TroldeMor

Hjælp til baby-bøger...

7 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke lige om det er her dette emne hører til...

Men jeg mangler inspiration til nogle gode bøger, jeg kan læse her mens jeg er gravid, med vores første :kuller

Jeg har ingen forstand på børn/babyer... Så ville jo gerne læse lidt om hvad jeg kan forvente mig til april ;)

Jeg søger bestemt ikke "pædagogiske" bøger... eller bøger med "holdninger"... bøger der handler om girafsprog og tigerspring... forstår i hvad jeg mener?

Men hjertevarme bøger med gode råd og brugbare erfaringer... Og specielt bøger der omhandler den allerførste tid med baby.. og måske med nogle praktiske informationer :blush

Jeg har læst og nydt "Hvor lagde jeg babyen" af Julia Lahme... Men ser den mere som (super god) underholdning, end som en brugbar bog jeg kan få noget ud af sådan personligt...

Håber ikke det blev for indviklet hehe... og håber nogen har gode bog-forslag... It's a jungle out there...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey!

Jeg har læst Jools Oliver (Jamie Olivers kones bog) 'Minus 9 til 1' (altså fra før hun blev gravid til barnet var 1) - den er super sød at læse, der er gode opskrifter på mad og man får virkelig indblik i tankerne omkring at være gravid :)

Derudover har jeg Gitte Dencker, Fødselshjælperen, den er rigtig god for farmand :) Derudover Lennart Nilsson/Lars Hamberger 'Et barn bliver til' - de mest fantastiske billeder, især fra der hvor sædcellen møder ægget.. Mine veninder syntes den er for grafisk, jeg syntes den er FANTASTISK :)

Ellers vil jeg anbefale dig at gå på biblioteket og låne babyblade og bøger - jeg syntes det var super at kunne låne GRAVID-bladet gratis og rigtig mange af dem, har pløjet mig igennem dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg læste Anna Whalgren første gang. Hun er en erfaren mor, har en masse børn...

noget af det kan man bruge og andet er ikke brugbart...

den er lidt gammeldags og "langsom".. altså ikke en opslagsbog med stækefarver og moderne grafik.. tværtimod...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg har politikens store graviditetsbog.. fantastisk opslagsværk :)

Men.. overvejer en tur på biblioteket i næste uge.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for forslag :)

Jeg søger også bøger som man kan læse fra ende til anden, og ikke så meget er "kun til opslag".... Og måske også nogle nyere bøger :blush

Kom endelig med flere forslag! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv læst denne her flere gange.

Hjælp, jeg skal ha' barn : de tykke tøsers klub

af Hilary Gardener m. fl., oversat fra engelsk af Inge-Lise Jespersgård

2002. 220 sider

Forlag: PP Forlag

5 kvinder der mødtes på et fødselsforberedelseskursus, deler på en humoristisk måde ud af deres erfaringer vedrørende bl.a. sex, strækmærker, vægtproblemer m.m. i forbindelse med graviditet, fødsel og barsel

Originaltitel: The fat ladies club

ISBN: 87-90799-20-8

Kan virkelig anbefales.

Og så politikkens bog om gravidlitet som de andre har sagt.

De to er en god kombi efter min mening.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER