Girl Next Door

Kassekredit

21 indlæg i dette emne

Hej i skønne kvinder.

Håber i kan hjælpe en der er grøn på området om kassekredit.

Jeg fik for et par måneder siden en kassekredit, da jeg skiftede bank. Den skulle hovedsagligt udfylde "hullet" fra mit lån i den gamle bank. Kassekreditten blev lavet på noget mere end hvad lånet var på, så der var noget "ekstra" i overskud.

Mit spørgsmål er, om der er grænser for hvad man bruger den kassekredit på? Ik at jeg vil ud og shoppe amok, men invistere dem i noget jeg virkelig bare har ønsket mig. Men min samvittighed siger at det er dumt, da det jo egentlig er lånte penge, og skal betales tilbage uanset hvad.

Hvad bruger i jeres kassekredit på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har kassekredit på vores budgetkonto.. så hvis der kommer alt for mange regninger en måned kan vi "trække" derfra.. ellers bliver det ikke rørt.. Og her 4 år efter huskøb er vi meget sjældent oppe og røre kassekredit'en.. jeg vil aldrig bruge det på shopping.. heller ikke store ting som bil, køkken, andre huslige ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun en kassekredit på vores budgetkonto, som jeg faktisk lige har anmodet om at få lukket, vi har ikke brugt den de sidste par år, så der er ingen grund til at have den. Jeg ville personligt aldrig bruge lånte penge til forbrug - men vi vil også kun låne til hus og bil :)

Men hvis du overvejer det ville jeg virkelig overveje, om det var en nødvendig ting, eller blot en luksus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så ingen kassekredit, og har pt heller ingen brug for sådan en.

Jeg må dog "advare" om at bruge til kassekredit på unødigt forbrug. Selvom det er fristende, at der er "penge til overs" på kontoen, er det en RIGTIG dårlig stime at komme ind i. Som revisor har jeg set SÅ mange der er gået i "fælden", og det kan være svært at komme ud af igen. Derudover er renten på en kassekredit også temmelig høj. Man skal I hvert fald tænke over, hvornår man vil kunne betale tilbage, og at man så lige giver 10-12% mere for de ting man køber på kassekreditten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej i skønne kvinder.

Håber i kan hjælpe en der er grøn på området om kassekredit.

Jeg fik for et par måneder siden en kassekredit, da jeg skiftede bank. Den skulle hovedsagligt udfylde "hullet" fra mit lån i den gamle bank. Kassekreditten blev lavet på noget mere end hvad lånet var på, så der var noget "ekstra" i overskud.

Mit spørgsmål er, om der er grænser for hvad man bruger den kassekredit på? Ik at jeg vil ud og shoppe amok, men invistere dem i noget jeg virkelig bare har ønsket mig. Men min samvittighed siger at det er dumt, da det jo egentlig er lånte penge, og skal betales tilbage uanset hvad.

Hvad bruger i jeres kassekredit på?

Jeg startede ud med en kassekredit da jeg en måned ikke fik su og derfor skulle have til husleje og regninger. I dag er den lavet om til et lån. Og grunden til dette er at lånet er billigere i rente end kassekreditten er. Hvis jeg vidste det jeg ved i dag så havde jeg aldrig oprettet en kassekredit. heller ikke selv om den er brugt fornuftigt.

Jeg lavede aftale med banken om at hver gang jeg betalte penge ind, så blev der gjort sådan at jeg ikke kunne hæve på den fra det beløb den var nået til.

Du må i realiteten bruge den på hvad du har lyst til. Men tænk dig godt om.. det er så øv at skulle betale pengene tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen kassekredit.. Overvejer dog at få en på min budgetkonto, især efter jeg er blevet alene.. Fx har jeg lige flyttet alle mine forsikringer, så de blev billigere - men det betød jeg skulle betale ALLE forsikringer denne måned - udgifter denne måned 15000kr - indtægter denne måned 17000 kr.. Normalt sætter jeg kun 10000kr over, og da jeg lige er blevet alene, var der bare ikke noget overskud derovre.. Så det er en hård måned!

Men ville ikke bruge en kassekredit på forbrug.. Det er i mit hovede næsten det samme som at købe noget på kviklån eller afbetaling... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har kassekredit på vores budgetkonto, men den er sjældent blevet rørt. Den er der for at vi evt kan trække lidt, hvis der kommer mange regninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har kassekredit på vores budgetkonto, men den er sjældent blevet rørt. Den er der for at vi evt kan trække lidt, hvis der kommer mange regninger.

Ja, det kunne jeg altså også godt tænke mig.. Men har ført haft en kæmpe banklån, så er bare så bange for at "komme i minus".. men kan godt se at med 2000kr til mig selv denne måned, kunne det da have været rart - især når man har været til konfirmation osv... Så kunne en KK da have været en dejlig hjælp - selv hvis den bare havde været på 2000kr.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen kassekredit - til gengæld har vi altid en buffer på min. 15.000 på budgetkontoen, så den ikke kommer til at gå i minus.

Jeg ville heller aldrig låne til forbrug (jeg ser en kassekredit som et fleksibelt lån), så i min verden ville jeg betale min kassekredit ud, og derefter spare op til det du ønsker dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Jeg har dog kassekredit både på min lønkonto og på min budgetkonto. På lønkontoen bliver den dog sjældent brugt - på budgetkontoen har vi snart fået den i nul, efter vi sad med to huslejer i et par måneder + skulle betale et noget større depositum i Q4 2010.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Kan høre i har samme holdning til det som jeg. Jeg har en god rente på kassekreditten da jeg arbejder i banken ;)

Grunden til jeg spurgte er fordi jeg har fået et tilbud på min drømme symaskine, men den koster jo kassen. Jeg har jo kassekreditten men den synes jeg ik rigtig jeg vil røre, og manden i butikken har os tilbudt at dele regningen op uden ekstra omkostninger, men HADER at skylde. Men ønsker mig virkelig virkelig meget den maskine :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger. Kan høre i har samme holdning til det som jeg. Jeg har en god rente på kassekreditten da jeg arbejder i banken ;)

Grunden til jeg spurgte er fordi jeg har fået et tilbud på min drømme symaskine, men den koster jo kassen. Jeg har jo kassekreditten men den synes jeg ik rigtig jeg vil røre, og manden i butikken har os tilbudt at dele regningen op uden ekstra omkostninger, men HADER at skylde. Men ønsker mig virkelig virkelig meget den maskine :(

Nu ved jeg ikke hvad sådan en koster - men ligemeget hvad, hvsi du vælger at købe den på din kassekredit, så sørg for at lave en slags afbetalingordning, så du får den betalt ud så hurtigt som muligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh den er dyr! ;) Jeg tror med de rabatter osv han kunne gi, vil den stå i 7-8000 kr <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh den er dyr! ;) Jeg tror med de rabatter osv han kunne gi, vil den stå i 7-8000 kr <_<

Må man spørge hvad det er for en maskine? :) Du laver jo så flotte ting :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er denne HER jeg gerne vil ha. Lige nu har jeg en ganske udmærket Bernina Bernette 66, men når man så har set en der kan SÅ meget mere, så virker den jo helt discount ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er denne HER jeg gerne vil ha. Lige nu har jeg en ganske udmærket Bernina Bernette 66, men når man så har set en der kan SÅ meget mere, så virker den jo helt discount ;)

Åh ja. Det er faktisk også min "ønske-maskine". Har en Pfaff nu, og den er ganske udemærket. Men denne er jo Rolls Royce udgaven :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja. Det er faktisk også min "ønske-maskine". Har en Pfaff nu, og den er ganske udemærket. Men denne er jo Rolls Royce udgaven :rolleyes

Jeg prøver at overbevise mig om at den jo holder i maaaaaange år, så det vil være en god indvestering ;) Så har overvejet at sy med henblik på salg, for at tjene lidt til den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg prøver at overbevise mig om at den jo holder i maaaaaange år, så det vil være en god indvestering ;) Så har overvejet at sy med henblik på salg, for at tjene lidt til den :)

Ja, du kan da sagtens sælge det fine tøj du laver :) :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du kan da sagtens sælge det fine tøj du laver :) :glad

Ihh er du sikker? Jeg synes bare det er SÅ svært at finde en pris, da jeg ik tror folk vil give ret meget for hjemmesyet tøj :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh er du sikker? Jeg synes bare det er SÅ svært at finde en pris, da jeg ik tror folk vil give ret meget for hjemmesyet tøj :unsure

Man skal nok ikke regne timelønne ud, før man har skabt et navn. Men er kvaliteten god, er jeg sikker på du godt kan sælge det! Mange vil jo gerne have noget man ikke bare kan købe i H&M :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke hvad det koster, men er ret sikker på man i hvert fald godt kan tjene lidt på det.. Hvis man nyder at lave det, og på den måde kunne "retfærdiggøre" at købe den maskine, var det jo en måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER