mille1981

Hårfarvning

16 indlæg i dette emne

Jeg læste på Facebook forleden at Cecilie var i gang med at farve hår. Jeg synes jo det er ALT for tidligt (hun er 12 år), men er jeg sippet? Hendes mor har jo tydeligvis sagt ja, og vi kan jo ikke gøre ret meget når det er sket...

Jeg ved der netop er lanceret en kampagne mod uge på 13-16 år, for at gøre dem opmærksomme på alle de farlige stoffer der er i hårfarve, parfume mm., da børn/unge jo er mere modtagelige overfor det end voksne.

Er det ok de får lov at prøve lidt ting af som børn? Eller skal de vente til de er blevet ældre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik selv lov til at farve mit hår i en tidlig alder, hvilket gjorde, at det efterfølgende ikke havde den vilde interesse hos mig. Så jeg tror på, at hvis barnet i den alder 12-14 års alderen får interesse for netop at farve hår, så synes jeg det er en god ide, at man som forældre hjælper med til at finde en passende hårfarve, og lad barnet prøve det. Jeg er nemlig sikker på, at hvis man total afviser, så bliver barnet først fanget af ideen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg faktisk ikke.

Jeg er dog ikke enig med Vanni i, at hvis man afviser, så bliver det først interessant. Det siger man jo efterhånden om så meget, men det betyder jo ikke, at man kan tillade alt. Hvis det er skadeligt for barnet, så vil jeg ikke give grønt lys.

Man kunne jo eventuelt finde et "kompromis" med lidt striber? Men jo, jeg synes, 12 år er tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv lidt svært ved at fårstå det med at hvis det er forbudt er det interessant. Sådan har jeg nemlig aldrig haft det ;)

Hårfarvning er jo generelt skadeligt, både for børn og voksne, men mest for børn, fordi de er mere modtagelige overfor alle stofferne.

Hun har allerede farve håret for en uges tid siden, så det er lidt sent med kompromis ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gerne have farvet hår da jeg var 12-13 år, men det måtte jeg ikke. Vi lavede en aftale om at jeg måtte farve det første gang efter min konfirmation.

Dengang synes jeg det var irriterende ikke at måtte farve som 12-13 årig men i dag er jeg egentlig godt tilfreds med den aftale vi endte med. 12 år er egentlig tidligt at farve hår og det er jo netop ikke særlig sundt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her har vi den aftale at Mikkel må prøve første gang når han skal konfirmeres til næste år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige efter at barnet er konfirmeret eller den alder man har deromkring 13-14 år... Er det også skadeligt hvis man får reflekser i håret og man har sådan en hætte på? eller er det kun skadeligt når farven går ind og kommer i berøring med hovedbunden?

Jeg fik permanentet mit hår kort tid efter min konfirmation :) Har egentlig ikke haft interessen for at farve mit hår før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lige fyldt 13 (eller dagen før, hvertfald lige deromkring ) Min bror skulle farve sit hår og kan ikke huske om hvis ide det var at farve mit også.. Jeg kom dog til at fortryde det voldsomt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at farve hår da jeg var 11.. Bare sådan en kobberfarvet skyllefarve, som min mor havde. Mindede allermest om en shampoo. Mikkel og Thomas har haft røde totter i deres hår, men ikke ned i hovedbunden. Jow det er da skadeligt, men der er efterhånden så mange forskellige på markedet, bla. økologiske uden alt muligt l*rt i, så måske jeg kunne gå med til en hel farvning, hvis det ikke var en hidsig farve, men en der lå tæt på deres naturlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at 12 år er for tidligt. Men min den ældste er kun 6 år. Måske overbeviser hun mig om at 12 år er passende om 6 år!!! Men jeg tror det dog ikke, for udgangspunktet vil være at den slags betaler man selv :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis de så bare nøjes med at farve hår.... sex og druk starter også i den alder og det skræmmer mig noget mere end hårfarve og mystisk tøjsmag dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke lige huske, hvor gammel jeg var, første gang jeg farvede mit hår, tror måske det var lidt inden min konfirmation eller også lige efter. :)

Jeg har heller aldrig haft den der med at noget er mere spændende fordi det er forbudt, så jeg tror ikke altid at den holder, men omvendt tror jeg da bestemt at den gør ved nogle børn. Omvendt igen, så kan jeg huske at jeg havde en veninde dengang som måtte farve hår alt det hun ville og hun gjorde det MEGET tit. Det ville nok have været sundt for hende (s hovedbund i hvert fald) at forældrene havde sat lidt flere regler.

Anyway, jeg synes at Stikan har en god pointe i at det i det mindste ikke er druk og sex og jeg tror ikke at der sker det fjerneste ved at hun farver sit hår en gang eller to. Men jeg synes det ville være en god idé at tage en grunding snak med hende om kemikalier, så hun har en forståelse for at det altså er usundt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som i aldrig? Jeg farver ikke selv hår (Har gjort det et par gange men nej, det er ikke for mig) så jeg håber virkelig ikke han får lyst til den slags og han får et KLART nej hvis han er 12 år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som i aldrig? Jeg farver ikke selv hår (Har gjort det et par gange men nej, det er ikke for mig) så jeg håber virkelig ikke han får lyst til den slags og han får et KLART nej hvis han er 12 år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også 12 år er alt for tidligt. Måske man kunne gå lidt på kompromis med at lave striber med skyllefarve eller lign. Men permanent hårfarve ville jeg sige nej til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg farvede første gang hår lige omkring min konfirmation, og jeg har altså været omkring 14 år. Sommeren efter farvede jeg det med orange henna... Need i say more?? Der gik 2 år før jeg i frustration over at uanset hvilken hårfarve jeg fik skinnede det orange igennem, endte med at klippe hele skidtet af og derfor havde 2 cm kort hår... hmm.. De unge år :P

Men jeg tror også at jeg vil sige at efter konfirmationen kan Sara få lov til at farve hår - med måde. Og jeg vil rigtig gerne have lov til at hjælpe hende med det og prøve at guide hende.. Jeg ved selv hvilket helvede jeg var igennem da jeg farvede hår, næsten hver 3. måned, i mine teenage år... :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER