TroldeMor

Jeres allerbedste insider-tip

16 indlæg i dette emne

:balloons Livet som nybagt mor (og far) byder på mange nye udfordringer og glæder, og somme tider ville det da være rart hvis man havde vidst alle de smarte tips og tricks på forhånd....

Så jeg tænkte om vi ikke skulle have en tråd hvor alle med "insider-viden" kunne dele de allerbedste tips.... Dem som man ikke nødvendigvis lærer om i alle folderne man får udleveret, eller på sygehuset :)

På trods af min, endnu, korte karierre som insider, vil jeg da lige dele MIT bedste tip: I stedet for at bruge skum-engangsklude når i skifter ble, så prøv dem der hedder "Baby Pads". Det er store plader/klude af vat, der er betydeligt mere skånsomme for små babynumser.... Marlon har ikke haft antydningen af rød numse siden vi skiftede.

De kan købes i kvickly, Føtex og bilka.... Men efter min mening er dem fra Bilka de bedste :) De står sammen med alle de andre baby-sager....

(og som ekstra bonus, så er de super gode til når mor skal fjerne make-up eller lave ansigtsrens/vaske sig :) )

Hvad er DIT bedste tip???

(og det behøver selvfølgelig ikke være ift. bleskift, men bare generelt omkring baby 0-1 år :) )

Ps. Helst ingen debat omkring de råd der gives i denne tråd, da det så vil blive for uoverskueligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Dejligt at der ikke er rød numse.

Det havde Leo, og jeg havde fået det tip, at købe Mellisa Arnica salve, den er SÅ god til røde numser.

Så det må være mit plejeprodukts tip nr. 1.

Det kan købes flere steder online, men jeg købte det i Matas.

post-2-041901700 1304328846_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Genial tråd!:yay

Glæder mig til at læse flere gode råd og tips!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sværger vi til alm. babypudder, prøvede zinksalve men det har ikke være nær så godt. Vi har dog aldrig oplevet hudløshed men sådan på grænsen til rød numse...

Min bedste tip.. hårtørrer! vi bruger altid hørtørrer når vi skifter ble og når han har været i bad... Han eeeeelsker det (dog skal man finde en med en kold-lufts-knap så man ikke får stegt den lille babynumse).. Så bliver han knastør inden numsen pakkes væk.. Det var min SP, der gav mig det råd..

Ellers et godt råd når man lægge den helt lille nye baby i vuggen så stå og presse lidt ned på dem med hænderne, ikke klemme hårdt men lidt så de føler sig trygge.. Det har gjort at Carl godt gad blive liggende i vuggen når han var faldet i søvn ved brystet og skulle lempes over.. At svøbe ham har nemlig ikke virket her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd lige pt.

Kartoffelmel mod røde numser, det er billigt, ikke allergifremkaldelse og ikke svampdannende, da det ikke holder folder og numse fugtige, men tørre og efterlader huden blød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi ikke have denne tråd op igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine bedste råd er:

Kogtvandsklude til røde numser (og andre hudfolder).

Og almindelige olier (fra køkkenet) til frostkinder, tørre fødder, røde numser, sprunkne læber, i badevandet osv osv. Olivenolie og kokosolie er favoritterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaffe og chokolade til mor. Og bare alt der kan bages.

Ej, vi sværger til Bephanten-creme. Det er HELT fantastisk til røde numser (og tørre læber i øvrigt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Biogaia til de små maver der gør ondt. Det har vi virkelig været glade for.

Og tjek ved kiropraktor - især hvis fødslen har været lidt voldsom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ergobaby hvis man vil bruge en bæresele, (hvilket er en rigtig god ide.) Ikke den fra Babybjørn pga. dårlig ergonomi

Slyngevugge (natures sway) kan forsøges hvis man ikke har nem sove-baby. Har hørt om en enkelt det ikke virkede for, men ellers er der meget høj succesrate...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse overskud jeg havde dengang til at lave smarte tråde :LOL

Her, et par børn senere, er mit bedste tip at tro på sig selv, dyrke intuitionen og skrue ned for ambitionerne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov og/eller hav sex med manden, når du har chancen. HVER gang, du har chancen! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov og/eller hav sex med manden, når du har chancen. HVER gang, du har chancen! :D

Må man godt sove, mens man har sex? Det er sgu da tidsbesparende :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt sove, mens man har sex? Det er sgu da tidsbesparende :lol

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt sove, mens man har sex? Det er sgu da tidsbesparende :lol

Haha, se den slags sex kunne selv jeg overskue! Men ikke om han skulle vække mig :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt sove, mens man har sex? Det er sgu da tidsbesparende :lol

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER