Girl Next Door

Sengetider i weekenden for børn på 7-8 år

10 indlæg i dette emne

Inspireret af en anden tråd herinde om sengetider, vil jeg gerne høre hvornår jeres børn på 7-8 år kommer i seng i weekenden.

Jeg har nemlig en bonusdatter på 7 år, og hvis ik jeg siger noget, lader min kæreste hende være oppe til kl 22 hvis ik mere. Det synes jeg altså er sent for en på 7 år. Os selvom der er weekend og vi bare er hjemme.

Vi har hende kun hver anden weekend, så forstår måske godt min kæreste at han gerne vil være så meget sammen med hende som muligt, men jeg synes bare det er noget sent :)

Hit me girls! Hvornår kommer jeres i seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg jo også kun tre bonusbørn på 7,11 og 13 år og vi har dem hver anden weekend og hver anden ferie... Da vi bor i en 3-værelses lejlighed deler børnene værelse. Hvis vi er hjemme kommer børnene i seng kl. 22 og får så lov at se TV til 22.30, hvorefter de skal sove. Den yngste falder dog som regel i søvn omkring 21-21.30... Men de ligger i deres seng kl. 22. Og så vågner de typisk mellem 7.30 og 8.30 næste morgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da ungerne var lidt yngre hed deres sengetid i weekenden omkring kl. 21-21.30, alt efter om vi læste historie eller ej..

Nu hvor de er 10 og 12 går de oftest først i seng omkring kl. 22, hvis ikke senere.... Det synes jeg er sent, men har valgt ikke at tage den kamp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os kommer mine bonus børn i seng ved 20 tiden fredag. De er som regel trætte efter en lang uge med tidligt op.Den mindste på 6 sover i løbet af 30 min selvom hun ikke er træt wink.gif Den store på 9 spiller, læser eller lign til 21-22 stykker og kommer ind og vil gerne snakke lidt inden han går til ro. Bare fordi det er weekend behøver de ikke være meget længe oppe da der jo fuld knald på hele dagen og vi oplever tit at er de oppe til 22-23 skal der bare ikke så meget til at at de skændes dagen efter. Og det får ingen af os gavn af.

Men er jo meget forskelligt fra barn til barn hvad der er bedst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn er 5 og knap 8 år.

De er oppe til ca 21.00-22.00. De har ikke som sådan sengetider i weekenden, men er som regel trætte der omkring vælger selv at gå i seng.

De er stadig ok friske næste dag - og eller er det jo weekend, så det er også ok at tage en slapper på sofaen dagen efter (det gør deres mor jo som regel også)

Da de var mindre kom de i seng på samme tid, som i hverdagen, men jeg syntes det er ok, at de får lov at hygge lidt i weekenden - det vil vi voksne jo også gerne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen faste sengetider i weekenden og oplever ingen problemer med det.

Vores mindste der lige er blevet 4 år kan sagtens rende rundt og lege og spille med os i haven til 22.30.

Tror faktisk tit de er opppe til 23.00 fredag og lørdag.

Hvis de virker trætte og sure bliver de jo puttet, men vi tager det efter humøret!

Vi gør så altid det at de søndag morgen bliver vækket klokken 08.30 således at de kan sove om aftenen og være friske til mandag morgen, hvor de skal op klokken kvart i syv.

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk holder vi nogenlunde sengetiderne i weekenderne, med mindre vi skal noget. Vi har en dreng på 8, der bare har brug for meget søvn, for ikke at blive helt "umulig". Til hverdag hedder det kl 20, og i weekender omkring 20:30. Hvis vi har gæster eller er nogle steder, får han lov at blive længere oppe, men som udgangspunk er det i hvert fald ikke senere end kl 21 i weekenden. Jeg tror faktisk at kl 20:30 er meget rigtigt, sådan i gennemsnit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sara blir 8 til August og får som udgangspunkt selv lov til at bestemme.. Har dog efterhånden erfaret at efter 21.30 er hun godt brugt så der gør hun klar til seng, og så blir hun som regel oppe en halv time efter det hvor hun så på eget initiativ går i seng.. Nogle weekender går hun ikke i seng før efter 22 men de gange er sjældne.

Og næsten uanset hvor sent hun går i seng vågner hun mellem 6 og 9 og hopper på os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har som udgangspunkt de samme sengetider i weekenderne, som i hverdagene. Det holder så sjældent helt, bl.a. fordi der er Disneysjov om fredagen og de normalt er i seng senest 19.30, men udgangspunktet er det samme, vil jeg sige. Har vi gæster eller ser Olsen Banden , spiller Wii eller andet familiehygge, så kan den godt blive 21 og en meget sjælden gang mere end det, men normalt hedder det nok 20-20.15 i weekenderne. De vågner på samme tid i weekenderne, som i hverdagene, også selvom de er kommet senere i seng, og de er nødt til at have 10-11 timers søvn for ikke at blive for trætte. Kasper på 7 har ikke helt så stort søvnbehov som Andreas på 6, der til gengæld bliver meget lidt sjov at være sammen med, hvis han får sovet for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 2 drenge på 7 og 9 år.

De går gerne i seng mellem kl. 21-22 i weekenden og sover så til omkring 9 tiden næste morgen :)

Vi har ikke rigtig nogen faste sengetider i weekenden. Hvornår de ligger i deres senge afhænger af hvad vi laver. Om vi spiller et spil, ser en film, har gæster eller andet. Det fungere fint hos os :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER