Tina80

Langsomtvoksende æg med homoner?

13 indlæg i dette emne

har taget puregon på sprøjte i 5 dage nu og skulle s scannes i dag, men mine æg var så sm at gyn ikke gad måle dem!!!

Skal fortsætte med puregon til torsdag hvor jeg skal scannes igen.

Men bekymre mig lidt der ikke er sket mere - kan mine æg overhoved nå at blive store nok til insemation - er jo på dag 8 i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog så godt nok kun Pergotime, men min æg begyndte først at vokse sent. De kom først over 10mm på dag 14-15 stykker og jeg har læst om flere herinde hvor der ikke sker en skid til at starte med, men så går det hurtigt. Jeg ville ikke opgive håbet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre det kan lykkes endnu, men må jeg spørger hvad dag i din cyklus du blev insemrede så`?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre det kan lykkes endnu, men må jeg spørger hvad dag i din cyklus du blev insemrede så`?

Jamen, jeg blev kun insemineret i den første cyklus på hormoner, hvor min krop reagerede normalt, så der blev jeg insemineret på dag 15. De to sidste cykli hvor min krop reagerede langsomt, blev jeg ikke insemineret, men fik naturlig ÆL på hhv. dag 20 og dag 19 - det blev både bekræftet af ÆL-tests og/eller af scanning hos gyn. Og jeg blev jo så 'naturligt' gravid i det andet af disse forsøg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay jeg hber og satser på at blive insemrede på mandag som er cyklus dag 15. For kan huske mine æg plejer at vokse langsomt, men at de når det til sidst.

Var bare lidt trist over scanningen idag, håber den på torsdag viser noget mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke prøvet puregon, kun pergotime og mine æg vokser meget langtsom i starten og lige pludselig sker der så en hel masse.

Kan godt forstå du bliver trist over sådan en scanning. Når man bare inderligt ønsker at få en bebs i maven er det hårdt med sådan en scanning. Krydser fingre for, at det ser meget bedre ud på torsdag.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper også for positiv scanning på torsdag! :glad :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak tøzer for jeres hepperi. Håber jeg kan komme med godt nyt om 2 dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ligesom de andre sikker på at det nok kommer - i hvert fald at det ser meget bedre ud til næste scanning!

Hvor er det spændende at du måske skal insemineres lige om snart! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også rigtig rigtig meget spændt på at blive insemerede igen og forhåbentlig i næste uge. Føler vi nu har en chance for graviditet uha IUI end vi har ved økologisk. Ved også godt det sjællent lykkes i første IUI men håber da. Både da vi selv skal betale og da min nye gyn også benyttes stikpiller fra insemation til mens for at holde mens fra at komme for tidlig. Disse stik piller gjorde mig jo gravid sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde en god scanning i dag som viste 2 flotte æg på 10 og 11-12 mm. så nu går det da fremad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:balloons Hvor dejligt med en god scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej - kan se det er en gammel tråd det her, men prøver alligevel at skrive. Kan se i er flere der snakker om hormoner og langsomt voksende æg. Jeg har PCOS i meget svær grad, har aldrig haft æglæsning eller menstrustion (får en kunstig meget voldsom mens når jeg tager p piller). Min gynækolog har spået at jeg aldrig vil få en naturlig æglæsning da min PCOS er så slem. Jeg har prøvet pergotime men der var ingen effekt overhovedet, efter 20 dage var mine æg stadig ikke vokset. Jeg fik at vide jeg skulle prøve sprøjter i maven som næste skridt, men besluttede at vente til 2012 hvor priserne på behandlingen blev mere medgørlige. Jeg startede på p piller for at øge chancen for graviditet når forsøgene igen skulle starte op. Fik altså pergotime engang i det sene efterår 2011 uden resultat overhovedet efter de omkring 20 dage og startede derefter på p piller som jeg har taget lige siden. Har ikke haft mens i den periode.

Når jeg nu læser hvad i skriver tænker jeg om der mon alligevel kan have været en lille effekt af hormonerne? I skriver at jeres æg har været længe om at vokse. Mon de kan vokse så langsomt at der faktisk kunne have været sket noget hvis jeg ikke var startet på p piller? eller er det som lægen sagde at jeg slet ikke har gavn at pergotimen, at min krop slet ikke bliver påvirket på nogen måde af det? Jeg har ikke prøvet at tage grav.test undervejs, men tænker at jeg vel havde opdaget det hvis jeg var blevet gravid? jeg ville jo være over 3 mdr henne nu hvis der skulle være sket noget. Min mand fejler intet, han virker mere end godt, så det er kun min PCOS der spænder ben for projektet.

Det var en lang smøre fra mig, men det korte af det lange er vel - hvor langsomt kan æg vokse, hvis er ikke er sket noget videre efter 20 dage, er det så helt håbløst eller kan der være en chance? og er det realistisk at tro at sprøjter vil hjælpe når man slet ikke reagerer på pergotime?

Mvh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER