Sookie

Nusse klud

9 indlæg i dette emne

Hvor mange af jer har børn der bruger eller har brugt nusse klud ?

hvilken slags har det været?

Min Chloe bruger nusse klud, som vi kalder nuller. Hun fik den da hun var godt 4 måneder og har ikke villet slippe siden. (eller dem, hun har haft mange).

Hendes er sådan noget blødt satin stof... og jeg har ofret mange kjoler og toppe til det :P

Andet duer bare ikke.

Jeg brugte også selv sådan et stykke stof da jeg var lille- og alle mine søskende har også haft en.

Det startede da jeg som lille, fandt et par polka prikkede satin trusser af min mors, (er jeg blevet fortalt) og rendte rundt med dem om halsen ^_^

Nu er Jamie begyndt at savne noget i fingrene, så prøvede den anden dag at låne ham en af hendes nullere og han blev

bare så rolig af det. Så nu blir han altså puttet med sådan en.

Mike er dog lidt imod det, da han siger at det vil se helt forkert ud til en dreng.

Men jeg synes bare det er en dejlig ting, når det kan gøre dem trygge.

Her er Chloe med sin elskede sut og nuller

i3i5ix.jpg

og Jamie

nyvb7l.jpg

Flash gerne billeder af jeres med deres nusse klude..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle mine nevøer og min niece har puttet med stofbleer, så kan ikke se noget forkert i, at en dreng bruger nusseklud... Da min veninde fødte sidste sommer købte jeg en fin blød blå nusseklud med et lille kohoved på, hvori der også var en lille rangle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen af mine har brugt nusseklud eller bamser...Ved ikke hvordan jeg får dem til det.....eller kun Emilie for Jonas vil sgu se lidt sjov ud med en bamse pt! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine tre bruger allesammen nusseklude. Drengenes er henvist til sengen, så det er kun til sovebrug, nu de er blevet så store, men Josephine har een med alle steder. Den er næsten vigtigere end sutten!

De har altid brugt almindelige stofbleer og har så er deres farve, nogle af dem med navn broderet på.

Mine børn har alle startet deres liv med et par uger på Neonatal i en kuvøse og jeg havde i sin tid læst at det var en god ting at Mor sov med en klud, som baby efterfølgende fik i kuvøse, da h*n så ville kunne lugte mor, selvom hun ikke lige var der. Så de har haft stofbleer lige fra fødslen og er faktisk meget stærkt knyttet til dem.

Det var iøvrigt med fuldt overlæg, at det blev almindelige stofbleer, for så kommer vi aldrig i en situation, hvor "gy'en" er væk og ikke kan erstattes. Nu vasker vi jævnligt og så får de bare en ren i stedet og det fungerer upåklageligt.

En lille sjov ting er dog, at Josephines klude er lyserøde og da hun for nyligt fik en lilla småfolk-klud, gik der lige en uges tid før hun accepterede den. Farven var helt klart forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt Lilliputiens nusseklud, med dragen Walter til lillefisen!!!

IMG_3879-1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille er snart 5 år og sover stadig med nusser :) Hun har fra dag ét haft en helt almindelig stofble og puttet med og den hænger åbenbart ved..Heldigvis er hun ligeglad med hvilken stofble det er, bare der er en :)

Sofia er skam også begyndt på det samme.. Hvis hun er lidt urolig i hendes lift og vi lægger en stofble ned til hendes ansigt sover hun med det samme..Så hun arver nok storesøsters nussegen :)

Jeg må lige lede efter nogle billeder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har brugt nusseklud fra hun blev født. Jeg vil næsten gå så langt som at sige, at vi ikke havde overlevet uden hendes sutte/nusseklude :D

Hun har denne fra teddykompagniet

post-210-057538900 1307901423_thumb.jpg

Det vil så sige, at dem har hun haft de første 3-4 stykker af ;) Hun er/har været så afhængig af dem, at det nærmest har været umulig at få hende til at sove uden den- derfor har vi haft flere af den samme. Vi prøvede nemlig at være afsted på en shoppetur uden den en dag, og fandme om pigebarnet ville sove. Hen i den nærmeste babyasm og købe, resulterende i at pige krammer kaninen, smasker et par gange, og lukker øjnene! Fra den dag, havde vi den altid med.

Nu hvor hun så er blevet større, at den blevet erstattet af en større udgave af den "gamle" kanin.

post-210-015444000 1307901635_thumb.png

Dem har vi så også 2 af- for alle tilfældes skyld, og fordi det giver os en chance for at vaske den ene engang imellem. Hun har vist ikke opdaget at det ikke er den samme :)

Når hun er i rigtig puttehumør, kan hun godt finde på at putte med 2 stk nusseklude-kaniner og så hendes store kanin. Så er hun altså en nullerbuks :biglove

Fandt lige et billede, fra da hun var ret lille. Kaninerne har været en meget vigtig del af hendes liv :D

post-210-019448400 1307902002_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neej hvor sjovt - vores hedder også nuller!

Vi bruger en alm stofble der er vasket mange mange gange så den er rigtig blød - og den er altid bedst når den virkelig trænger til at blive vasket igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER