Ezri

Pollen

17 indlæg i dette emne

Og har I i så fald nogle gode råd og fif til at lette allergien lidt? Jeg er forholdsvis ny (har kun haft pollenallergi i nogle år) og det er særligt slemt lige nu. Mine øjne klør. Det gør min gane også og jeg nyser hele tiden og er snottet. Rigtig TRÆLS!!!

Er der ikke nogen, der har nogle fantastiske råd, til hvordan jeg kan gøre livet lidt lettere for mig selv. Ud over al den medicin jeg i forvejen fylder mig med...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tag ud til stranden. Der plejer at være mindre pollen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tag til lægen om bed om en binyrebark indsprøjtning det hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tag til lægen om bed om en binyrebark indsprøjtning det hjælper

Har det nogen bivirkninger? Jeg skal til min sidste eksamen på torsdag, så jeg vil helst ikke være sløj...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har det nogen bivirkninger? Jeg skal til min sidste eksamen på torsdag, så jeg vil helst ikke være sløj...

Min kæreste fik en binyrebakinsprøjtning forleden. Og den virker helt utroligt. Han fik den også sidste år, hvor den virkede fantastisk og uden bivirkninger.

Dog fik han at vide af lægen, at der er risiko for at man kan føle sig deprimeret og så er det ikke helt sikre på hvordan den reagerer med anden medicin.

Så du må nok hellere tage en snak med din læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en binyrebark indsprøjtning i sidste måned dog af en anden årsag, men jeg hævede helt vildt op i hovedet og følte jeg brændte ligesom når man har feber.

Personligt tager jeg altid 2 mildin inden jeg går i seng, så går det bedre næste dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en binyrebark indsprøjtning i sidste måned dog af en anden årsag, men jeg hævede helt vildt op i hovedet og følte jeg brændte ligesom når man har feber.

Personligt tager jeg altid 2 mildin inden jeg går i seng, så går det bedre næste dag

Må man ikke kun tage 1 i døgnet?

Jeg har også fået nibyrebak indsprøjtning flere år i træk uden bivirkninger.

Ellers spiser jeg piller (Mildin, Clarityn eller hvad de lige har på apoteket.)

Jeg drypper øjne og puster næsen med spray, når det er værst (det hedder Lomudal og Livostin det jeg bruger)

Jeg er allergisk overfor birk og græs <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag på ferie!! :wee

Uden spøg - min mor har birkepollenallergi og mine forældre er begyndt altid at tage på ferie i det tidlige forår, da hun ikke gider gå herhjemme og være snottet og nyse konstant!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også <_< Vi bor op af et vildt hegn med syren træer/buske, hvad de nu er :D , og når de blomstrer er det bare helt skidt :blink Heldigvis er det ovre nu, men er så også allergisk overfor græs <_< Har prøvet forskellige præperater, men ikke rigtig noget der har virket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Binyrebarkhormonindsprøjtninger hjælper mig meget mod græspollen, men har ikke fået nogen i 2 år nu. Fik af vide at hvis man planlægger graviditet, så vil min læge ikke give mig den.. Men jeg har ikke haft bivirkninger af den.

Så jeg prøver at leve med alnokpiller, næsespray og øjendråber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får en hulens masse medicin, som jeg bare synes ikke virker optimalt :( Rhinocort næsespray, livostin næsespray, sesal øjendråber (svier ad H til), og så alnok. Har prøvet både det ene og det andet, både som piller, øjen og næsespray, men de her er de eneste med bare en lille smule effekt :(

Har desværre ingen gode råd, men er lige med på en "lytter" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tag på ferie!! :wee

Uden spøg - min mor har birkepollenallergi og mine forældre er begyndt altid at tage på ferie i det tidlige forår, da hun ikke gider gå herhjemme og være snottet og nyse konstant!

Ferien skal bare ikke gå til Sverige ;)

Der var jeg med min kæreste sidste år og hans allergi havde aldrig nogensinde været så slem som der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferien skal bare ikke gå til Sverige

Det argument skal jeg bruge. Min kæreste og søn har begge allergi, men min mand vil altid til Sverige og det synes jeg bare er så ikke-eksotisk,,,,,,,,,,,,,men nu er der en god grund til ikke at tage derop :whistling . Altså noget meget sagligt som ikke har noget at gøre med at jeg synes det lyder dødsygt:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferien skal bare ikke gå til Sverige

Det argument skal jeg bruge. Min kæreste og søn har begge allergi, men min mand vil altid til Sverige og det synes jeg bare er så ikke-eksotisk,,,,,,,,,,,,,men nu er der en god grund til ikke at tage derop :whistling . Altså noget meget sagligt som ikke har noget at gøre med at jeg synes det lyder dødsygt:-)

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige snakket med min mor om det. Min bonusfar lider ret meget under den danske sommer (og forår), men for tiden er han i tyrkiet(der bor han nærmest det meste af foråret og sommeren pga. hans gigt), og her er det kun nødvendigt med en enkelt alnok. Så udlandet kan da vist anbefales :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der ikke andet at gøre end at stikke syd på!!! Skønt at have en undskyldning for at ligge på en strand i sydens sol og dase. whistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der ikke andet at gøre end at stikke syd på!!! Skønt at have en undskyldning for at ligge på en strand i sydens sol og dase. whistling.gif

:D :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER