Mama

Hvor aktiv er jeres babyer?

16 indlæg i dette emne

Hej piger,

Den seneste uges tid har min lille pige ændret sig. Hun er ikke så aktiv som hun har været før. Jeg mærker ikke hendes spark så meget som før. Er det normalt at babyen bliver mindre aktiv fra nu af eller?? Hvad mærker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at det varierer meget hvor aktiv den lille er. Nogen perioder er den meget aktiv og andre mærker jeg den kun meget lidt. Der er jo stadig plads til den kan vende sig rundt og nogen gange ligge sig med ryggen udad. Jeg har lagt mærke til at hvis jeg selv er meget aktiv, så mærke jeg den ikke så meget, og omvendt hvis jeg ikke er så aktiv, så bumler den rundt.

Det kan være din lille pige har vendt sig og f.eks. ligger med ryggen ud mod maven og derfor sparker mere indad end den har gjort før, og det er derfor du ikke mærke hende så meget i øjeblikket.

Hvis du er nervøs så ville jeg ringe til lægen. Jeg ringede da jeg var i uge 27 fordi jeg synes den lille var meget stille, og jeg kom ind samme dag og fik lov at høre hjertelyd og det beroligede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillemand har lige haft en rimelig stille periode, men er nu kommet godt efter det igen, det er både godt og surt, da han maser mine indvolde en del :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lillemand er også meget aktiv, der har kun været få dage, hvor der ikke er sket så meget. Men som Loneb siger, så kan det have noget at gøre med hvordan bebsen ligger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at babyen er mindre aktiv nu, fordi der er blevet mindre plads at bevæge sig på (se min ticker).

Min jordemoder har dog sagt til mig, at jeg skal kunne mærke ham hver dag nu. Hvis jeg en dag ikke har mærket ham, så skal jeg drikke et glas koldt saftevand og puffe til maven. Hvis han stadig ikke bevæger sig, så skal jeg ringe til hospitalet.

Det er heldigvis ikke blevet aktuelt indtil videre, da han stadig er utrolig aktiv :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan jo selvfølgelig godt være at det er fordi hun fylder så meget eller har lagt sig i en stilling hvor jeg ikke kan mærke hende så tydeligt. Det er ikke fordi jeg slet ikke mærker hende, for det gør jeg heldigvis :)

Læste igår at barnet omkring uge 28-33 ligger med hovedet i bækkenet. Kan det have noget med det at gøre måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker mest min spire være aktiv om morgenen når jeg vågner og om aftenen, når jeg slapper af :gravid

Er jeg fysisk aktiv eller koncentreret om noget andet i løbet af dagen, så bemærker jeg den ikke rigtig..

Derudover tror jeg også som de andre nævner, at pladsen og babyens placering er afgørende..

Jeg er bare opmærksom på, om jeg mærker noget til den hver dag.. så længe jeg gør det, så er jeg ikke bekymret :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker ham mest når jeg har spist, så får han hikke og tumler lidt rundt og maser :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag oplevede jeg noget ganske særligt. Jeg var hos kosmetologen for at få rettet bryn. Det gjorde selvfølgelig rigtig rigtig ondt, det gjorde så ondt at min lille pige sparkede løs og vendte og drejede sig i maven på mig :baby3 Så det er åbenbart det jeg skal gøre for at sætte fut i hende :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk at jeg mærker ham hele tiden. Dog tænker jeg ikke over det når jeg dyrker motion.. Men mærker ham konstant når jeg sidder og ligger ned :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker ham hele tiden, tror det bliver en meget aktiv lille dreng :wub men så ligner han jo bare storebror... :P

Han er tit ved at poppe ud gennem maveskindet <_< det gør altså en anelse ondt.. Men det er jo dejligt at mærke ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille guldklump mærker jeg rigtigt meget til.. Hvilket er dejligt, Men sommetider kan det altså gøre en anelse ondt når guldklumpen bevæger sig..

Guldklumpen har vist en stor svaghed for mine højre ribben, og specielt når jeg sidder ned.. Det kan virkelig mærkes en gang i mellem..

Men der er nogle der siger at når man komme et godt stykke ind i sin graviditet, så bliver der jo automatisk mindre plads til den lille,

Men den lille begynder også at sove så det kan også være en af grunde til man har perioder hvor man ikke mærker den så meget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja - Altså, min lille baby-dreng er tit på vej ud igennem maveskinnet til os.

Jeg synes det er ret smertefuldt og jeg har 2 gange oplevet at være tæt på at besvime, fordi han tumler sådan rundt!

Jeg mærker ham også mere eller mindre konstant nu!

Han er stor vores babydreng nu - og STÆRK *Yrk*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nærker ham dagligt, men det er sjændent de stærke spark jeg får, det er mere en skubben der er helt utrolig, næsten så jeg ikke kan få luft når jeg ligger på ryggen :rolleyes :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nærker ham dagligt, men det er sjændent de stærke spark jeg får, det er mere en skubben der er helt utrolig, næsten så jeg ikke kan få luft når jeg ligger på ryggen :rolleyes :kuller

Helt det samme her. Det er ikke mange spark jeg får længere, men det føles netop mere som om han skubber sig rundt :)

Det er nok fordi, der er ikke er så meget plads tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby har haft en lang meget aktiv periode. Siden i lørdags, er den knap så aktiv, men mærker den dog rimelig tit i løbet af dagen. Jeg tror, den er lidt roligere, fordi jeg har mange plukveer? Jeg mærker den mest, når jeg sidder ved skrivebordet eller lignende. :gravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER