Binser

Bubber som sæddoner!

14 indlæg i dette emne

Andre end mig som ser det!?

Kan ikke ladevær med at små grine lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har fravalgt det - grundet situationen pt.. så har ikke lyst til sidde og se på noget der omhandler fertilitets behandling... :unsure

Vi ser i stedet "Anden på Coke" - der blir vist på kanal 5

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg så det godt. synes det er skønt, at nogle vælger at blive sæddonnor, men ville ikke ønske min mand blev det... Tænk sig, hvis der pludselig dukkede en op ved ens dør og fortalte, at min mand var biologisk far til vedkomne, det ville jeg have det underligt med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sad også og så det, syntes det var spændende at se nu hvor frederikke selv er donerbarn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det også, synes det var ret spændende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det også... Kom sådan til at tænke på, om der ingen begrænsning er i fht. at donere sæd?

Ham der donerede 3 gange om ugen og havde været igang i 16 måneder - han kan da risikere at få UTROLIG mange biologiske børn. Det synes jeg faktisk er et problem.

Men spændende program.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det også... Kom sådan til at tænke på, om der ingen begrænsning er i fht. at donere sæd?

Ham der donerede 3 gange om ugen og havde været igang i 16 måneder - han kan da risikere at få UTROLIG mange biologiske børn. Det synes jeg faktisk er et problem.

Men spændende program.

En donor kan max blive "far" til 25 børn mener jeg.

Men sæden kan jo bruges indtil det resulterer i max-antallet af børn da ikke alle sæd-oplægninger resulterer i et barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg så det godt. synes det er skønt, at nogle vælger at blive sæddonnor, men ville ikke ønske min mand blev det... Tænk sig, hvis der pludselig dukkede en op ved ens dør og fortalte, at min mand var biologisk far til vedkomne, det ville jeg have det underligt med

Jeg så det også - og jeg må indrømme, at jeg har det på samme måde :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En donor kan max blive "far" til 25 børn mener jeg.

Men sæden kan jo bruges indtil det resulterer i max-antallet af børn da ikke alle sæd-oplægninger resulterer i et barn.

Ikke helt..

Det er Cryos International's politik at følge alle nationale begrænsninger eller nationale kvoter*.

Graviditetskvota er lavet for at begrænse risikoen for indavl. På grund af striks lovgivning i mange lande er udbuddet af donorer og sæd imidlertid begrænset. Det medfører, at mange patienter krydser grænser (fertilitetsturisme) for at søge behandling. For at spore disse patienter og graviditeter arbejder Cryos med et globalt kvotesystem**.

Kontrollér om en donor har nået den nationale eller den internationale kvote under Donorsøgning. Klik en donor - Donor Details (Check pregnancy quota ?).

*) Den "nationale kvote" er maksimum antal graviditeter pr. donor i henhold til den lovgivning, cirkulærer, kollektive aftaler i det aktuelle land (hvis sådanne begrænsninger er kendt af Cryos). Søskende og aborter er ikke inkluderet.

**) "Cryos' “globale kvota" er en general grænse på 1 graviditet pr. 200.000 indbyggere i patientens land. Søskende og aborter er ikke inkluderet. Denne kvota tager kun hensyn til patientens nationalitet - ikke landet hvor patienten behandles.

Eksempel:

Hvis en finsk kvinde behandles i Finland, vil hendes graviditet tælle ind under den nationale, finske kvota, som er 5 graviditeter (aborter og søskende er ikke inkluderet) pr. donor. Hendes graviditet vil også tælle i den globale kvota. Hvis hun var behandlet i Storbritannien, ville hendes graviditet hverken influere på den finske eller den britiske kvota. Den vil kun påvirke den globale kvota (1 graviditet pr. 200.000 indbyggere i patientens land), hvilket i dette tilfælde er 26 graviditeter (populationen i Finland er 5.223.442 : 200.000 = 26 graviditeter).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg så det godt. synes det er skønt, at nogle vælger at blive sæddonnor, men ville ikke ønske min mand blev det... Tænk sig, hvis der pludselig dukkede en op ved ens dør og fortalte, at min mand var biologisk far til vedkomne, det ville jeg have det underligt med

Det vil næppe ske :) En sæddonor i Danmark er 100% anonym...Og barnet vil aldrig vide hvem der er biologisk far..

En donor kan max blive "far" til 25 børn mener jeg.

Men sæden kan jo bruges indtil det resulterer i max-antallet af børn da ikke alle sæd-oplægninger resulterer i et barn.

Vi har et vennepar hvor manden er sæddonor og han kan "kun" blive far til 5 børn.. Når der er registreret 5 børn med ham som far skal han stoppe som donor :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En donor kan max blive "far" til 25 børn mener jeg.

Men sæden kan jo bruges indtil det resulterer i max-antallet af børn da ikke alle sæd-oplægninger resulterer i et barn.

Ikke helt..

En donor kan max blive "far" til 25 børn mener jeg.

Men sæden kan jo bruges indtil det resulterer i max-antallet af børn da ikke alle sæd-oplægninger resulterer i et barn.

Vi har et vennepar hvor manden er sæddonor og han kan "kun" blive far til 5 børn.. Når der er registreret 5 børn med ham som far skal han stoppe som donor :)

Ok, har lige læst op på det inde på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Der står der at det skal tilstræbes at en sæddonor ikke bruges til mere end 25 børn.

Men ordet tilstræbes gør jo at lovgivningen kan tolkes frit fra leveren eller ??? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, har lige læst op på det inde på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Der står der at det skal tilstræbes at en sæddonor ikke bruges til mere end 25 børn.

Men ordet tilstræbes gør jo at lovgivningen kan tolkes frit fra leveren eller ??? :blink

Jeg quote fra Cryos Denmark som er en del af verdens største netværk af sædbanker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg quote fra Cryos Denmark som er en del af verdens største netværk af sædbanker.

Det ved jeg, det undrede mig bare at der i lovteksten i DK bruges et ord som tilstræbes. Så kan loven jo tolkes som man vil.

Men så er det jo rart at der fra sædbankers og fertilitetsklinikkers side sættes en grænse og følges nogle værdisæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, har lige læst op på det inde på Sundhedsstyrelsens hjemmeside.

Der står der at det skal tilstræbes at en sæddonor ikke bruges til mere end 25 børn.

Men ordet tilstræbes gør jo at lovgivningen kan tolkes frit fra leveren eller ??? :blink

Jeg er ikke helt inde i reglerne :) Men jeg ved at man kan bruge den samme donor mere end én gang, så hvis man ønsker flere børn så er det jo ærgeligt hvis de stopper med den donor.. Nu ved jeg godt det er de færreste der får 25 børn i dag, men hvis man bliver ved at bruge sæd fra en donor, risikerer man jo pludselig at to børn med samme far finder sammen, uden de er klar over det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER