Nitzen1987

Anita's liv

78 indlæg i dette emne

Jeg opretter denne tråd, som jeg kan bruge til at skrive og fortælle om nogle af de tanker, som jeg gør mig, der omhandler alt mulig andet end baby-projekt :)

En kort præsentation:

Jeg hedder Anita og er 24 år gammel. Jeg bor i Randers sammen med min mand, som jeg har været gift med siden august 2010. Vi har været sammen siden vinteren 2006. Min mand (Jesper) har tre børn (to drenge på 7 og 12 år og en pige på 13 år) fra et tidligere ægteskab, som vi har hver anden weekend og ferie.

DSC_5496.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg blev færdiguddanet som folkeskolelærer i mandags (d. 6. juni 2011) men vejen dertil har været hård! Jeg har skuffet mig selv gang på gang i forbindelse med mine eksamensresultater, på trods af, at jeg med tiden har nedjusteret mine forventninger til mig selv, således er jeg endt ud med 02 i karakter i mine sidste to eksamener, hvilket jeg er ked af og skuffet over... Men jeg bestod, og jeg ved, at jeg med tiden bliver ligeglad med mine karakterer. Men er bange for at mine karakterer vil spøge i mit baghoved indtil, at jeg får et fast job som lærer (selvom mange af dem jeg har talt med, heriblandt min mand og mine forældre, siger, at skolerne ikke kigger på karaktererne men udtalelserne, og mine praktikudtalelser er gode, når de skal ansætte nye lærere)

Ikke desto mindre var det en ked af det og skuffet nyuddannet lærer, der trådte ud af eksamenslokalet i mandags og mødte sine forældre og sin mand :( Jeg havde slet ikke set det komme, at jeg var så langt nede i min eksamens præstation, så det slog mig noget ud... Så det krævede store anstrengelser, at finde det gode humør frem til min eksamensfest om aftenen, hvor vi havde inviteret mandens og mine forældre og søskende+familie på aftensmad (i mine forældres hus) Men det lykkedes og det blev en rigtig god aften, hvor alle hyggede sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik denne smukke buket blomster af mine forældre, da jeg var færdig med min eksamen

DSC01122.jpg

DSC00077.jpg

og denne buket kom min søster med om aftenen

DSC01119.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I eksamensgave fik jeg;

Et gavekort på 500 kr. til Randers storcenter (Jesper)

VAGABOND sandaler (mine forældre)

Trip Trap årsnissepar (mine søstre med familie)

Ildfast Rosendahl skøl (mine søste med familie)

Häglöfs rygsæktaske (Svigerfamilie)

The Bodyshop bodylotion og sæbe (svigerfamilie)

Hjemmefarvet lilla tørklæde/ble (svigerfamilie = min svigerfars påfund :P)

DSC00081.jpg

DSC00083.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder som om du har et par ting du skal have bearbejdet - det er så hårdt, at gå til eksamen, og især hvis man føler man ikke brænder igennem - håber du snart får et job, så du kan komme ud og bruge din uddannelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først: TILLYKKE med at du nu er uddannet lærer! :gp

Jeg kan godt forstå din skuffelse, og den aftager kun som tiden går. Jeg har selv nogle karakterer i bagagen, som jeg var længe om at acceptere, men efter jeg fik job, betød de ikke noget mere. Jeg tror, det går dig ligeså :kram

Det er ikke alle steder, der kigges på karaktererne, men jeg har i en anden forbindelse oplevet, at en bestemt kommunes skoler kun indkaldte ansøgere med tocifrede karakterer (efter den gamle skala) til samtale. Man mente, at det var "de bedste", de fik, hvilket jeg på ingen måde er enig i.

Det er ikke nemt at skulle få job i disse tider, hvor skolerne afskediger den ene lærer efter den næste. Jeg krydser fingre for, at det lykkes dig at være heldig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores underviser har inviteret mit historiehold hjem til hende for at holde afslutning i dag - jeg har dog valgt at melde fra, da jeg ikke føler mig i feststemning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores underviser har inviteret mit historiehold hjem til hende for at holde afslutning - jeg har dog valgt at melde fra, da jeg ikke føler mig i feststemning...

Øv :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores underviser har inviteret mit historiehold hjem til hende for at holde afslutning i dag - jeg har dog valgt at melde fra, da jeg ikke føler mig i feststemning...

Årh :( :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... har lige talt med en af mine medstuderende - hun var lidt ked af, at jeg ikke kom med i dag, men hun forstod godt mine skuffelse og sagde, at jeg langt fra var den eneste af vores medstuderende fra vores historiehold, der havde det sådan... Ud af 16 studerende var der blevet givet tre 12-taller tre 7-taller tre 2-taller og syv 4-taller... så mange af mine medstuderende har været meget utilfredse og frustrerede over, hvordan vores eksamener er forløbet.... Jeg vil ikke sige, at jeg er glad over de andres frustrationer, men alligevel er jeg glad over, at jeg ikke er den eneste der føler, at vores underviser har svigtet i sin vejledning i forhold til eksamen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved at færdiggøre min jobsøgningsprofil på jobnet - det er et krav for at man kan få dagpenge... håber på at jeg modtager en pinkode fra A-kassen i morgen, så jeg kan få indsendt en ledighedserklæring...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm... har lige talt med en af mine medstuderende - hun var lidt ked af, at jeg ikke kom med i dag, men hun forstod godt mine skuffelse og sagde, at jeg langt fra var den eneste af vores medstuderende fra vores historiehold, der havde det sådan... Ud af 16 studerende var der blevet givet tre 12-taller tre 7-taller tre 2-taller og syv 4-taller... så mange af mine medstuderende har været meget utilfredse og frustrerede over, hvordan vores eksamener er forløbet.... Jeg vil ikke sige, at jeg er glad over de andres frustrationer, men alligevel er jeg glad over, at jeg ikke er den eneste der føler, at vores underviser har svigtet i sin vejledning i forhold til eksamen...

Det må være dejligt for dig, at få snakket med hende, og måske få lukket lidt af såret :kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i formiddag har jeg været ved at skrive to ansøgniger. Den ene uopfordret, da der ikke er nogle jobopslag fra skolen, men jeg har hørt fra min mor, der har hørt fra sin veninde, der har en søn, der arbejder på skolen, at de skolen skal have ansat flere nye lærere til det kommende skoleår... Så det skal da prøves :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i formiddag har jeg været ved at skrive to ansøgniger. Den ene uopfordret, da der ikke er nogle jobopslag fra skolen, men jeg har hørt fra min mor, der har hørt fra sin veninde, der har en søn, der arbejder på skolen, at de skolen skal have ansat flere nye lærere til det kommende skoleår... Så det skal da prøves :rolleyes

Selvfølgelig skal det det :)

Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan ikke siges for tit, så:

Tillykke med din titel som folkeskolelærer, Anita!!

Jeg kan godt forstå din skuffelse! Man vil jo altid gerne have et godt resultat. Til din trøst vil jeg sige, at jeg langt fra var tilfreds med mine specialekarakterer (7 og 8 på den gamle skala). Jeg kom i jobsøgningsfasen til en jobsamtale, hvor chefen spurgte ind til, hvordan det var at have fået de karakterer? Hmmm, hvad søren svarer man til det? Jeg svarede noget i retning af, at det ikke var tilfredsstillende, men at jeg havde lært meget, og det blev ikke altid afspejlet i karaktererne. Jeg fik jobbet!!!! Og er stadig ansat der i dag :) Det var i øvrigt det eneste sted, der spurgte til/så på karaktererne den gang.

Langt de fleste steder ser meget mere på helheden i din ansøgning, og hvordan de oplever dig til samtalen - om de tror på, at du passer ind og kan bidrage med noget.

Fat mod! Få bearbejdet skuffelsen og find så troen frem på, at du har masser at byde på og nogle skal nok få øje på det! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan ikke siges for tit, så:

Tillykke med din titel som folkeskolelærer, Anita!!

Jeg kan godt forstå din skuffelse! Man vil jo altid gerne have et godt resultat. Til din trøst vil jeg sige, at jeg langt fra var tilfreds med mine specialekarakterer (7 og 8 på den gamle skala). Jeg kom i jobsøgningsfasen til en jobsamtale, hvor chefen spurgte ind til, hvordan det var at have fået de karakterer? Hmmm, hvad søren svarer man til det? Jeg svarede noget i retning af, at det ikke var tilfredsstillende, men at jeg havde lært meget, og det blev ikke altid afspejlet i karaktererne. Jeg fik jobbet!!!! Og er stadig ansat der i dag :) Det var i øvrigt det eneste sted, der spurgte til/så på karaktererne den gang.

Langt de fleste steder ser meget mere på helheden i din ansøgning, og hvordan de oplever dig til samtalen - om de tror på, at du passer ind og kan bidrage med noget.

Fat mod! Få bearbejdet skuffelsen og find så troen frem på, at du har masser at byde på og nogle skal nok få øje på det! :kram2

Tak Rikke :kram2 hvor er du sød :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ved at færdiggøre min jobsøgningsprofil på jobnet - det er et krav for at man kan få dagpenge... håber på at jeg modtager en pinkode fra A-kassen i morgen, så jeg kan få indsendt en ledighedserklæring...

Jeg har ikke modtaget nogen pinkode i dag <_< så håber, håber, HÅBER at den kommer i morgen, da jeg åbebart også skal bruge den på jobnet.... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er forresten lige et lyspunkt i forhold til jobsøgning og det er, at min fagforening advarede medlemmerne om massefyringer i Randers kommune der skulle ske her til sommer.... Det er heldigvis ikke sket ifølge kommunens hjemmeside... tværtimod er der blevet ansat to nye lærere (vel nok som følge af lærere der er gået på efterløn eller pension), så det skulle da være underligt om ikke der dukker nogle faste stillinger og barselsvikariater op i næste skoleår og når der ikke er fyret nogle lærere burde der ikke være kæmpe arbejdsløshed her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tillykke med titlen som lærer, håber du snart har heldet med dig så du kan komme ud og undervise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler de slet ikke nogen der hvor du har arbejdet som vikar eller nogle af de steder, hvor du har været i praktik?

Jeg håber snart du finder noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mangler de slet ikke nogen der hvor du har arbejdet som vikar eller nogle af de steder, hvor du har været i praktik?

Jeg håber snart du finder noget :)

Nej det gør de desværre ikke... sendte en uopfordret til mit seneste praktiksted for tre måneder siden, men det eneste de har søgt efter er en ny skoleinspektør - og der er jeg næppe egnet :rolleyes ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik snølet mig af sted på en kort løbe tur i dag :glad løb 2,7 km på 22,44 minutter - min hidtil hurtigste tid på den rute :yay dog måtte jeg stoppe op og gå et par gange, hvor jeg havde kvalme, ganske lidt sidestik og menstruationslignende smerte i underlivet <_< hmmm... :unsure kvalmen kan skyldes at jeg har presset mig selv, så det er jo kun godt, men jeg har aldrig oplevet at få ondt i underlivet når jeg løber... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik snølet mig af sted på en kort løbe tur i dag :glad løb 2,7 km på 22,44 minutter - min hidtil hurtigste tid på den rute :yay dog måtte jeg stoppe op og gå et par gange, hvor jeg havde kvalme, ganske lidt sidestik og menstruationslignende smerte i underlivet <_< hmmm... :unsure kvalmen kan skyldes at jeg har presset mig selv, så det er jo kun godt, men jeg har aldrig oplevet at få ondt i underlivet når jeg løber... :unsure

Håber det er tegn på "et eller andet!" :goodluck :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det er tegn på "et eller andet!" :goodluck :goodluck

Ja det håber jeg også, men det er kun 3-4 dage siden, at jeg havde ÆL, så jeg tvivler på, at det har noget at sige...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det håber jeg også, men det er kun 3-4 dage siden, at jeg havde ÆL, så jeg tvivler på, at det har noget at sige...

Så kunne det jo evt. være tegn på at ægget er ved at sætte sig fast :)

Jeg glæder mig til du skal teste :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER