Sookie

Kør selv ferie til Italien

26 indlæg i dette emne

(skal lige nævnes først at det ikke er os)

Men hvad synes i om det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde ikke gjort det. Jeg ville faktisk ikke engang gøre det nu. Isabella er simpelthen ikke gammel nok til sådan en køretur. Hun brokker sig gevaldigt, hvis hun skal køre mere end en time :rolleyes Det er jo hverken til at holde ud for forældre eller børn.

Og så synes jeg måske 3 mrd er liiige ungt nok. Ryggen er vist ikke klar til at sidde så længe (med mindre de har én af de der liggetransporter), og selvom man kan holde pauser, skal der godt nok holdes mange pauser før man når til Italien ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke gjort det. Jeg ville faktisk ikke engang gøre det nu. Isabella er simpelthen ikke gammel nok til sådan en køretur. Hun brokker sig gevaldigt, hvis hun skal køre mere end en time :rolleyes Det er jo hverken til at holde ud for forældre eller børn.

Og så synes jeg måske 3 mrd er liiige ungt nok. Ryggen er vist ikke klar til at sidde så længe (med mindre de har én af de der liggetransporter), og selvom man kan holde pauser, skal der godt nok holdes mange pauser før man når til Italien ;)

Meget enig her ;) Ville heller ikke gøre det med Tilde nu. Hun brokker sig også helt vildt, hvis vi skal køre meget længere end 30 min. :rolleyes Jeg ville blive sindsyg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stakkelse baby :blink

Min svoger og svigerinde gjorde det sidste sommer med to børn på henholdsvis 3 og 1½ år... Mine svigerforældre og manden og jeg rystede på hovedet og tænkte, at de ikke var rigtig kloge... Det erfarede de så også selv da de kom hjem, hvor min svoger konkluderede, at børnene skulle være væsentlig ældre før end de ville tage turen i bil til Italien igen... Så i år går turen til Svendborg på camping ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kunne jeg ikke drømme om.. Der er dælme langt til Italien med en lille baby..

I princippet må barnet ikke sidde i autostolen længere tid end 30 minutter, så hvis jeg skulle stoppe hvert 30. minut og holde pause, ville jeg få pip inden vi nåede Berlin :P :P

Mille er snart 5 år og jeg ville ikke engang køre til Italien med hende endnu.. Bare vi skal op til mine forældres sommerhus i Skåne, som tager 2 timer at komme op til, spørger hun ca 200 gange om vi ikke snart er der og hun keeeeeeder sig, siger hun...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig her ;) Ville heller ikke gøre det med Tilde nu. Hun brokker sig også helt vildt, hvis vi skal køre meget længere end 30 min. :rolleyes Jeg ville blive sindsyg :D

Helt enig! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig her ;) Ville heller ikke gøre det med Tilde nu. Hun brokker sig også helt vildt, hvis vi skal køre meget længere end 30 min. :rolleyes Jeg ville blive sindsyg :D

Præcis. Og sindsyge er en ferie alligevel ikke værd :D Jeg vil sige, at den store på 8 godt ville kunne klare turen, og måske ville han også have kunnet sidste år. Men der er jo mange år til vi får børn der samlet bliver gamle nok til at køre så langt. Derfor overvejer vi nu en campingvogn, og så må vi turnere det danske land :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget enig her ;) Ville heller ikke gøre det med Tilde nu. Hun brokker sig også helt vildt, hvis vi skal køre meget længere end 30 min. :rolleyes Jeg ville blive sindsyg :D

Præcis. Og sindsyge er en ferie alligevel ikke værd :D Jeg vil sige, at den store på 8 godt ville kunne klare turen, og måske ville han også have kunnet sidste år. Men der er jo mange år til vi får børn der samlet bliver gamle nok til at køre så langt. Derfor overvejer vi nu en campingvogn, og så må vi turnere det danske land :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis. Og sindsyge er en ferie alligevel ikke værd :D Jeg vil sige, at den store på 8 godt ville kunne klare turen, og måske ville han også have kunnet sidste år. Men der er jo mange år til vi får børn der samlet bliver gamle nok til at køre så langt. Derfor overvejer vi nu en campingvogn, og så må vi turnere det danske land :)

Nej så hellere undvære at komme på ferie :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej jeg ville bestemt heller ikke køre den tur med så lille et barn. For det første er tur lang, meget lang og for det andet så er der rigtig varmt dernede, for varmt for en baby synes jeg.

Vi overvejer godt nok at køre derned til næste år, men der er vores unger så også 4½ og 6 år, det kan bedre gå synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det så en veninde, der skal afsted...

De har sønnen på 3 måneder og en datter der lige er fyldt 2år.

De var også afsted da hun kun var 3 mdr. + sidste år da hun var et år.

Da hun fortalte at de skal afted igen nu her, blev jeg virkelig chokkeret.

jeg sagde endda til hende: HOLD DA OP, Ja, jeg gjorde det godt nok ikke da.

og så sagde hun at hun var sikker på at det nok skulle gå godt, for det gjorde det også

med pigen da hun var så lille.

Øhh, okay, men med 2 små børn.. tænkte jeg.

Jeg tror at drengen skal ligge skiftevis i autostol og lift (men er lift selen stadig godkendt?),

Håber ihvertfald ikke at det kun er autostolen.

Vi var selv afsted sidste år, lige inden Chloe blev 2år - og det var virkelig en sej køretur.

Chloe klarede den bare rigtig godt - bedre end mig.

Vi var dog begge enige om at hun bestemt ikke skulle ha været yngre.

Jeg ville godt nok ikke tage sådan en tur med en lille baby. jeg ville ikke byde nogen af børnene det,

da jeg ikke kan se hvad de skulle få ud af det.

Vi har snakket om at ta på en mini ferie i lalandia billund i år..

bare den tur på 2 timer, synes jeg er lang for Jamie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej liftselen er IKKE godkendt ! Puha jeg får helt ondt i maven over det på babys vegne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mente vist lift net...

men er det godkendt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad jeg kan læse mig frem til er liftnet godkendt, men bliver ikke anbefalet da det ikke er ligeså sikkert, ved sidekollision, som en autostol. Og at det kun anbefales til børn med særlige problemer, som betyder, at de ikke kan bruge en autostol. F.eks. for tidligt fødte eller børn med en kronisk sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tak, ikke eangang med Alma på 2 år , ville som flere andre blive sindsyg, hun ville skrige fra skanderborg og frem til Italien :blink Hun HADER at køre i bil

i øvrigt syntes jeg det er alt for langt for et spædbarn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige skrevet lidt med hende på sms - så spurgte lige til hvad de havde tænkt sig at gøre..

og hun sagde at de enten brugte lift net, eller også ville hun køre i babysam og leje en rømer sleeper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige skrevet lidt med hende på sms - så spurgte lige til hvad de havde tænkt sig at gøre..

og hun sagde at de enten brugte lift net, eller også ville hun køre i babysam og leje en rømer sleeper.

Håber da det bliver en rømer sleeper det bliver, når det nu skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber da det bliver en rømer sleeper det bliver, når det nu skal være.

Ja, jeg skrev også til hende at jeg kun havde hørt godt om det, så det lød også til at hun ville leje den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får et klip i kortet ved liftnet - det er IKKE godkendt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får et klip i kortet ved liftnet - det er IKKE godkendt!

Okay så er det endnu mere trist, hvis man vælger den løsning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du får et klip i kortet ved liftnet - det er IKKE godkendt!

Det er desværre stadig godkendt - men de anbefaler ikke at bruge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er desværre stadig godkendt - men de anbefaler ikke at bruge den.

Liftnet er godkendt her hjemme, men er det også godkendt i udlandet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liftnet er godkendt her hjemme, men er det også godkendt i udlandet?

Tror ikke den er godkendt i tyskland.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig i at liftnet er uacceptabelt, men helt uenig i at man ikke kan rejse med små børn - vi har kørt langt med vores søn fra han var 5 uger og det har været skønne ture for os alle!

Vi kørte til Frankrig hvor vi var en lille uge og så videre til Italien hvor vi var 8 dage og så hjem til Danmark med en overnatning på vejen, da vores søn var 5 uger.

Vi havde selvfølgelig købt en liggende Römer Babysafe Sleeper som tester som en af de sikreste overhovedet af alle stole og som ikke belaster ryggen og så havde vi lånt svigerforældrenes store BMW med airconditioning, så der ikke blev varmt i bilen. Det var en skøn og fuldstændig uproblematisk tur. Han sov det meste af tiden og når han vågnede, så kørte vi bare ind på en rasteplads og ammede.

Vi havde ikke gjort det for en almindelig ferie, men vi skulle til bryllup i Frankrig og rund fødselsdag i Italien i den nærmeste familie, som vi ikke ville undvære. Vi var efterfølgende SÅ glade for at blive "tvunget" ud i det fordi vi opdagede hvor let det var at rejse med en baby og havde vi ikke fået taget hul på det så tidligt, så havde vi nok slet ikke turdet rejse langt med små børn overhovedet mange år frem.

http://www.babysam.dk/romer-baby-safe-sleeper.aspx

Året efter (da han lige var fyldt 1 år) kørte vi til Prag (i en almindelig autostol) hvor vi var nogle dage og derefter videre til Italien hvor vi var en uge (igen til bryllup). På hjemturen tog vi 3 dage i de Østrigste alper og bed turen fra Østrig og hjem over med en overnatning i Nürnberg. - Og 1½ måned senere kørte vi igen til Italien (denne gang på ferie) med en overnatning på vejen derned og nogle dage i Paris på vejen hjem.

Alle gange er det gået fint. Det gælder om at have bil (og hotel/hus) med aircondition og bide turen derned over i 2, ikke have 2 køredage i træk og køre så meget som muligt om aftenen/natten. Vi gjorde det sådan at den ene kørte og den anden sad på bagsædet med vores søn og sørgede for at hjælpe med at hygge, synge, give mad/snacks/vand og så videre og så havde jeg købt nye spændende legeting som han kun fik på køreturen, ligesom vi havde hans yndlingsmusik med på cd. Når han sov kørte vi uden stop og når han var vågen stoppede vi en del på rastepladser og løb/gik lidt og trak lidt frisk luft før vi fortsatte. Når man selv kører er man jo fri til at lytte til barnets behov og signaler og indrette resten efter det.

Vi havde også en køletaske med med sund mad og snacks og brystmælk på flaske, så vi ikke var afhængige af at skullle nå til en rasteplads før han kunne få en bid mad.

Det har været skønne ture som vi alle har nydt og det er skønt at være dernede med alt sit eget babyudstyr og have bilen til at handle og tage på sightseeing i, ligesom man har friheden til at indrette turen derned og hjem efter hans behov. Nu er han 2 år og vi skal da afsted igen til sommer - og jeg tror det bliver lige så hyggeligt som de andre år.

Mange hilsner

Solskin

P.S. Mht liftnet så kunne jeg ikke drømme om at bruge det om det så bare var en tur ned til Købmanden på hjørnet. De er livsfarlige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver dig lige lidt street credit for dit lange indlæg - dejligt at høre en "solskin"'s historie om det også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER