babydyr

Du er bare tosset, fordi du er gravid....

17 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg har i dag for første gang fået beskeden "Du er bare sur/tosset, fordi du er gravid" og jeg skal ærligt indrømme, at jeg er både stødt og vred over den udmelding. Jeg har ytret min utilfredshed med nogle ting i den bestyrelse jeg sidder i, og det er så konklusionen et andet medlem (en mand) kommer til.

Jeg synes virkeligt, at det er helt ufatteligt frækt at sige den slags, og jeg har venligt men bestemt frabedt mig lignende bemærkninger fremover.

Har I andre oplevet noget lignende? Det kan da umuligt kun være mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ai :P

Havde jeg fået den udmelding så havde jeg sagt: Ja det er muligt, men hvad er din undskyldning så for at være mindst lige så tosset?! :S

Det er så hamrende uintelligent at smide "gravid-kortet" på den måde :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ai :P

Havde jeg fået den udmelding så havde jeg sagt: Ja det er muligt, men hvad er din undskyldning så for at være mindst lige så tosset?! :S

Det er så hamrende uintelligent at smide "gravid-kortet" på den måde :(

Ja, jeg blev også mildt sagt vred :angry . Kommentaren faldt på en sms, som jeg egentlig ikke tror jeg skulle have haft, men den kom altså også frem til mig. Jeg har i en mail skrevet, at vi ikke lever i 50'erne, og at den slags kommentarer ikke er ok. Og at jeg bestemt ikke regner med at der kommer flere af den slags ytringer.

Han er faktisk en person, som jeg normalt har stor respekt for, hvilket sådan set gør det værre, at han kom med sådan en udtalelse.

Jeg ved ikke om det i virkeligheden bunder i, at jeg ellers altid holder god tone, og nu for første gang siden jeg blev valgt ind har anvendt en ret skrap tone fordi jeg simpelthen er meget utilfreds med nogle ting. Det er måske kommet bag på ham....

Under alle omstændigheder er det sgu ikke ok at "smide gravid-kortet" sådan som du skriver... Det er simpelthen under lavmålet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke hørt den fra andre end min mand, men hvis jeg gjorde så ville jeg nok bliv temmelig irriteret og komme med et modsvar til personen. Jeg kan godt selv bruge det som "undskyldning" en gang imellem men så er det sagt i sjovt ;)

Jeg synes ikke det kan være rigtigt at folk skal komme med den slags bemærkninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået en lignende bemærkning på arbejdet :angry

Det skete i forbindelse med en diskussion, hvor der blev råbt ad mig, fordi jeg sagde nej til at lave noget fysisk hårdt arbejde pga smerter i forbindelse med bækkenløsning...og jeg havde lige taget mig af noget andet fysisk hårdt arbejde inden.

Resultatet er nu en sygemelding pga bækkenløsning og for stor psykisk stres...og de forstår det stadigvæk ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det høre jeg sgu tit og jeg er sgu ligeglad, helt ærlig ryst på hovedet, du har sagt din statement til vedkommende og det var det.

Du kommer til at høre det mange gange :D Men jeg kan godt forstå du bliver frustreret hvis det er første gang overhovedet

Kæmpe kram til dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis aldrig oplevet det. Har dog flere gange taget mig selv i at overreagere grundet graviditeten - men heldigvis inden jeg fik skældt manden ud :)

Jeg synes også det er en meget uheldig kommentar - lidt a la: "nå, er det den tid på måneden"-kommentarer!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ALDRIG oplevet det i min graviditet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den har jeg sørme også hørt tit da jeg var gravid, men det er nu ikke noget der har irriteret mig synderligt. se det fra den lyse side, så har du nu pludselig en gyldig grund til at skabe dig tosset i ni mdr det skal da udnyttes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarene - det er rart at høre om andres erfaringer.

Jeg vil sige, at hvis det bare havde været en tilfældig fremmed ELLER en der kender mig godt (manden, min mor osv.) ville jeg nok ikke tage mig af det... Men det er altså en person som jeg samarbejder med på et professionelt niveau. Bevares, vi er begge frivillige ledere, men vi sidder sammen i en bestyrelse og skal samarbejde fremover, så jeg synes ikke det er verdens klogeste udtalelse at komme med, set i det lys....

Jeg er altså på ingen måde tilhænger af at se en graviditet som et fripas til at opføre sig tosset - selvom det godt kan være fristende ind imellem :D . Jeg har også vendt hele situationen med min mand, han har læst sms'en og blev faktisk lige så forarget som mig. Han kan heller ikke se, at jeg er gået over stregen i det jeg har sagt/skrevet, og tro mig - hvis jeg virkelig HAVDE opført mig tosset overfor den anden person, ville min mand være den første til at fortælle mig det ;) .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irriterende kommentar...

Jeg blev kun sur over en kommentar, da jeg var gravid. Jeg havde hentet en pizza, som faktisk var til min mand og kom gående med den, da en mand stoppede op i

sin bil og med hovedet hængende ud af vinduet råbte til mig "Det der må du ikke spise når du er gravid, det er ikke godt for din baby"

Jeg blev mega sur og bad ham blande sig udenom...IDIOT!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irriterende kommentar...

Jeg blev kun sur over en kommentar, da jeg var gravid. Jeg havde hentet en pizza, som faktisk var til min mand og kom gående med den, da en mand stoppede op i

sin bil og med hovedet hængende ud af vinduet råbte til mig "Det der må du ikke spise når du er gravid, det er ikke godt for din baby"

Jeg blev mega sur og bad ham blande sig udenom...IDIOT!!!

ej seriøst??? :o han må da ha sagt det i sjov, det kan da ikke ha været hans alvor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den har jeg sørme også hørt tit da jeg var gravid, men det er nu ikke noget der har irriteret mig synderligt. se det fra den lyse side, så har du nu pludselig en gyldig grund til at skabe dig tosset i ni mdr det skal da udnyttes :)

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej seriøst??? :o han må da ha sagt det i sjov, det kan da ikke ha været hans alvor

Det var en mand omkring de 50 og han var alene i bilen, så det var ikke engang for at spille smart overfor nogen og han virkede til at mene det helt seriøst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var en mand omkring de 50 og han var alene i bilen, så det var ikke engang for at spille smart overfor nogen og han virkede til at mene det helt seriøst...

sådan en klaphat :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Irriterende kommentar...

Jeg blev kun sur over en kommentar, da jeg var gravid. Jeg havde hentet en pizza, som faktisk var til min mand og kom gående med den, da en mand stoppede op i

sin bil og med hovedet hængende ud af vinduet råbte til mig "Det der må du ikke spise når du er gravid, det er ikke godt for din baby"

Jeg blev mega sur og bad ham blande sig udenom...IDIOT!!!

Ok, så tabte jeg da fuldstændigt underkæben :blink .

Nogle folk skal bare lære at passe sig selv i stedet for at dømme andre :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis andre end manden kom med sådan nogle kommentarer til mig, så blev jeg sur.

Specielt hvis min mor brugte min graviditet som min undskyldning for at være sur.

hun skulle bare lukke ***** :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER