktisk du vil blive ked af at du allerede har haft "brudekjole" på til forskellige fester.... Jeg ved godt at de er lavet til "debutantes", men herhjemme vil alle bare tro at du har en brudekjole på..... Sorry ;)

Men jeg kan godt forstå din fascination.... De er smukke, og det kunne være fedt hvis alle ikke tænkte brudekjole!

Håber du finder den rette kjole.... Og :respekt hvis du skider på formerne, og bare VIL have din hvide kjole :D

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du gift? For ellers tror jeg faktisk du vil blive ked af at du allerede har haft "brudekjole" på til forskellige fester.... Jeg ved godt at de er lavet til "debutantes", men herhjemme vil alle bare tro at du har en brudekjole på..... Sorry ;)

Men jeg kan godt forstå din fascination.... De er smukke, og det kunne være fedt hvis alle ikke tænkte brudekjole!

Håber du finder den rette kjole.... Og :respekt hvis du skider på formerne, og bare VIL have din hvide kjole :D

:kram

Nej, det er jeg ikke. Tror heller ikke jeg bliver det de næste par år. ;)

Jeg ved godt Danmark er lidt "kedelig" på det punkt - har du hvidt på, har du brudekjole på. Lidt irriterende, for syntes virkelig hvide kjoler er så fantastisk smukke.

Jeg fortsætter i hvert fald min jagt og håber på jeg finder den perfekte kjole. For jeg VIL bare have min hvide kjole! Koste hvad det koste vil! ;)

Skal nok lave update med billeder, når den tid nærmer sig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er vild med nr 3 og 4 :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis den absolut skulle være hvid, så ville jeg vælge 3'eren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville nok vælge lige til galla noget andet end hvid.. Fordi den altid vil ligne en brudekjole.. og at vi er kedelige i DK er netop fordi vi har den tradition - hvis du fx tager til USA er man ikke på samme måde til hvide kjoler til bruden som i DK...

Hvis du VIL have en hvid kjole - så vælg en anden end en galla - for hvis kjolen fx er kortere, eller mere poppet - så ligner det slet ikke en brudekjole på samme måde..

Det er netop fordi du vælger hvid og galla den bliver brudekjole..

En hvid cocktailkjole ville fx IKKE udstråle brudekjole på samme måde.. (Måske mere konfirmand, men det er jo så hvad man selv synes)

I øvrigt er helt lyse gallakjoler utrolig upraktiske - da du kun kan have dem på en gang før de skal renses.. De er nemlig ofte så lange, så du får snavs for neden som er meget tydelig (Det må nogle af jer med brudekjoler kunne tale med om). Hvis man vælger en mørkere farve, kan man alt efter hvor meget man sveder osv, sagtens have den på flere gange hvis bare den bliver luftet og evt lige renset på de kritiske steder af en selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER