mille1981

Syge børn

8 indlæg i dette emne

Jeg er nysgerrig for at høre hvad "normalen" er med barns første og anden sygedag, lige når de starter i vuggestue. De små pus få jo samlet en masse nye bakterier til sig, men hvor mange barns første sygedage har I måtte tage?

Er det dig der tager dem eller tager manden de fleste her i starten, så du kan komme ind i en god rytme på jobbet igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skiftes, og jeg tager dem som jeg skal bruge for jeg arbejder bare hjemme..

Men ellers har vi så godt socialtnetværknat det aldrig er noget problem :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun første sygedag..og den bruger jeg altid. Derudover bruger jeg mine feriedage på resten.

Faktisk blev jeg kaldt hjem på min første arbejdsdag og hvad der skulle være min 2 arbejdsdag blev så barnets første sygedag..

sidst nadja var syg var hun med på job i en uge.. forrige gang hun var syg var hun syg i 2 uger.. men der var manden og jeg på skift selv syge så der var vi "heldige"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun barnets første sygedag og den deler vi imellem os.

Der ud over går mine forældre hjemme - og de er absolut ikke blege for at tage et smut til Sverige for at passe Christina når hun er syg.

I Sverige er der anderledes regler end i DK, så hvis ikke vi havde dem, ville det ende med at vi skulle bruge rigtig mange feriedage på at få hende rask igen. Hvis hun har feber, diare, opkast og lign. skal hun nemlig have været sygdomsfri/feberfri i 48 timer, før hun må komme i institution igen.

Så hvis hun fx. er syg mandag morgen og bliver rask igen tirsdag kl. 13... så må hun først komme i institution igen torsdag kl. 13.00.

Så der ryger hurtigt en uge her og en uge der på den bekostning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har barnets 1. og 2. sygedag og min mand har kun barnets 1. sygedag. Alt efter hvad de fejler, så holder jeg dem for det meste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun barnets første sygedag og den deler vi imellem os.

Der ud over går mine forældre hjemme - og de er absolut ikke blege for at tage et smut til Sverige for at passe Christina når hun er syg.

I Sverige er der anderledes regler end i DK, så hvis ikke vi havde dem, ville det ende med at vi skulle bruge rigtig mange feriedage på at få hende rask igen. Hvis hun har feber, diare, opkast og lign. skal hun nemlig have været sygdomsfri/feberfri i 48 timer, før hun må komme i institution igen.

Så hvis hun fx. er syg mandag morgen og bliver rask igen tirsdag kl. 13... så må hun først komme i institution igen torsdag kl. 13.00.

Så der ryger hurtigt en uge her og en uge der på den bekostning.

Det er jo egentlig nogle meget gode regler for at mindske smitten. Meeen som forældre kan det jo så ende med, at man nærmest bruger alt sin ferie på syge børn i stedet for ferie... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh det er netop sådan noget her jeg bliver helt..Argh over..hvordan skal det lige hænge sammen.. + jeg syntes det er synd at de er så syge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Målet er vel netop, at børnene bliver mindre syge, fordi de ikke hele tiden smitter hinanden. Jeg kan godt se pointen i, at man skal holde børnene hjemme, men med arbejdende bedsteforældre på begge sider, ville vi også rende ind i problemer med pasningen... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER