Girl Next Door

Second opinion ?

12 indlæg i dette emne

(er meget i tvivl om det hele)

Hej i skønne BIB kvinder.

Jeg har tænkt meget over mit behandlingsforløb, og der er bare noget der nager mig inde i baghovedet.

Der er efterhånden flere ting der får mig til at tvivle på min gyn's "dom" med PCO i mild grad. Her er hvorfor:

-Jeg husker ikke at min mens var vildt svingende da jeg var teenager. Jo måske de første par år, men ellers husker jeg den som nogenlunde regelmæssig (gik ik så meget op i det, så husker ikke om det forholder sig sådan)

-Da jeg var først i 18 år blev jeg gravid. (Dette blev til en abort) På det tidspunkt snakkede man meget menses osv med veninderne, og jeg blev i et par uger spurgt til om min mens var kommet. Hvilket den ikke var. Og her tænker jeg at den måtte være rimelig regelmæssig siden mine veninder kunne tjekke op på dette?

-Da jeg var en 18-19 år (eller også var det efter spiralen var kommet op. Det husker jeg ikke) blødte jeg i 3 måneder i streg, kom til en gyn for at blive scannet for at se om hun kunne finde en årsag til dette. Min konsultation med hende var dog flere måneder efter jeg var holdt op med at bløde. Jeg blev scannet, og alt så ud som det skulle være, både æggeledere og livmoder.

-Jeg fik spiral som 20 årig, og ved et tjek da jeg var 22-23 år kunne min læge ikke finde snoren, så afsted til gyn for at få tjekket om den var der. Det var den, og han scannede æggeledere, livmoder mv, og sagde alt så fint ud. Jeg skulle blot komme til ham når jeg ville have den ud, da snoren var væk.

-Som 24 årig vælger jeg at få min spiral ud. Havde egentlig planer om at starte projekt baby alene, da jeg var single og MEGET skruk! Jeg kommer til samme gyn som havde tjekket om den stadig sad der, og igen blev jeg scannet og alt var perfekt og klar til at få barn nr 2 :blink Måtte så lige fortælle at jeg gerne ville have nr 1 først :D Samme dag finder jeg så en kæreste, og kommer rimelig hurtigt på pillen.

Ca en uge-14 dage efter jeg har fået fjernet spiralen, får jeg nogle meget smertefulde kramper. Lægen vil ikke se mig, men siger at dette kan godt forekomme ved fjernelse af spiral :blink

Få uger efter får jeg konstateret klamydia, og kæresten og jeg bliver behandlet.

-Som 26 årig finder jeg mit livs kærlighed, ham jeg gerne vil have børn med. Pillerne bliver smidt i september 09, men ingen mens i et halvt år (alt dette kan læses i min preg- to-be tråd) Da vi har været sammen i et ½ års tid, får jeg IGEN konstateret klamydia. Da der ingen partnere har været imellem min ex og min nuværende, har jeg enten gået med det siden min ex, eller fået det af min nuværende :( Bare tanken om at kunne ha gået med det i årevis gør mig ked af det. Lægen vil dog ik følge op på om det stadig var der efter et par måneder (i det nye forhold) da medicinen altid hjælper..

-Efter en del kamp med min læge blev jeg endelig henvist til en gyn (en helt 3. så ikke en af dem jeg har været ved tidligere), bliver lynhurtigt konstateret for PCO pige i mild grad. Ved en vandscanning, bliver han dog i tvivl om der er passage i den højre æggeleder, dog ser det ud til der er fri passage i venstre.

-Kort tid efter jeg har fået konstateret PCO, er jeg på café med et par veninder. Vi snakker børn, og mangel på samme. J har 2 børn, K har snart prøvet i 10 år, og jeg har fået konstateret PCO. K fortæller om flere hun kender der har fået samme diagnose af samme gyn, der så har fået at vide de IKKE har PCO, da de gik anden steds.. Skræmmende tanke..

Så nu sidder jeg her. Efter et god halvt år med denne diagnose, og bliver i tvivl om det hele. Tænk hvis han tager fejl. Hvordan finder jeg nogensinde ud af om der er passage i højre side? Kan man på nogen måder gå andre steder hen/få en henvisning til et andet sted (helst uden det koster kassen) for at være sikker på at alt det min gyn har sagt til mig, er rigtigt? Jeg VED jeg kan/eller har kunne blive gravid. Spørgsmålet er så bare om det er PCO eller fordi jeg vejer ca 20 kg mere end da jeg var 18 år?

Puh hvor blev det et langt indlæg så :respekt hvis du er nået til vejs ende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil bare give dig nogle opmuntrende :kram2

Tænker om de 2 gange klamydia og det at lægen ikke ville checke, måske har nogen betydning??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare give dig nogle opmuntrende :kram2

Tænker om de 2 gange klamydia og det at lægen ikke ville checke, måske har nogen betydning??

Det er os min tanke. For HVIS jeg nu har gået med det i et par år, så kan det altså ik være sundt på nogen måder :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey søde.

Jeg ville gå til ny læge. basta.

Er på via Tlf da vi er ude og køre så det blir lige kort.

Men ja min ex gav mig klamydia efter og være mig utro i slutningen af forholdet. Dette blir først opdaget da H og jeg har været sammen 1 1/2 år. Får piller og det er det.

Nu opdagede de jo så i Kiel at jeg havde en masse udvoksninger bag livmoderen og i "doglas" som de opererede væk. Størstedelen af det var forekommet efter klamydia.

Og det er jo mange år siden jeg havde det da H og jeg er sammen på 9. År

Så mit råd. Gå til et nyt sted eller bank i bordet og gå undersøgt om der er udvoksninger. Ønsker ikke du skal gennemgå så mange års helvede som mig.

Kyss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey søde.

Jeg ville gå til ny læge. basta.

Er på via Tlf da vi er ude og køre så det blir lige kort.

Men ja min ex gav mig klamydia efter og være mig utro i slutningen af forholdet. Dette blir først opdaget da H og jeg har været sammen 1 1/2 år. Får piller og det er det.

Nu opdagede de jo så i Kiel at jeg havde en masse udvoksninger bag livmoderen og i "doglas" som de opererede væk. Størstedelen af det var forekommet efter klamydia.

Og det er jo mange år siden jeg havde det da H og jeg er sammen på 9. År

Så mit råd. Gå til et nyt sted eller bank i bordet og gå undersøgt om der er udvoksninger. Ønsker ikke du skal gennemgå så mange års helvede som mig.

Kyss

Tak for svar søde :kram2

Jeg vil jo RIGTIG gerne høre en anden doktor, men er det en praktiserende læge eller gynækolog jeg skal forhøre mig ved? Jeg håber jo ik at skulle igennem alt det i har været igennem. Det ville jeg slet ik overleve tror jeg :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Stinna.

Jeg var også så uheldig at blive smittet med klamydia to gange. Og begge gange har jeg også gået rundt med det i over 1 år.

Jeg var meget bange for at jeg ikke kunne blive gravid. Da jeg var hos lægen og få det konstateret 2. gang, brød jeg helt sammen og fortalte ham at jeg nu var virkelig bange for, at jeg ikke kunne blive gravid.

Min læge var bare SÅ sød og sagde, at jeg bare skulle komme tilbage til ham lige så snart jeg gerne ville have børn, så ville han undersøge mig, hvis der ikke skete noget efter et halvt år.

Ny læge til dig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Stinna.

Jeg var også så uheldig at blive smittet med klamydia to gange. Og begge gange har jeg også gået rundt med det i over 1 år.

Jeg var meget bange for at jeg ikke kunne blive gravid. Da jeg var hos lægen og få det konstateret 2. gang, brød jeg helt sammen og fortalte ham at jeg nu var virkelig bange for, at jeg ikke kunne blive gravid.

Min læge var bare SÅ sød og sagde, at jeg bare skulle komme tilbage til ham lige så snart jeg gerne ville have børn, så ville han undersøge mig, hvis der ikke skete noget efter et halvt år.

Ny læge til dig!!

Problemet er bare at der ikke er nogle frie læger i Aalborg kommune lige for tiden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville også få en anden mening på sagen. Jeg synes det virker lidt foruroligende, at han har givet så mange diganosen PCO, og det ret hurtigt, som om, at det hele er meget nemmere, hvis man har den diagnose...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville også få en anden mening på sagen. Jeg synes det virker lidt foruroligende, at han har givet så mange diganosen PCO, og det ret hurtigt, som om, at det hele er meget nemmere, hvis man har den diagnose...

Det er jo os det der er min tanke. Hvis flere har fået den diagnose uden at have det, så virker det altså lidt som om han gerne vil have et label på. Han virker altid som om han helst så en komme ud af døren igen hurtigst muligt, hvor hende den anden der er deroppe virker sød, har tid og overskud til en og alle ens spørgsmål. Gid man boede et andet sted i landet, så der var lidt flere valgmuligheder ang. gynækologer med speciale i fertilitet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da det, som du siger er nærmest umuligt at skifte læge i Aalborg for tiden, vil jeg råde dig til at opsøge din læge og insistere på at blive henvist til en anden gynækolog. Min søster havde fået tid ved en mandlig gyn her i Aalborg (ikke fertilitetsrelateret), men hun følte sig på ingen måde tryg ved at det var en mand. Derfor fik hun lægen til istedet at henvise hende til en kvindelig i Viborg(mener jeg det var) i stedet, da der ikke var nogen i Aalborg åbenbart.. Så det kan lade sig gøre!!

Man har ret til at få en second opinion og man skal ikke altid lade sig spise af, med hvad lægen eller gyn fortæller en. De er uddannede og erfarne men også mennesker, der kan begå fejl og endda tage fejl til tider.. Stå fast overfor din læge, om at du gerne vil til en anden gyn. Det er dit helbred og dig der tager konsekvenserne af en diagnose - derfor skal du ikke gå med tvivl om, om den i virkeligheden ikke er rigtig..

Alt det bedste herfra :kram Håber du kan få noget vished om hvor du står..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det behøver jo ikke være en gynækolog i den region, som du er bosat i. Jeg er bosat i en anden region end min gynækolog, og det er stadig gratis konsultationer, sålænge du har en henvisning fra din almindelige praktiserende læge.

Så hvis du ringer til din læge, og beder vedkommende om at sende en henvisning afsted til en bestemt gynækolog, så er det ikke noget problem, og det koster ikke noget.

Jeg kan varmt anbefale Anni Rosgaard i Viborg - det er lidt langt at køre for dig, men hun er det sødeste menneske og en superdygtig læge.

Var det mig, så tvivlede jeg ikke et sekund, men bad om en "second opinion" - især med tanke på den muligt lukkede æggeleder, og de to chlamydia infektioner i bagagen.

Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER