Morpige

Prøv efterlønsberegneren

14 indlæg i dette emne

for os der betaler efterløn, hvornår kan I få det?

Klik her for at komme til beregneren

Her manden, er fra 1977

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 67,5 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 42,5 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 65,5-årig og på folkepension som 70,5-årig.

Og her mig, fra 1970

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 66 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 48 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 64-årig og på folkepension som 69-årig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan så gå på pension som 71-årig :blink Efterløn som 66 årig. Jeg har lige stoppet indbetaling til efterløn, for helt ærlig, så virker det ikke særlig realistisk, at jeg kan arbejde så længe med det helbred jeg render rundt med i dag, og med en i forvejen konstateret invaliditetsgrad på 25% ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 68,5 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 40,5 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 66,5-årig og på folkepension som 71,5-årig.

... Det synes jeg lyder helt ok, men jeg vil nu nok ikke på efterløn, tror jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig som er født i 1980, og først rigtige arbejde fra jeg var 18 år:

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 68 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 50 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 66-årig og på folkepension som 71-årig.

Min mand er født i 1978 og første rigtig arbejde fra han var 19 år:

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 67,5 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 48,5 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 65,5-årig og på folkepension som 70,5-årig.

Kan i lige se os, en tømrer og en dagplejer der stadig arbejder i den alder ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja ML det er det samme her. Men jeg venter med at trække pengene ud til at det er vedtaget, så jeg kan få dem skattefrit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja ML det er det samme her. Men jeg venter med at trække pengene ud til at det er vedtaget, så jeg kan få dem skattefrit

Jamen er det ikke vedtaget??? Ikke at jeg selv har noget efterløn opsparet, men min mand er ret sikker på at det er vedtaget :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen er det ikke vedtaget??? Ikke at jeg selv har noget efterløn opsparet, men min mand er ret sikker på at det er vedtaget :rolleyes

Det er IKKE vedtaget.

Nogle partier er blevet enige om et program om efterløn der skal til afstemning når der har været valg. Det er alt hvad der er sket.

Så tænker man at hvis rød blok bliver regering så er det slut med det der er aftalt nu. Men der er desværre det problem at rød blok måske ikke få mandater nok til at undgå det der er vedtaget nu. Men det kan ingen sige 100%. Hvis nu blå blog får endnu færre stemmer og dermed endnu færre mandater kan det ryge til jorden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mig: Født i 1982, og 1.rigtige arbejde som 26 årig:

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 68 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 42 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 66-årig og på folkepension som 71-årig.

Min mand: Født i 1979, 1. rigtige arbejde som 30 årig:

Hvis Løkke og Pia vinder næste folketingsvalg, så kan du først gå på efterløn, når du er 67,5 år.

Du får altså kun mulighed for at gå på efterløn i 3 år.

Du vil have været mindst 37,5 år på arbejdsmarkedet, når du kan trække dig tilbage.

Ifølge velfærdsforliget fra 2006 vil du kunne gå på efterløn som 65,5-årig og på folkepension som 70,5-årig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ikk så meget inde i politik, nogle der gider forklare uden at dømme hvad det er den beregner går ud på.. er det dårligt det den skriver.. ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ikk så meget inde i politik, nogle der gider forklare uden at dømme hvad det er den beregner går ud på.. er det dårligt det den skriver.. ?

Det kommer an på hvad du havde tænkt dig i forvejen :) Hvis du f.eks. havde planer om at gå på efterløn som 62 årig, vil det nok være et dårligt resultat den kommer med, men hvis du ikke havde planer om efterløn i forvejen, ændre det ikke det store.

Derudover vil der være nogen der kun for mulighed for efterløn i 3 år i stedet for 5 år, som nogen får mulighed for.

Hvis forslaget bliver vedtaget vil det for mange betyde at de første kan komme meget senere på efterløn eller overhovedet ikke. Det vil også betyde at pensionsaldren bliver sat op fra 65 år til 67 år.

Det er umiddelbart lige det jeg har hørt :) og det er jo meget individuelt om du synes det er godt eller dårligt resultatet der kommer ud af beregningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer an på hvad du havde tænkt dig i forvejen :) Hvis du f.eks. havde planer om at gå på efterløn som 62 årig, vil det nok være et dårligt resultat den kommer med, men hvis du ikke havde planer om efterløn i forvejen, ændre det ikke det store.

Derudover vil der være nogen der kun for mulighed for efterløn i 3 år i stedet for 5 år, som nogen får mulighed for.

Hvis forslaget bliver vedtaget vil det for mange betyde at de første kan komme meget senere på efterløn eller overhovedet ikke. Det vil også betyde at pensionsaldren bliver sat op fra 65 år til 67 år.

Det er umiddelbart lige det jeg har hørt :) og det er jo meget individuelt om du synes det er godt eller dårligt resultatet der kommer ud af beregningen.

Tak Lone.. Jamen jeg kan nok bare ikke se hvorfor det bliver snakket så meget om.. hvad gør et par år mere på arbejdsmarkedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Lone.. Jamen jeg kan nok bare ikke se hvorfor det bliver snakket så meget om.. hvad gør et par år mere på arbejdsmarkedet :)

Det var så lidt :)

For mig personligt betyder det nok hellere ikke så meget. Jeg kan generelt godt lide at arbejde og vil nok blive ved til pensionsalderen hvis det er fysisk muligt. Men der er nogen der gerne vil tidligere af arbejdsmarkedet, fordi de måske er begyndt at arbejde i en meget tidlig alder eller føler sig nedkørt. Det er dem det kommer til at gå hårdest ud over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Lone.. Jamen jeg kan nok bare ikke se hvorfor det bliver snakket så meget om.. hvad gør et par år mere på arbejdsmarkedet :)

Et par år mere, gør jo netop meget, hvis man i dag har et fysisk hårdt arbejde (f.eks murer, tømrer, skraldemænd o.s.v), De ville jo ikke kunne komme på efterløn når de er 60 år, men skal vente mange år endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Lone.. Jamen jeg kan nok bare ikke se hvorfor det bliver snakket så meget om.. hvad gør et par år mere på arbejdsmarkedet :)

de gør meget hvis du er fyret som 60'årig, kun kan få dagpenge i 2 år og selv skal finansiere 10 års økonomi 100%

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER